انواع سرویس و خدمات در هتل ها

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

سرویس اتاق تنها (ROOM ONLY) OR: در این سرویس فقط اتاق به مسافر اجاره داده می‎شود و مسافر برای صبحانه باید هزینه جداگانه بپردازد. در برخی مقاصد مثل سنگاپور، حتی هتل‎های پنج ستاره نیز برای صبحانه هزینه جداگانه از مسافر دریافت می‎کنند و اگر مسافر سرویس صبحانه بر روی اتاق می‎خواهد باید در زمان رزرو، “اتاق با صبحانه” رزرو کند.

سرویس تخت و صبحانه (BED & BREAKFAST) BB: این سرویس که رایج‎ترین سرویس در هتل‎هاست و شامل صبحانه رایگان است.

سرویس صبحانه و یک وعده غذا (HALF BOARD) HB: این سرویس شامل صبحانه و یک وعده غذا (نهار یا شام) رایگان است.

سرویس صبحانه نهار شام (FULL BOARD) FB: این سرویس شامل هر سه وعده غذایی به‎صورت رایگان است.

سرویس کامل غذا و نوشیدنی (ALL INCLUSIVE): این سرویس شامل هر سه وعده غذایی و سرو انواع نوشیدنی در طول روز به‎صورت رایگان است.

سرویس ویژه و کامل (ULTRA INCLUSIVE): این سرویس به این معنی است که شما برای استفاده از هیچ‎کدام از سرویس‎ها و امکانات هتل شامل غذا، نوشیدنی، اسنک بار، استخر، اتاق کودک، سالن‎های بازی و … هزینه اضافه پرداخت نمی‎کنید و همه امکانات هتل در خدمت شماست. این سرویس معمولا در هتل‎های ساحلی ترکیه، شهرهای ساحلی اسپانیا، آمریکا و مالدیو بسیار رایج است.

Full board plus: یعنی اتاق جهت اقامت همراه با یک وعده صبحانه، یک وعده ناهار، یک وعده شام و نوشیدنی‎ها هنگام صرف ناهار و شام ارائه می‎گردد .

ALL) All Inclusive): یعنی اتاق جهت اقامت همراه با تمام وعده‎های غذایی شامل صبحانه، ناهار، عصرانه و شام و نوشیدنی‎های رایگان، ولی محدود. این سرویس معمولادر هتل‎های واقع شده در شهرهای ساحلی نظیر کوش آداسی، بودروم، مارماریس، آنتالیا و . . . ارائه می‎گردد و بسته به نوع نوشیدنی ارائه شده مثلا تولید داخل یا خارج کشور و این‎که درچه ساعاتی از شبانه روز ارائه می‎گردد، دارای واژه‎های متفاوتی است، نظیر:  یوآل  Ultra All Inclusive و Maximum All Inclusive (نوشیدنی بدون محدودیت).

اتاق‌های کانکت: فرض کنید شما با خانواده خود به مشهد سفر می‎کنید و خاله شما هم با شما می‎آید. خاله‎ی شما نمی‎تواند در اتاق خانواده شما اقامت کند، چون به پدر شما نامحرم است. اتاق کانکت دو اتاق کنار هم با سرویس مجزا می‎باشد که با یک درب وسط در اتاق‎ها، به هم متصل می‎شوند و قابل رفت‎وآمد به‎هم هستند.

سوییت‎های کابانا: معمولا در هتل‎هایی وجود دارد که استخر در محوطه دارند. کلبه‎ها و یا سوییت‎های اطراف ساختمان هتل مثل هتل داریوش یا هتل ارم بزرگ کیش. اقامت مسافر در برج اصلی نیست ولی صبحانه و سایر سرویس‎ها در خود برج اصلی است. به‎دلیل رفت‎وآمد در اطراف محل اقامت و سرصدای بیشتر، قیمت این نوع اتاق‎ها ارزان‎تر است.

گارانتی چیست؟ گارانتی در هتل همان معنای چارتر در پرواز را می‎دهد.

هتل آپارتمان: معمولا در کشور ما از کیفیت پایین‎تری نسبت به هتل برخوردار است. یکی از تفاوت‎های آن با هتل این است که هر واحد، آشپزخانه‎ای مجهز به وسایل آشپزی جهت حال رفاه مسافر دارد که در صورت عدم استفاده از رستوران می‎تواند برای تهیه ناهار و شام خود در آن اقدام نماید که این امر نیز در نهایت برای مسافر ارزان‎تر تمام می‎شود. اما برخی هتل آپارتمان‎ها با درجه پایین ممکن است فاقد رستوران در فضای هتل باشد.

هتل آپارتمان ممکن است یک یا چند اتاق خواب داشته باشد مثل منزل شخصی یعنی هال و پذیرایی با یک، دو ویا سه اتاق خواب. هر آپارتمان یک حمام مشترک دارد و یک آشپزخانه کوچک. معمولا در قسمت پذیرایی به تعداد کافی صندلی و یا مبل پذیرایی وجود دارد.

در برخی هتل‎ها ممکن است به جای یک سالن کلی، یک یا چند اتاق نیز داشته باشند که به آن سوییت آپارتمان می‎گویند. مثلا سوئیت 2 خوابه 5 تخته به این معناست که در هر اتاق 2تخت به‎همراه یک تخت در سالن اصلی است. در ایران معمولا در بیشتر استان‌ها به جز مشهد بیشتر هتل‌ها فقط اقامت با صبحانه را به مسافر ارائه می‌دهند و مسافر باید هزینه ناهار و شام را خود به‎صورت جداگانه به هتل پرداخت نماید.

 

نکته: در همه هتل‎های دنیا (جدا از استثنائات) ساعت چک‎این مسافر یعنی ساعتی که هتل کلید را برای ورود به اتاق به مسافر تحویل می‎دهد ساعت 14:00 و ساعت چک‎اوت مسافر یعنی ساعتی که مسافر باید اتاق را تخلیه کند ساعت 14:00 می‎باشد. اگر مسافر پرواز صبح زود داشته باشد و مثلا ساعت 9 صبح به هتل برسد باید تا ساعت 14منتظر بماند. و صبحانه‌ی روز اول به او تعلق نمی‎گیرد چون خدمات رسانی از زمان تحویل اتاق محاسبه می‎شود. و اگر مسافر پس از ساعت 12اتاق را تحویل دهد مثلا ساعت17:00، هزینه‎ی نیم شارژ به وی تعلق می‎گیرد. این هزینه ممکن است هزینه‎ی نصف یک شب باشد، یا هر مقدار دیگری که بستگی به قوانین آن هتل دارد.

.
منابع:

.https://www.iranmodir.com
.https://academy.faranegar.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت