نکات تحویل گرفتن اتاق در هتل

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

امنیت اتاق را چک کنید

چه با دوست خود سفر می‌کنید، چه با کودکانتان و چه به تنهایی در یک هتل اقامت می‌کنید، امنیت باید یکی از اولویت‌های اول شما باشد. اگر چه همه کارکنان هتل مخصوصاً نگهبانی مراقب امنیت شما هستند که این موضوع نیز می‌تواند خبر خوبی باشد. اما بهتر است همیشه در زمان تحویل اتاق هتل از مهماندار، این موضوع را چک کنید. اکثر اتاق‌های هتل برای امنیت بیشتر شما تجهیز شده اند. درهای ورودی آن‌ها امکاناتی برای این مورد دارند که بهتر است در زمان ورود به اتاق برای اطمینان بیشتر دوباره آن را بررسی کنید.

همیشه نحوه قفل کردن در و استفاده کردن از آن را بررسی و امتحان کنید تا اگر احیاناً از آن سر در نمی آورید بتوانید از کارکنان هتل بخواهید تا به شما آموزش دهند. یادتان باشد که بهتر است برای اطمینان بیشتر در اتاق را در هنگام شب قفل کنید. به جز این بسیاری از وسایل شما ممکن است قیمتی باشند، برای امنیت بیشتر وسایل خود حتماً موارد امنیتی اتاق خود را بررسی کنید تا از سالم بودن آن‌ها مطمئن شوید.

اگر به تنهایی سفر می‌کنید به کارکنان هتل بگویید که تنها هستید و منتظر هیچ مهمان یا فرد دیگری نیستید. همچنین خبر دادن به دوستان و یکی از اعضای خانوادتان راجع به سالم رسیدن شما به هتل و تحویل اتاقتان هم می‌تواند به امنیت بیشتر شما کمک کند. اگر تمام این کارها را کرده اید، مطمئن باشید که در هتلی که مانده اید، امنیت خواهید داشت و هیچ نگرانی دیگری در این باره نداشته باشید.

قسمت هایی از اتاق را بازبینی کنید

بسیاری از قسمت‌های هتل را که در ادامه مشخص می‌کنیم در زمان تحویل اتاق هتل بازبینی کنید. کارکنان هر هتل مخصوصاً هتل‌های معتبر آموزش دیده‌اند که هر اتاق را در زمان بین تحویل به مهمانان کاملاً تمیز کنند. اگر چه اکثر هتل هایی که زیرمجموعه و زنجیره هتل‌های بین المللی هستند مانند هتل‌های هالیدی این، برای اینکه همچنان زیر نام تجاری بزرگ خود قرار داشته باشند و نمایندگی خود را حفظ کنند باید شرایط سخت تمیز کردن اتاق‌ها را رعایت کنند. با این حال بررسی نقاط خاص اتاق توسط خود شما برای راحتی بیشتر ضرری ندارد.

بعضی از مناطق در اتاق هتل‌ها بیشتر از قسمت‌های دیگر کثیف هستند. در اطراف اتاق و حمام قدم بزنید و همه نقاط را نگاه کنید تا مطمئن شوید که به درستی تمیز شده اند. تمام سطل زباله‌ها را بررسی کنید تا از خالی بودن و تمیز بودن آن‌ها مطمئن شوید. ملافه‌ها و متکاها را زیر و رو کنید و مطمئن شوید که هیچ لکه یا مورد غافلگیرکننده ای مانند موهای ریز در آن‌ها دیده نشود. یکی از کارهای مهمی که همان ابتدا باید انجام دهید، چک کردن کنترل تلویزیون و شبکه‌های آن می‌باشد. ببینید آیا کنترل تلویزیون باتری دارد و آیا تمام شبکه‌ها به خوبی آنتن می‌دهند.

در غیر این صورت همان ابتدا به پذیرش اطلاع دهید. هر چند که ممکن است در طول اقامت خود تلویزیون تماشا نکنید اما در لحظه ورود کنترل تلویزیون خود را ضدعفونی کنید. بر اساس تحقیقاتی که راجع به کثیف ترین و آلوده ترین نقاط در اتاق هتل‌ها انجام شده است، کنترل تلویزیون یکی از آلوده ترین نقاط شناخته شده است. با ضد عفونی کردن آن در واقع خود را در مقابل ویروس‌ها و باکتری‌های احتمالی در طول اقامت خود بیمه می‌کنید.

به دنبال مهمان‌های مزاحم بگردید

منظور از مهمان‌های مزاحم اقامت چند دانشجوی پر سر و صدا در اتاق کناریتان نیست! در زمان تحویل اتاق هتل و ورود به آن، به دنبال حشرات موذی بگردید و از نبود آن‌ها در اتاق خود مطمئن شوید. بهتر است که مواردی که در ادامه بیان می‌شود را هم رعایت کنید. به عنوان نمونه بهتر است که چمدان خود را بر روی جا چمدانی یا صندلی که برای این منظور در داخل کمد یا کنار اتاق است، گذاشته و سپس درون کمد بگذارید. بسیاری از حشرات موذی از وسایل شخصی و چمدان مهمان‌ها وارد اتاق می‌شوند. بنابراین اگر چمدان خود را در مناطق عمومی مانند ایستگاه‌های مترو و اتوبوس حمل کرده اید، بهتر است که آن را بر روی تخت نگذارید. در طول اقامت نیز چمدان خود را از تخت خواب دور نگه دارید.

یکی از نشانه‌های وجود حشرات در تخت، دیدن آثار آن‌ها است. بسیاری از حشرات موذی بر روی ملافه‌های سفید لکه‌های قرمز رنگی به جا می‌گذارند. و در گوشه و کنار تخت مخفی می‌شوند. این حشرات کوچک و قهوه ای هستند و معمولاً در طول روز، در نقاط تاریک مخفی می‌شوند. مکان هایی مانند زیر بالشت‌ها و بین تخت یا قسمت‌های ترک خورده مبلمان یا در درون منافذ دیوارها می‌تواند نقاط مخفی شدن آن‌ها باشد. خبر خوب این است که بسیاری از هتل‌ها برای مبارزه با این حشرات تمهیدات مناسبی را دنبال می‌کنند. اگر در این مورد نگرانی دارید ، با کارکنان هتل صحبت کنید. آن‌ها می‌توانند دقیق تر به اتاق شما نگاه کنند و اگر به وجود حشرات مضنون بودید، کارهای لازمه را انجام دهند.

برای اقامتتان در هتل آماده باشید

چه زیاد سفر می‌کنید و با بعد از مدت‌ها به سفر آماده اید، بسیار عالی می‌شود اگر چند دقیقه ای را برای آماده کردن اقامتی عالی در هتل صرف کنید. اگر قصد دارید، صبح زود بیدار شوید و از هتل بیرون بزنید، به شما توصیه می‌کنید که صبحانه خود را بر اساس منوی هتل از شب قبل سفارش دهید. این موضوع به شما کمک می‌کند تا روز خود را بدون هیچ معطلی و به موقع شروع کنید.

قدم بعدی که باید بردارید این است که با فضای اتاق خود خو بگیرید. هیچ کس دوست ندارد که در شب موقع رفتن به سرویس بهداشتی پای خود را به میز بزند یا در تاریکی سردرگم شود. محل پریز‌ها و کلیدهای روشنایی اتاق را به خاطر بسپارید. همچنین چیدمان اتاق هتل خود را به خاطر بسپارید.

در هنگام تحویل اتاق هتل اگر ملافه تمیز، پتو یا بالشت اضافه می‌خواهید همان لحظه درخواست دهید. به تأخیر انداختن این موضوع به اواخر شب می‌تواند مانع تحویل گرفتن آن‌ها شود. چرا که ممکن است تمام شده باشند. همچنین زنگ ساعت رومیزی خود را بررسی کنید تا خاموش باشد و توسط مهمان قبلی تنظیم نشده باشد.

در هنگام ورود به هتل از مزایای جانبی که هتل برای مهمانانش در نظر می‌گیرد پرس و جو کنید. بپرسید آیا هتل برای رستوران‌ها و جاذبه‌های اطراف تخفیفی دارد و یا تفریحات و سرگرمی‌های رایگانی را شامل می‌شود.

به راحتی نفس بکشید

برای تمیز کردن اتاق‌های هتل اکثراً از مواد شوینده شیمیایی استفاده می‌کنند. اگر می‌توانید در زمان ورودتان به اتاق پنجره اتاق را باز کنید تا هوای تازه در درون اتاق به گردش درآید. اگر قبل از ورود شما به اتاق آن را تمیز کرده باشند، وجود بخارات سمی مواد شوینده در اتاق هوا را راکد و کثیف کرده است. بنابراین باز کردن پنجره یا روشن کردن هواکش راه حل خوبی خواهد بود. در ضمن همیشه ظرف یخ درون اتاق را پر نگه دارید و در مدت اقامت خود در هتل آب زیادی بنوشید.

درخواست دهید

بسیاری از مهمانان هتل‌ها در زمان تحویل اتاق هتل خود از مهمانداران بابت وسایلی که درون اتاق نبوده است یا نارضایتی خود گله می‌کنند و مشکلات اقامت خود را بیان می‌کنند. این کار را به زمان تحویل دادن اتاق نیندازید. همان ابتدا اگر در اتاق به مشکلی برخورد کردید، به مهمانداران هتل اطلاع دهید و از آن‌ها بخواهید تا برای شما آن را برطرف کنند. مطمئن باشید که مهمانداران هتل با کمال میل این کارها را انجام می‌دهند و مشکل را برطرف می‌کنند. اگر اتاقی مواردی را که شما مد نظر دارید، ندارد، آن را به اطلاع میز پذیرش و کارکنان هتل برسانید. کارکنان هتل برای این منظور آموزش دیده‌اند و به دنبال رفع مشکل شما خواهند بود.

همیشه به خاطر داشته باشید که تمام سعی کارکنان هتل برای رضایت شما مهمانان خواهد بود. اگر از موردی ناراضی بودید آن را بیان کنید تا با دانستن مشکل، کارکنان هتل در رفع آن تلاش کنند. با رعایت این موارد اقامتی لذت بخش تر را برای خود رقم بزنید.

.
منابع:
.https://www.eligasht.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت