نیم شارژ هتل چیست؟

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

نیم شارژ چه کمکی به ما می‌کند؟

تصور کنید پرواز ورودی شما به مقصد ساعت 6 صبح به زمین بنشیند و تا حدود ساعت 7 در هتل باشید، در این شرایط تا زمان تحویل اتاق (چک این) 7 ساعت باقی مانده است. بی‌شک در موقعیتی که خسته راه هستید، استراحت و گذاشتن چمدان‌ها در اتاق برای‌تان از هر کاری مهم تر است. عکس این موضوع هم اتفاق می‌افتد؛ مثلا ساعت 9 شب باید از هتل خارج شوید تا به پرواز 11 شب برسید اما اگر اتاق را ساعت 12 (زمان چک اوت) تحویل دهید، باید 9 ساعت سرگردان بمانید. آن هم در شرایطی که وسایل‌تان را جمع کرده‌اید و چند چمدان همراه‌تان است. در این شرایط می‌توانید از قانون نیم شارژ هتل استفاده کنید.

شما با پرداخت هزینه نیم شارژ می‌توانید مدتی بیشتر از اتاق‌تان استفاده کنید. (زودتر وارد اتاق شوید یا دیرتر اتاق را تحویل دهید). هزینه نیم‌ شارژ، نصف هزینه اتاق برای یک شب است. یعنی به طور مثال اگر هزینه یک شب اقامت در یک اتاق 700 هزار تومان است، برای نیم شارژ باید 350 هزار تومان پرداخت کنید.

برای نیم شارژ یک نکته مهم را در خاطر داشته باشید. نیم شارژ، نصف هزینه یک شب اتاق بدون تخفیف‌های مختلفی است که اعمال می‌شود. مثلا اگر هزینه یک شب اقامت در هتل 700 هزار تومان است اما با تخفیف این هزینه به 500 هزار تومان می‌رسد، شما برای نیم شارژ باید نصف هزینه بدون تخفیف را بپردازید؛ یعنی 350 هزار تومان.

روش‌های دیگر…

البته راهکارهای دیگری هم برای به تعویق یا پیش انداختن ساعت چک این و چک اوت وجود دارد. در ادامه به برخی از این راهکارها اشاره می‌شود:

  1. در اولین گام می‌توانید از پرسنل هتل مشورت بگیرید. آنها گاهی اوقات راه‌حل‌های مناسبی برای شما دارند. مثلا بعضی وقت‌ها آنها می‌توانند تا 1 ساعت زودتر وارد شدن یا 1 ساعت دیرتر خارج شدن از هتل را نادیده بگیرند.
  1. راه‌حل دیگر این است که از امکانات هتل استفاده کنید، مثلا اگر ساعت 1 به هتل رسیده‌اید، به رستوران بروید و پس از صرف ناهار تا ساعت 2 همان جا بمانید.
  2. و در نهایت می‌توانید چمدان‌تان را به هتل بسپارید و در شهر به گردش بپردازید. سپس هر زمان که می‌خواهید به هتل بازگردید، چمدان‌تان را بردارید و راهی فرودگاه، ایستگاه قطار یا ترمینال اتوبوسرانی شوید.

نکته مهم دیگری نیز وجود دارد که باید درباره نیم شارژ بدانید. برخی از هتل‌ها قانون نیم شارژ را نمی‌پذیرند. بنابراین اگر می‌خواهید سرگردان نشوید، از پیش هماهنگی‌های لازم را با هتل انجام دهید.

.
منابع:
.https://www.jabama.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت