کارهایی که نباید در هتل انجام داد

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

برداشتن وسایل داخل اتاق هتل

بعضی‌اوقات افراد مهمان در هتل امکانات ضروری هتل‌ها مانند : شامپو ؛ لوسیان و …. را با خود به خانه می‌برند. گاهی اوقات افراد حوله‌ها و لباس‌های حمام را نیز با خود به خانه می‌برند که کار درستی نیست.

برای برداشتن وسایل اضافی مانند : ملافه ؛ کارهای هنری و وسایل الکترونیکی ممکن است در بهترین حالت شما جریمه شوید و هزینه اضافی پرداخت کنید.

شکستن وسایل و دروغ گفتن

اتفاقاتی مانند شکسته شدن وسایل هتل امری طبیعی است و اتفاق می‌افتد اما مخفی کردن این اتفاق واقعاً به کارکنان و مهمانان بعدی صدمه می‌رساند. تمیز کردن شیشه شکسته شده واقعاً کار سختی است و حتی با دانستن محل تکه‌های شکسته شده؛ جمع‌آوری آن‌ها سخت است.

آشپزی در هرجایی به‌غیراز آشپزخانه هتل

ما همیشه در مسافرت‌هایمان تلاش برای صرفه‌جویی در هزینه‌هایمان داریم. بعضی از مهمانان هتل‌ها ؛ با خودشان لوازم آشپزی و پخت‌وپزمی آورند که باعث بروز مشکلاتی می‌شود. در درجه‌ی اول اگر اتاق هتل آشپزخانه نداشته باشد این وسایل آشپزی ممکن است باعث به صدا درآمدن دستگاه‌های هشدار آتش‌سوزی در اتاق شوند.

بنابراین اگر می‌خواهید در سفرتان صرفه‌جویی کنید از غذاهایی که نیاز به پخته شدن ندارند استفاده کنید.

جواهرات مهم خود را در چمدانتان بگذارید

مشاغل مرتبط با میزبانی از مهمانان؛ هیچ‌گاه نمی‌توانند به‌طور کامل جلوی دزدانی که سر راه مهمانان قرار می‌گیرند را بگیرند. بنابراین جواهرات ؛ کیف پول و اسناد مهم خود را درجایی به‌جز صندوق امانات هتل نگذارید. ممکن است صاحبان هتل‌ها و مسافرخانه‌ها طبق خطی مشی و قوانین خود ؛ گم‌شدن وسایل شمارا پوشش دهند و جبران کنند؛ بنابراین هرگاه وسایل خود را گم کردید سریعاً به هتل گزارش دهید.

در حمام خود را کامل ببندید

همیشه به این نکته دقت کنید که بخار حمام شما می‌تواند به بیرون راه پیدا کند. دوش آب گرم گرفتن در هتل باعث ایجاد حجم قابل‌توجهی از بخار می‌شود و اگر در حمام شما باز باشد سیستم ضد حریق اتاق شما به صدا درخواهد آمد.

پوشاندن هشدار دود سقفی

بعضی از هتل‌ها هنوز هم اجازه می‌دهند تا مهمانانشان در اتاق سیگار بکشند. بااین‌وجود مهمانانی هستند که اصرار دارند در اتاق‌هایی که اجازه سیگار کشیدن وجود ندارد سیگار بکشند. آن‌ها سیستم هشدار دود را می‌پوشانند تا دود سیگار باعث روشن شدن آن نشود و با این کار جان خود و دیگر مهمانان هتل را به خطر می‌اندازند.

فراموش کردن بازرسی تخت خواب هتل

حتی تمیزترین و مرتب‌ترین هتل‌ها هم نمی‌توانند از ورود حشرات ریز به تختخواب‌هایشان جلوگیری کامل انجام دهند. هتل‌ها پیشنهاد می‌دهند پس از وارد شدن به اتاقتان ابتدا کوله خود را در گوشه‌ای بگذارید و رخت خواب را بررسی کنید.

انداختن لباس‌های زیر داخل کتری!

خنده داره؟ بله! واقعاً این اتفاق می‌افتد؟ بله. خانم سامر بعد از تجربه 12 سال مدیریت هتل می‌گوید:

بدترین چیزی که او با آن روبرو شد این بود که میهمانان لباس‌زیر خود را در کتری‌ها ، گلدان‌ها یا بخارپزها برای جوشاندن و تمیز کردن می‌اندازند.

استفاده از بالش (کوسن) هتل

اگر در هتل خود متوجه شده‌اید که بالش‌های هتل دارای پوشش ملافه‌ای نیستند مطمئن باشید که آن‌ها تمیز نشده اند. تنها درزمانی که لکه‌های فراوان روی آن‌ها باشد یا بوی نامطبوعی بدهند هتل‌ها حاضر به تمیز کردن آن‌ها می‌شوند. شما می‌توانید تجسم کنید افراد دیگر سر و بدن خودرو روی آن‌ها گذاشته‌اند پس بهتره از آنها استفاده نکنید.

استفاده کردن از آبپاش آتش به‌عنوان چوب‌لباسی

کمدهای هتل فضای بسیار وسیعی برای آویزان کردن لباس‌های شما می‌باشند. لباس‌ها را از آبپاش آتش آویزان نکنید! این شیرین‌کاری احمقانه نه‌تنها می‌تواند زنگ آتش هتل را خاموش کند بلکه لوله‌هایی را که باعث جاری شدن آب در اتاق‌ها می‌شوند را نیز می‌بندد.

فرستادن اطلاعات محرمانه بر روی شبکه Wifi  هتل

هیچ‌وقت اطلاعات خصوصی و کاری خود را با استفاده از شبکه اینترنت هتل ارسال نکنید. با توجه به اینکه هک کردن وای فای عمومی هتل‌ها کار بسیار آسانی هست ؛ برای جابجایی اطلاعات خودروی این شبکه از نرم‌افزارهای کدگذاری استفاده کنید.

فراموش کنید که اخیراً موهای خود را رنگ کرده‌اید

به‌عنوان حسن نیت به هتل ؛ شاید شما بخواهید قبل از رنگ کردن موهایتان به خانه بروید. اگر به‌تازگی موهایتان را رنگ کرده‌اید از شستن موها در متل صرف‌نظر کنید پس همراه خودتان حوله و ورق یک‌بارمصرف برای پیچیدن موها بیاورید.

راه رفتن با گام‌های سنگین

گوش دادن به آهنگ و صحبت با صدای بلند تنها نکاتی نیستند که شما باید در هتل رعایت کنید.

مهم نیست که چقدر هتل شما مجلل و لاکچری باشد؛ قطعاً هتل شما با موادی ساخته‌شده‌اند که عایق صوتی نیستند. سعی کنید با گام‌های محکم راه نروید تا تبدیل به یک مهمان اذیت کننده نشوید.

مخفی کردن حیوانات خانگی

بسیار وسوسه‌انگیز است که حیوانات خانگی‌تان را همراه خود ببرید؛ اما قبل از انجام این کار اطمینان حاصل کنید که هتل موردنظر شما اجازه ورود حیوانات را می‌دهد یا خیر. اگر جواب منفی است سعی نکنید دزدکی حیوانات خود را ببرید چون قطعاً آن‌ها از خود مدارکی به‌جای می‌گذارند و باعث جریمه شدن شما می‌شوند.

.
منابع:

.https://www.eligasht.com
.http://mag.emersun.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت