آتشفشان موتنوفسکی، کامچاتکا، روسیه

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

آتشفشان موتنوفسکی، کامچاتکا، روسیه

شبه جزیره روسیه کامچاتکا سرزمین آتشفشان هاست. حدود 30 مورد از آن‌ها فعال و 160 منقرض شده اند. آتشفشان موتنوفسکی یکی از فعال‌ترین آتشفشان‌ها در بخش جنوبی کامچاتکا محسوب می‌شود. اولین فوران شناخته شده آن به سال 1848 بر می‌گردد و آخرین فوران آن در سال 2013 رخ داده است. در کل، 17 پدیده از این نوع در طول تاریخ مشاهدات ثبت شده است.

آتشفشان موتنوفسکی  هوای مه آلود

این آتشفشان سپر در ارتفاع 2322 متری بالا می‌رود و از چهار مخروط تشکیل شده است که با همدیگر ادغام شده اند. قطر هر یک از مخروط‌ها به دو کیلومتر می‌رسد. هر قله‌ای شبیه قله دیگر نیست: فوران‌ها بر زمین تأثیر گذاشته اند. امروزه فعالیت‌های آتشفشانی در مخروط شمال غربی متمرکز شده است: گازها و بخار از قیف آن به ابعاد 440 در 100 متر خارج می‌شود. باعث ظهور چشمه‌های آب گرم می‌شود: به آن‌ها “فومارول” می‌گویند، دمای آن‌ها به +500 درجه سانتیگراد می‌رسد. به همین دلیل آتشفشان موتنوفسکی یکی از بزرگترین میدان‌های زمین گرمایی در جهان است و از این ویژگی به طور کامل استفاده می‌شود. دوستداران طبیعت می‌توانند زیبایی چشم انداز را تحسین کنند، درحالی‌که نیروگاه زمین گرمایی Mutnovskaya در نزدیکی بخار با بخار تولید شده کار می‌کند. ظرفیت آن حدود 60 مگاوات است و این حدود یک سوم کل نیازهای شهری کامچاتکا است.

آتشفشان موتنوفسکی  دهانه

رودخانه Vulkannaya از میان شکافی در قسمت شمال غربی دهانه می‌گذرد. این رودخانه همچنین به عنوان رودخانه “مرده” شناخته می‌شود: هیچ موجود زنده‌ای در آن وجود ندارد زیرا حاوی اسید سولفوریک است. غلظت ترکیبات مضر آنقدر زیاد است که حتی زمانی‌که با رودخانه موتنایا ادغام می‌شود، آب تا کیلومترها بعد مسموم می‌شود.

آتشفشان موتنوفسکی  غروب آفتاب

رودخانه از میان دامنه‌ها می‌گذرد و یک دره عمیق و شیب دار به نام Opasniy (“خطرناک”) تشکیل می‌دهد که در آن با یک آبشار 80 متری فرو می‌ریزد. این دره در نتیجه یک گسیختگی زمین ساختی ظاهر شده است و این به شما امکان می‌دهد با به‌نظر شما لایه‌های نهشته‌های آتشفشانی در لایه‌های افقی با ساختارها و رنگ‌های مختلف چیده شده‌اند. در اینجا گدازه‌های باستانی با سرباره‌های سست‌تر جایگزین می‌شوند و به‌نظر می‌رسد این تصویر به تازگی از صفحات کتابچه راهنمای زمین‌شناسی خارج شده است. سیاه و خاکستری، درحالی‌که لایه‌های شکننده به دلیل قرارگرفتن در معرض گازهای آتشفشانی رنگ روشنی پیدا کرده اند.

آتشفشان موتنوفسکی  طوفان

همچنین دو میدان فومارول در نزدیکی دهانه شمالی وجود دارد و یخچالی عظیم روی آن‌ها می‌خزد: این یک مبارزه واقعی بین عناصر یخ و آتش است. علاوه بر فومارول ها، گلدان‌های آب جوشان و گلی با انتشار گازهای گرمابی فوران کننده وجود دارد.

آتشفشان موتنوفسکی  کالدرا

به دلیل انتشار گازهای گلخانه ای، دامنه‌ها با خاکستر رنگی و گرد و غبار پوشیده شده است. اگرچه اینجا مکانی جذاب است، اما در هوای بدون باد نفس کشیدن در اینجا دشوار است و در هر زمانی از سال به چکمه‌های لاستیکی نیاز است. اما در این تور عکس هوایی بدون کوچکترین مشکلی می‌توانید این پدیده‌های خیره کننده را تحسین کنید!

عکس های  الکسی ماتویف

*️⃣ قبل از اجرای “آتشفشان موتنوفسکی، کامچاتکا، روسیه” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان آتشفشان موتنوفسکی، کامچاتکا، روسیه بر روی لینک اشاره نمایید …