غارها و حفره‌های اعماق آبی در پالائو

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

غارها و حفره‌های اعماق آبی در پالائو

در اقیانوس آرام، مجمع الجزایر شگفت انگیز پالائو از 250 جزیره مرجانی کوچک و 8 جزیره بزرگتر تشکیل شده است. این جزیره مرجانی با “دیوارهایی” احاطه شده است که به طور ناگهانی تا اعماق زیاد فرو می‌ریزند، درحالی‌که در وسط آن، یک تالاب کم عمق وجود دارد. این گوشه عجیب و غریب از جهان، آماتورهای طبیعت، مناظر زیبای دریایی و غواصی فراموش نشدنی را به خود جذب می‌کند.

حفره‌های آبی، پالائو

یکی از نمادین‌ترین مکان‌های غواصی در پالائو، Blue Corner است، یک فلات زیر آب که در خارج از جزیره مرجانی واقع شده است. با گوشه‌اش به دریا می‌دود و به این ترتیب نام خود را دریافت می‌کند: “گوشه آبی”.

بلو کرنر، پالائو

این سایت توسط صخره‌ای به نام «چاله‌های آبی» مجاور است. چهار چاه عمودی با قطر تقریبی 10 متر در یک غار بزرگ با دو خروجی در عمق 20 متری ادغام می‌شوند. این زمین زیردریایی منحصربه‌فرد میلیون‌ها سال پیش در نتیجه فرسایش زمانی‌که سطح دریا پایین‌تر از الان بود، شکل گرفت.

حفره‌های آبی، پالائو

دیوارهای غار با ردیف‌های مرجان پوشیده شده است. آنها به عنوان مرجان‌های نرم (Alcyonacea) شناخته می‌شوند و دارای اشکال و رنگ‌های متنوعی هستند. پرتوهای رقصنده خورشید در مقادیر زیادی آب نفوذ می‌کنند و درخشش آبی جادویی به فضا می‌بخشند. بسته به چشم انداز و زمان روز، سایه‌های آبی می‌تواند متفاوت باشد! صحنه زیر آب کاملاً معجزه آسا است و روند عکس گرفتن را قابل توجه‌تر می‌کند.

حفره‌های آبی، پالائو

غواصی در تمام طول سال امکان پذیر است: میانگین دمای آب بین +26 تا +29 درجه سانتیگراد (78-84 فارنهایت) متغیر است، دید می‌تواند تا 30-50 متر باشد. جریان‌های قوی در این مکان‌ها رایج است و این امکان را فراهم می‌کند که در یکی از چاه‌های آبی چاله‌ها شیرجه بزنید و سپس در نزدیکی گوشه آبی پیدا شوید.

حفره‌های آبی، پالائو

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه این صخره، معبد عذاب است که یک غار کوچک است. این نام رسمی احتمالاً به این واقعیت مربوط می‌شود که بسیاری از ساکنان دریایی محل استراحت خود را در اینجا پیدا کردند. پایین با استخوان‌های آن‌ها پوشیده شده است. چشمگیرترین باقیمانده اسکلت یک لاک پشت بزرگ است.

حفره‌های آبی، پالائو

یک ورودی کوچک به اتاق بزرگ معبد عذاب در عمق حدود 25 متری درون صخره‌های آبی چاله منتهی می‌شود. این نوع شیرجه کاملاً چالش برانگیز در نظر گرفته می‌شود: یک فرد آموزش ندیده می‌تواند به راحتی در اینجا گم شود. فقط غواصان دارای گواهینامه دارای تجهیزات و آموزش‌های ویژه مجاز به ورود به این غار هستند. اما برخی از راهنماها با شناخت خوب از این غار موفق می‌شوند غواصان معمولی را نیز به معبد عذاب بیاورند.

حفره‌های آبی، پالائو

پانورامای هوایی به شما این امکان را می‌دهد که حتی بدون هیچ مهارت خاصی به این سایت‌های غیرمعمول “شیرجه بزنید”!

*️⃣ قبل از اجرای “غارها و حفره‌های اعماق آبی در پالائو” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان غارها و حفره‌های اعماق آبی در پالائو بر روی لینک اشاره نمایید …