دهکده بابانوئل، رووانیمی، لاپلند در فنلاند

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

دهکده بابانوئل، رووانیمی، لاپلند در فنلاند

ما می‌خواهیم بهترین آرزوهای خود را برای کریسمس ابراز کنیم! این جشن را نمی توان بدون بابانوئل که همانطورکه می‌دانیم در فنلاند، یعنی در نزدیکی شهر رووانیمی لاپلند زندگی می‌کند، تصور کرد. نام فنلاندی او شبیه Joulupukki است. بیایید از دامنه او بازدید کنیم تا حال و هوای جشن بیشتری به‌دست آوریم! سال انقضا برای همه ما آسان نبود. همه گیری جهانی سفر را تقریبا غیرممکن کرده است. اما بیایید از این فضای پری اطراف بابانوئل لذت ببریم! بگذارید برای مدت طولانی با شما بماند، حمایت کند، شما را خوشحال کند و شما را با شجاعت پر کند!

این روزها زمانی است که الف‌ها و دیگر دستیاران Joulupukki بسته بندی هدایا را تمام می‌کنند. ما به نوبه خود درحال آماده شدن برای انتشار یک نسخه توسعه یافته از تور مجازی لاپلند با مناظر زمستانی خیره کننده‌تر هستیم. در این بین، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از اقامتگاه کریسمس بابانوئل بازدید کنید و کمی پیاده روی به جنگلی برفی در نزدیکی کوه کونتیوآرا داشته باشید. و در ادامه می‌توانید بک استیج این عکس‌برداری را بخوانید.

فنلاند “کشور هزاران دریاچه” است زیرا وقتی دربارهٔ این کشور صحبت می‌کنیم در وهله اول دریاچه‌ها را به یاد می‌آوریم. هیچ کوهی مانند آن‌ها در سوئیس یا نپال وجود ندارد، اما، در عین حال، چشم انداز فنلاند را نمی توان کاملا مسطح نامید. رشته کوه اصلی Maanselkä نام دارد که به “تقسیم زمین” ترجمه شده است. از نروژ تا کارلیا امتداد دارد و تا حدودی در امتداد مرز روسیه و فنلاند قرار دارد. مناظر دریاچه شمال فنلاند با تپه‌های زیبا و کم ارتفاع همراه است.

افسانه برفی.  لاپلند، فنلاند

تپه‌ای به ارتفاع 480 متر به نام کونتیوارا در این رشته کوه و در فاصله 3 کیلومتری از مرز فنلاند و روسیه در مکانی خلوت قرار دارد و یکی از زیباترین کوه‌های این منطقه به حساب می‌آید. پیاده روی به بالای این تپه چندین ساعت طول می‌کشد، کار آسانی نیست، اما در زمستان می‌توان برای این کار یک ماشین برفی کرایه کرد. قله کونتیوارا منظره فوق‌العاده‌ای از دو کشور همسایه را ارائه می‌دهد.

افسانه برفی.  لاپلند، فنلاند

جنگل‌ها و دریاچه‌های اطراف تپه زیستگاه نمایندگان مختلف جانوران هستند. پرشمارترین آن‌ها قوها و پرندگان دیگر از جمله پرندگانی هستند که در آستانه انقراض قرار دارند. رایج‌ترین حیوان این منطقه خرس قهوه‌ای است.

پارک ملی Riisitunturi یکی از محبوب‌ترین مسیرهای پیاده روی در کشور را دارد که به بالای تپه Riisitunturi منتهی می‌شود. صعود پیچیده نیست و حتی برای کودکان نیز در دسترس است.

افسانه برفی.  لاپلند، فنلاند

تقریباً در تمام مسیرهای پیاده روی در فنلاند، کلبه‌های بیابانی وجود دارد که امکان استراحت، آتش زدن و گرم کردن را فراهم می‌کند. مقداری چوب، اره و تبر نیز در این کلبه برای هر گردشگری موجود است.

طبیعت فنلاند در هر فصلی فوق‌العاده است اما زمستان زمان فعالیت فعال در فضای باز است. تیم هوایی از قسمت جنوبی لاپلند، منطقه پیست اسکی روکا بازدید کرد. برای مردم فنلاند که به دمای انجماد عادت دارند، این مکان “واقعاً لاپلند نیست”. اما مانند هر گردشگر دیگری که برای زمستان سفید براق استفاده می‌شود، زمستان محلی شگفت انگیز است و به‌نظر نمی رسد با مناطق شدید شمالی متفاوت باشد. هدف ما گرفتن مناظر زیبای زمستانی بود و آب و هوا نیز مساعد بود: هر دو سفر در دمای 20 درجه سانتیگراد زیر صفر انجام شدند.

افسانه برفی.  لاپلند، فنلاند

روکا (Rukatunturi) مرکز تفریحات زمستانی و مکانی مناسب برای بازدید از مکان‌های زیبا است. این می‌تواند نقطه شروعی برای سفرهای ماشین برفی به Kuntivaara و پارک ملی Riisitunturi واقع در نزدیکی باشد.

روکا پادشاهی واقعی زمستان و برف است که ده‌ها کیلومتر طول می‌کشد. درختان با کلاهک‌های برفی پوشیده شده‌اند درحالی‌که بر روی تپه ها، جایی که باد حاکم است، برف به طور کامل هم تنه و هم شاخه‌های درخت را می‌پوشاند. صنوبرها به ویژه زیبا هستند: در زیر وزن برف خم می‌شوند و مخروط ها، قوس‌ها و سایر اشکال عجیب و غریب را ایجاد می‌کنند. حتی جاده‌ها در اینجا سفید هستند زیرا از مواد شیمیایی استفاده نمی شود و برف به سادگی از آن دور می‌شود.

افسانه برفی.  لاپلند، فنلاند

در حدود 200 کیلومتر دورتر از روکا، پایتخت لاپلند و زادگاه بابانوئل، رووانیمی قرار دارد. اما ما آنقدر خوش شانس نبودیم: آب و هوا روی ما و دایره قطب شمال، مکانی که محل سکونت در آن قرار دارد، ترفند کثیفی کرد، دما بالای صفر بود و باران بارید. با این حال، این به ما اجازه داد تا به راحتی از بابانوئل دیدن کنیم و حتی یک ویدیوی کوتاه بسازیم. روز بعد که هوا خوب بود، کلبه بابانوئل توسط صدها گردشگر محاصره شد.

افسانه برفی.  لاپلند، فنلاند

زمستان در فنلاند فقط مربوط به اسکی‌های صحرایی و کوهستانی، بابا نوئل و خلق و خوی کریسمس نیست. همچنین دربارهٔ ماشین‌های برفی، کارتینگ روی یخ و بسیاری از فعالیت‌های سرگرم کننده دیگر است. غیر معمول‌ترین و واقعاً زمستانی‌ترین فعالیت، سورتمه زدن سگ و گوزن شمالی است.

شاید سورتمه زدن با سگ درخشان‌ترین برداشت این سفر باشد: هاسکی‌های دوستانه با خوشحالی از میان مسیرهای برفی هجوم می‌آورند و به راحتی ما را که دو مرد فوق‌العاده جثه بزرگ هستیم، حمل می‌کنند. ما می‌خواهیم باور کنیم که آن‌ها این کار را بدون مشکل انجام دادند: تاریخچه سگ سورتمه را می‌توان حدود 8000 سال پیش ردیابی کرد. این نوع سگ دارای انرژی و سرسختی است. ساکنان شمال برای سوارکاری سگ‌ها را به گوزن‌های شمالی ترجیح می‌دهند: سگ‌ها به غذای خاصی (مانند خزه گوزن شمالی) نیاز ندارند و تشنگی خود را با برف سر راه خود برطرف می‌کنند.

این همان ماجراهای زمستانی است که تیم هوایی در فنلاند تجربه کرد و ما از شما دعوت می‌کنیم تا این برداشت‌های شگفت انگیز را به اشتراک بگذارید.

افسانه برفی.  لاپلند، فنلاند

عکس و متن از  سرگئی رومیانتسف

*️⃣ قبل از اجرای “دهکده بابانوئل، رووانیمی، لاپلند در فنلاند” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان دهکده بابانوئل، رووانیمی، لاپلند در فنلاند بر روی لینک اشاره نمایید …