باغ‌های سیب شکوفه در مسکو، کولومنسکویه

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

باغ‌های سیب شکوفه در مسکو، کولومنسکویه

سالانه میلیون‌ها گردشگر در طول دوره شکوفه‌های گیلاس از ژاپن دیدن می‌کنند. این یک منظره واقعا منحصربفرد است: در مسکو، درختان شکوفه‌های گیلاس فقط به تعداد محدود در باغ‌های گیاه شناسی شکوفا می‌شوند و هیچ راهی برای یافتن خود در میان این درختان شکوفه وجود ندارد.

یک بار که داشتم به شکوفایی درختان شکوفه‌های گیلاس فکر می‌کردم، نزدیک درختی ایستادم که کاملاً توسط گل‌های سفید بزرگ پوشیده شده بود. آن یک درخت سیب بود. و من بلافاصله با ایده رفتن به موزه کولومنسکویه شگفت زده شدم: من که تمام عمرم را در مسکو زندگی کرده ام، شرمنده، هرگز در دوره شکوفه دادن درخت سیب به کولومنسکو نرفته ام.

پس گفتیم، پس انجام شد: به‌همراه سرگئی شاندین همه تجهیزات مورد نیاز خود را برداشتیم و به آنجا رفتیم.

باغ‌های سیب شکوفه.  مسکو، کولومنسکویه

برای چندین قرن کولومنسکویه محل اقامت تزارها و دوک‌های روسیه بود. این مکان مورد علاقه واسیلی سوم، ایوان وحشتناک، پیتر کبیر و کاترین کبیر بود.

در آغاز قرن هجدهم، درختان میوه زیادی در اطراف املاک روستایی سلطنتی کاشته شد. درختان سیب، درختان آلو، درختان گیلاس و گلابی کاشته شد، در مجموع بیش از 6000 درخت و باغ‌های سیب به اشکال هندسی دقیق سازماندهی شدند. میوه‌هایی که در اینجا چیده می‌شدند، حتی پس از انتقال پایتخت به سنت پترزبورگ، به میز سلطنتی می‌رفتند.

باغ‌های سیب شکوفه.  مسکو، کولومنسکویه

امروزه بیش از 900 درخت سیب در سه باغ کولومنسکویه رشد می‌کنند: کازانسکی، دیاکوفسکی و ووزنسنسکی. مستقیم به باغ دیاکوفسکی رفتیم که نسبت به دو باغ دیگر کمتر شلوغ است. و ما به طرز شگفت انگیزی خوش شانس بودیم: همه درختان شکوفا بودند! این منظره فوق‌العاده زیبایی بود.

باغ‌های سیب شکوفه.  مسکو، کولومنسکویه

اما این همه ماجرا نیست! کارگران پارک وقت کافی برای بریدن چمن‌های باغ دیاکوفسکی نداشتند به طوری که با فرش زردی از قاصدک‌های شکوفه پوشیده شد. با اطمینان می‌توانم بگویم که صحنه‌ای که دیدیم به اندازه منظره بهترین پارک‌های ژاپنی پر از درختان شکوفه‌های گیلاس فوق‌العاده بود. ما واقعا امیدواریم که تصاویر پانورامای ما زیبایی باغ درخت سیب شکوفه را احساس کنید.

عکس و متن از  سرگئی شاندین  و سرگئی رومیانتسف

*️⃣ قبل از اجرای “باغ‌های سیب شکوفه در مسکو، کولومنسکویه” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان باغ‌های سیب شکوفه در مسکو، کولومنسکویه بر روی لینک اشاره نمایید …