کرملین مسکو، روسیه

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

کرملین مسکو، روسیه

ستاره کرملین

مدت‌ها پیش، در دسامبر 2012، ما برای کمک هزینه انجمن جغرافیایی روسیه (RGS) برای توسعه پروژه AirPano.ru درخواست دادیم. با کمال تعجب، از ما برای شرکت در جلسه کمیته کارشناسی دعوت شدیم و پس از ارائه طرح به تصویب رسید. ارائه تشریفاتی کمک‌های مالی RGS در آوریل 2013 در جلسه هیئت امنای RGS به ریاست رئیس جمهور ولادیمیر پوتین برگزار شد.

همکار ما سرگئی سمیونوف در جریان سخنرانی خود در جلسه از وی از پوتین برای اعطای مجوز برای شلیک هوایی به کرملین مسکو درخواست کمک کرد. رئیس جمهور از ایده او حمایت کرد و اکنون چندین عکسبرداری را بر فراز قلمرو کرملین تکمیل کرده ایم.

رئیس جمهور روسیه، وی وی

امروز پروژه هوایی تصمیم گرفته است تمام پانورامای عکس کروی را که ما موفق به انجام آن بر فراز کرملین انجام دادیم نشان دهد.

و اکنون می‌خواهیم چند واقعیت تاریخی دربارهٔ این بنای معماری بی‌نظیر به شما بگوییم.

نام “کرملین” به یک مجموعه مستحکم یافت شده در شهرهای مختلف تاریخی روسیه داده شد. کرملین‌های متعددی در روسیه وجود دارد که توانسته‌اند تا به امروز زنده بمانند: کرملین نووگورود، کرملین کازان، کرملین پسکوف، کرملین کلومنا. اما تنها یک کرملین برای خود صحبت می‌کند – کرملین مشهور جهانی مسکو در پایتخت فدراسیون روسیه. این بزرگترین قلعه در اروپا است که تا به امروز حفظ شده و کار می‌کند. کرملین یک جاذبه توریستی مهم، اقامتگاه رئیس جمهور روسیه و مشهورترین نقطه دیدنی روسیه است.

کلیسای جامع سنت واسیلی متبرک

اولین سکونتگاه‌ها در قلمرو کرملین مسکو در عصر برنز در سال 2000 قبل از میلاد ایجاد شد، اما اولین استحکامات بسیار دیرتر در سال 1156 در اینجا ظاهر شد. یک استحکام چوبی به طول 850 متر با مساحت کلی حدود 3 هکتار توسط یک قلعه احاطه شده بود. خندق به طول 16-18 متر و عمق 5 متر. 

در طول حمله مغول و تاتار، کرملین ویران شد و سپس بازسازی شد. اما تنها در اواسط قرن چهاردهم، در زمان حکومت شاهزاده بزرگ دیمیتری دونسکوی، دیوارها و برج‌های چوبی کرملین با سازه‌هایی از سنگ سفید محلی جایگزین شد. از همان لحظه بود که مسکو به عنوان “مسکو ساخته شده از سنگ سفید” (“Moskva belokamennaya”) شناخته شد.

میدان کلیسای جامع، برج ناقوس ایوان بزرگ

با این حال، در قرن پانزدهم، در زمان حکومت ایوان کبیر، مجبور شدند آن را بازسازی کنند، زیرا دیوارهای آن درحال فرو ریختن بود. معماران ایتالیایی برای مرمت کرملین دعوت شدند و به همین دلیل بهترین ویژگی‌های معماری روسی و ایتالیایی را با همدیگر ترکیب کرده است. بنابراین، قلعه تسخیر ناپذیر از نمونه قلعه معروف اسفورزا در میلان پیروی کرد، درحالی‌که سبک معماری معابد آن به شدت از سنت روسی پیروی می‌کرد.

مربع قرمز

آجر به عنوان ماده پایه برای ساخت و ساز انتخاب شد. بخش مرکزی کرملین توسط میدان کلیسای جامع با کلیسای جامع بشارت، کلیسای جامع خوابگاه، تالار وجوه و کلیسای جامع فرشته، محل دفن شاهزادگان و پادشاهان روسیه و ایوان کبیر اشغال شده است. برج ناقوس. 

بازسازی عمده دیگری از کرملین در اواخر قرن شانزدهم انجام شد و از آن زمان به بعد ظاهر آن تقریباً بدون تغییر باقی ماند، به جز رنگ.

ستاره کرملین

بر اساس اسناد و تصاویر تاریخی، دیوارهای قلعه برای قرن‌ها سفید باقی مانده است. برای حفظ آجرکاری و همچنین خاطره “کرملین سفید دیمیتری دونسکوی”، آجرهای سوخته با دقت سفید شدند. اعتقاد بر این است که مجوز رنگ آمیزی کرملین به رنگ قرمز توسط استالین در سال 1947 به مناسبت هشتصدمین سالگرد مسکو صادر شد. و قبل از آن، در طول جنگ جهانی دوم، کرملین لباس مبدل منحصر به فردی داشت. یک پروژه پیشرفت (برای آن زمان) توسط گروهی به رهبری آکادمیک بوریس یوفان ایجاد شد: دیوارهای سفید کرملین با دیوارهای خانه و پنجره‌های سیاه رنگ آمیزی شد، خیابان‌های جعلی در میدان سرخ ساخته شد و حتی گنبدی با یک تصویر خانه‌ای بالای مقبره لنین.

میدان کلیسای جامع، برج ناقوس ایوان بزرگ

لازم به ذکر است که ساختمان‌هایی در قلمرو کرملین وجود داشت که در آزمون زمان تاب نیاوردند. به عنوان مثال، کاخ ملکه ناتالیا با تصمیم معمار مشهور بارتولومئو راسترلی از هم جدا شد و آن‌ها یک منطقه رژه را در آنجا ساختند که صومعه آتاناسیوس در آن قرار داشت.

زنگ‌های برج اسپاسکایا

با این حال، از قرن پانزدهم برج‌ها و دیوارهای کرملین با طراحی مشخص خود نماد مسکو و روسیه بوده و هستند.

عکس و متن از  سرگئی سمنوف ،  استاس سدوف

تور مجازی  با حمایت  انجمن جغرافیایی روسیه ایجاد شده است

*️⃣ قبل از اجرای “کرملین مسکو، روسیه” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان کرملین مسکو، روسیه بر روی لینک اشاره نمایید …