اعماق دریای پیت سنوت، مکزیک

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

اعماق دریای پیت سنوت، مکزیک

نمایندگان تمدن باستانی مایا قطعاً دانش ورود به پادشاهی مردگان را داشتند: طبق اسطوره آنها، هر بار که قسمتی از غار آهکی که آب‌های زیرزمینی را پنهان کرده بود فرو می‌ریخت، دروازه‌هایی به جهان دیگر ظاهر می‌شد. این سوراخ پر از آب “سنوت” (ts’onot – “چاه”) نامیده می‌شود.

یکی از معروف‌ترین سنوت‌ها در نزدیکی چیچن ایتزا قرار دارد. این سنوت معمولاً به عنوان “سنوت مقدس” شناخته می‌شود: در زمان‌های قدیم مایاها اشیاء و انسان‌ها را در این سوراخ 60 متری به عنوان نوعی پرستش خدایان قربانی می‌کردند.

سنوت، مکزیک

امروزه سنوت‌ها توجه شدید غارشناسان، زمین شناسان و البته گردشگران را به خود جلب کرده است. دنیای زیر آب این غارها کاملا غیر قابل مقایسه است! غارهای شبه جزیره یوکاتان در بین غواصان محبوبیت خاصی دارند. شرایط زمین شناسی محلی امکان تشکیل تعداد زیادی از غارهای متصل به یکدیگر را فراهم کرد. معروف‌ترین آن‌ها سیستم Dos Ojos است. این غار سومین سیستم غار بزرگ جهان است: طول کل آن 319 کیلومتر است.

عمیق‌ترین قسمت سیستم Dos Ojos گودال سنوت (El Pit) است: 119 متر. فقط غواصان با تجربه مجاز به غواصی در اینجا هستند و نه در عمق کامل.

سنوت، مکزیک

لایه زیرین این “چاه” غول پیکر حاوی ترکیبات گوگردی است، به همین دلیل آب‌های شستشو سرشار از سولفید هیدروژن است. لایه‌های بالایی آب تمیز و شفاف هستند – به راحتی می‌توانید فضای داخلی باورنکردنی غارها، پوشش گیاهی و ماهی‌های آن را ببینید. اما هرچه عمیق‌تر می‌شوید، آب نور کمتر و کمتری را می‌دهد. و در عمق 30 متری نور به طور کامل با ابرهای ضخیم گوگرد جایگزین می‌شود.

سنوت، مکزیک

راه بیشتر از طریق “تاریکی” غیرمعمول نهفته است: به دلیل مه غلیظ سفید، دید صفر وجود دارد. به‌نظر می‌رسد این مه زندگی خود را دارد – حرکات ما را منعکس می‌کند، می‌درخشد و با رنگ‌های مختلف می‌درخشد. همه افرادی که از گودال بازدید کردند، احساس خود را به عنوان “پرواز به فضای بیرونی” توصیف می‌کنند: غواصی در اعماق ابرهای سفید غلیظ را می‌توان با تجربه بی‌وزنی مقایسه کرد. آن وقت است که ممکن است داستان دروازه‌های دنیایی دیگر را به خاطر بیاورید: اگر اینگونه نباشد، چگونه می‌توانند شبیه باشند؟

و اگرچه پانورامای هوایی به شما اجازه نمی دهد تمام این احساسات را به طور کامل تجربه کنید، این نوع غواصی مجازی به شما امکان می‌دهد این غارها را ببینید، حتی اگر یک غواص حرفه‌ای نباشید.

عکس های اولگ گاپونیوک

*️⃣ قبل از اجرای “اعماق دریای پیت سنوت، مکزیک” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان اعماق دریای پیت سنوت، مکزیک بر روی لینک اشاره نمایید …