شهر روستوف بزرگ، حلقه طلایی روسیه

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

شهر روستوف بزرگ، حلقه طلایی روسیه

روستوف بزرگ (Rostov Veliky) که یکی از باستانی‌ترین شهرهای روسیه است، در منطقه یاروسلاول، تقریباً 200 کیلومتری مسکو، در ساحل دریاچه نرو واقع شده است. اولین ذکر روستوف در تواریخ مربوط به سال 862 است و کلمه “بزرگ” تنها در قرن دوازدهم به نام رسمی شهر اضافه شد.

یک شهر دیگر با نام “روستوف” وجود دارد. این شهر در جنوب کشور و‌ درکنار رودخانه دان واقع شده است. به همین دلیل است که گاهی اوقات سردرگمی وجود دارد: روستوف-آن-دون بسیار بزرگتر است. با این حال، این یکی بسیار جوانتر است، بنابراین دقیقاً روستوف “شمال” است که “بزرگ” در نظر گرفته می‌شود. تاریخ چند صد ساله آن به شدت با کل تاریخ روسیه مرتبط است و بسیاری از بناهای تاریخی منحصربفرد می‌توانند آن را نشان دهند. اول از همه این کرملین معروف روستوف است. این در فهرست با ارزش‌ترین میراث ملت روسیه گنجانده شده است. بنابراین، ما داستان خود را دربارهٔ مناظر روستوف با این شروع می‌کنیم.

در روسیه باستان از کلمه “کرملین” برای نشان دادن تاسیسات اصلی دفاعی شهری استفاده می‌شد. برخی از معروف‌ترین کرملین‌ها عبارتند از کرملین مسکو ، کرملین نوگورود، کرملین کازان و برخی دیگر. در قرن سیزدهم، روستوف یکی از بزرگترین شهرهای شمال شرقی کشور بود و قسمت مستحکم خود را داشت که توسط ساحل و خندق احاطه شده بود (مساحت آن بیش از 100 هکتار بود). با این حال، با نام “روستوف کرملین” به معنای یک مجموعه معماری دیگر است: اقامتگاه سابق کلان شهر.

در طول قرون، روستوف بزرگترین مرکز مذهبی بود و سلسله مراتب روستوف یکی از تأثیرگذارترین حاکمان کلیسا بودند. در همان زمان، در قرن هفدهم، شهر در خط عملیات نظامی قرار نداشت، بنابراین ساخت کرملین نسبتاً نمادین بود. یون سیسویویچ، متروپولیتن روستوف و یاروسلاول، ایجاد «بهشت را مطابق با توضیحات کتاب مقدس» پیشنهاد کرد. ساخت و ساز از سال 1670 تا 1683 انجام شد و پس از آن مجموعه شگفت انگیزی در شهر ظاهر شد – “باغ بهشت” که توسط برج‌های سرپوشیده دیوار مستحکم احاطه شده بود.

اما در سال 1787 اسقف نشینی به یاروسلاول نقل مکان کرد و حیاط شهری در روستوف متروک شد. حتی خدمات منظم الهی در آنجا انجام نمی شد، بنابراین با عدم امکان نگهداری چنین ساخت و ساز عظیمی، مدیریت کلیسا گزینه تخریب کامل آن را در نظر گرفت. خوشبختانه، بازرگانان محلی پول را پیدا کردند و در پایان قرن نوزدهم کرملین روستوف بازسازی شد.

روستوف کرملین

در سال 1953 یک گردباد شدید در روستوف رخ داد که به بسیاری از بناهای معماری آسیب زد، اما خوشبختانه پس از آن بازسازی شدند. امروزه اتاق‌های سرخ و سفید، باغ متروپولیتن، بخش داوری، کلیساهای سنت جان رسول، هدژتریا و تصویر ادسا با برخی آثار تاریخی و مذهبی دیگر در داخل دیوارهای کرملین با یازده برج آن قرار دارند.

روستوف کرملین

قلب کرملین روستوف، کلیسای جامع Assumption (ساخت به تاریخ 1508-1512) است. در واقع، اقامتگاه شهری در محل «پیشینیان» آن، معابد سابق تولید شده است. این کلیسای جامع شصت متری بسیار شبیه به کلیسایی است که در کرملین مسکو قرار دارد و همین نام را دارد. این بنای تاریخی پنج گانه با آجر و سنگ سفید تکمیل شده است، عناصر تزئینی مختلف به این معبد جلوه می‌دهند.

روستوف کرملین، کلیسای جامع اسامپشن

در طی سالهای 1682-1687 یک ناقوس چهار محکوم در جنوب شرقی کلیسای جامع اسامپشن ساخته شد. هر یک از 13 زنگ آن، از بزرگترین زنگ با وزن 2 هزار پود (32 تن) تا کوچکترین، صدای خاص خود را دارد، بنابراین زنگ بی‌نظیر روستوف دارایی فرهنگ کل جهان است.

این روزها در قلمرو روستوف کرملین، هم معابد کاربردی کلیسای ارتدکس روسیه و هم موزه دولتی، یک مرکز علمی عظیم باستان شناسی، هنر و تاریخ وجود دارد.

در روستوف همیشه کلیساها و صومعه‌های زیادی وجود داشت، اما قدیمی‌ترین آن‌ها تا امروز باقی نمانده است: در آغاز قرن هفدهم، در زمان مداخله لهستانی-لیتوانیایی، شهر به طور قابل توجهی ویران شد. اما بعداً فعالیت‌های ساخت و ساز شدید در آنجا آغاز شد، بنابراین درحال حاضر روستوف دارای 326 بنای تاریخی فرهنگی است و بیش از 100 مورد از آن‌ها دارای اهمیت فدرال هستند.

صومعه سنت یعقوب ناجی (Spaso-Yakovlevsky)

علاوه بر تعداد زیادی مجموعه معبد، سیستم ساختمانی بزرگ سنگی و چوبی مربوط به قرن 18-19 نیز وجود دارد که افتخار روستوف است. نقطه عطف واقعی این مکان چشم انداز دریاچه است. همچنین یک حیاط لیوری متعلق به قرن هفدهم وجود دارد، این تنها حیاط لیوری در روسیه است که تا به امروز باقی مانده است، البته نه به طور کامل. حفاری در قلمرو آن هنوز ادامه دارد و گاهی اوقات می‌توان اقلام ارزشمندی را یافت.

یکی دیگر از مجموعه کلیسای معروف روستوف، صومعه ارتدکس مردانه Borisoglebsky است که در مسیر به سمت Uglich قرار دارد. در سال 1363 تاسیس شد. پس از آن بازسازی و بزرگتر شد. اما از قرن هفدهم مجموعه معماری آن به ندرت تغییر کرد. برای سالیان متمادی این اقامتگاه یک مرکز مذهبی مهم بود. در سال 1612، دیمیتری پوژارسکی و کوزما مینین، پوسادنیک (شهردار) از نیژنی نووگورود، دقیقاً در این مکان برای محافظت از مسکو از لهستانی‌ها برکت گرفتند. اکنون این بنای برجسته معماری تحت حفاظت دولت است.

بنابراین، پانورامای ما به شما کمک می‌کند تا روستوف بزرگ را تجربه کنید – شهر باشکوهی که در مسیر توریستی معروف “حلقه طلایی روسیه” گنجانده شده است.

عکس های استاس سدوف و سرگئی شاندین

*️⃣ قبل از اجرای “شهر روستوف بزرگ، حلقه طلایی روسیه” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان شهر روستوف بزرگ، حلقه طلایی روسیه بر روی لینک اشاره نمایید …