شهر دهلی هندوستان

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

شهر دهلی هندوستان

“پایتخت هفت امپراتوری” – این موقعیتی است که دهلی در طول تاریخ چند صد ساله خود به‌دست آورده است. شهری که در ابتدا در حدود 3000 سال قبل از میلاد به عنوان ایندراپراستا تأسیس شد، شاهد اشکال بسیاری از حکومت‌ها و فرمانروایان ایالتی بود که از سلسله‌های هند باستان گرفته تا لشکرکشی‌های اسکندر مقدونی، از حکومت سلطان‌های اسلامی تا عصر مغول بزرگ، از مستعمرات تاج و تخت تا جمهوری کنونی را شامل می‌شد. .

معبد نیلوفر آبی

حدود 60000 بنای تاریخی با اهمیت جهانی در اینجا باقی مانده است و بناهایی مانند قطب منار، قلعه سرخ و آرامگاه همایون به عنوان میراث جهانی توسط یونسکو اعلام شده است. اینجاست که ما داستان خود را دربارهٔ مکان‌های دیدنی دهلی آغاز می‌کنیم.

آکشاردهام.  بزرگترین معبد هندو

مجموعه مذهبی قطب منار در سال 1206 به عنوان نماد سلطه اسلامی ظاهر شد. مناره اصلی آن 72.5 متر ارتفاع دارد و از سنگ پوسیده تولید شده است. در طول 150 سال بعد قطب منار درحال بازسازی بود: دو لایه فوقانی تزئین شده با سنگ مرمر سفید در سال 1368 ایجاد شد. قطب منار نقش مهمی را به عنوان خاستگاه سبک معماری هند و اسلامی ایفا کرد.

مقبره همایون

ساخت مقبره همایون پادیشاه مغول بین سالهای 1562 تا 1570 به‌دستور بیوه وی انجام شد. این نمونه دیگری از سبک استثنایی و آمیختگی تاریخ است. معماران موفق به ایجاد چیزی بین مقبره تامرلنگ (جد همایون) واقع در سمرقند و تاج محل معروف شدند که یک قرن بعد توسط شاه جهان (نوه پادیشاه) ساخته شد.

مسجد جامع - بزرگترین مسجد در هند

قلعه سرخ یک ارگ تاریخی از دوره مغول بزرگ است. تایید نهایی برای ساخت آن در سال 1639 صادر شد، زمانی‌که شاه جهان تصمیم گرفت پایتخت را از آگرا به دهلی منتقل کند. ساخت شهر شاه جهان آباد هشت سال طول کشید که سرانجام قلعه سرخ بخشی از آن شد. اگرچه برخی از بخش‌های مجموعه در دوره تسلط بریتانیا بازسازی شد، اما سازه‌های اصلی این مجموعه دست نخورده باقی ماند.

قلعه سرخ

دهلی با مساحت 1483 کیلومتر مربع دارای آثار تاریخی زیادی در دوره‌های مختلف زمانی است. کوتاه‌ترین فهرست از بناهای تاریخی، فرهنگی و معماری دهلی شامل چندین ده نقطه است. منطقه یادبود راج گات (محل دفن ماهاتما گاندی) و رصدخانه جانتار مانتار متعلق به قرن هفدهم. معبد اصلی سیک‌های سیس گنج و بلوار راجپات که از دروازه هند می‌گذرد. بزرگترین مجموعه معبد هندو آکشاردهام و بازار چاندنی چوک که در زمان سلطنت شاه جهان تولید شده است. مسجد جامع شهر به همین دوره و معبد مدرن بهائی به شکل نیلوفر آبی برفی…

می توان چندین روز را صرف بازدید از تمام این مکان‌های میراث کرد. اما این شهر باستانی هند پر از زیبایی را می‌توان به طور مجازی با استفاده از پانورامای ما نیز کاوش کرد.

عکس دیمیتری مویزینکو ، استاس سدوف و ایوان روسلیاکوف

*️⃣ قبل از اجرای “شهر دهلی هندوستان” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان شهر دهلی هندوستان بر روی لینک اشاره نمایید …