پلینزی فرانسه، قسمت 1

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

پلینزی فرانسه، قسمت 1

در اقیانوس آرام جنوبی، جزایر عجیب و غریب پلی‌نزی فرانسه وجود دارد. زمانی بود که راه رسیدن به این مکان طولانی و خسته کننده بود و حتی با توسعه صنعت هوانوردی، سفر از اروپا همچنان می‌تواند تا 24 ساعت یا حتی بیشتر طول بکشد (از طریق اتصال به ایالات متحده، نیوزلند یا ژاپن). ). اما هیچ عارضه‌ای نمی تواند مانع کسانی شود که واقعاً می‌خواهند در فضای جادویی جزایر پلینزی شیرجه بزنند.

جزیره Huahine، Motu Vaiorea

تاریخ پلی‌نزی فرانسه با نام‌های برجسته زیادی همراه است: هنرمند پل گوگن، نویسنده رابرت لوئیس استیونسون، برخی از معاصران ما – خواننده جو داسین، بازیگران ژاک برل و مارلون براندو. امیدواریم شما نیز جذابیت این سرزمین‌های جادویی را احساس کنید.

Huahine-Nui، Motu Mahare

بزرگترین و مشهورترین جزیره پلی‌نزی فرانسه تاهیتی است که مساحت آن بیش از 1000 کیلومتر مربع است. با این حال، این مجموعه خارج از کشور جمهوری فرانسه از بسیاری جزایر و جزایر مرجانی دیگر تشکیل شده است. بورا بورا، جزیره مرجانی واقع در 280 کیلومتری شمال غربی تاهیتی، یکی دیگر از مقاصد بسیار محبوب در پلی‌نزی فرانسه است. مساحت کل زمین آن نسبتاً کوچک است – فقط 29 کیلومتر مربع، اما تالاب آن 83 کیلومتر مربع است و یکی از زیباترین تالاب‌های جهان محسوب می‌شود.

جزیره اصلی جزایر مرجانی شکل عجیبی دارد و در وسط ناحیه آبی خود قرار دارد که توسط جزایر مرجانی به نام موتو احاطه شده است . بلندترین نقطه بورا بورا کوه اوتمانو با ارتفاع 727 متر است که مخروط آتشفشان خاموش با قدمت 4 میلیون سال است. بسیاری از هتل‌های سطح بالا در قلمرو بورا بورا کار می‌کنند، اما همه آن‌ها در ساحل واقع شده اند. عملا هیچ جاده‌ای وجود ندارد که به اعماق جزیره پوشیده شده توسط پوشش گیاهی غلیظ منتهی شود.

موتو پیتی آئو، بورا بورا.  نزدیک به نقطه Taurere

بیش از 300 کیلومتر دورتر از تاهیتی، Rangiroa وجود دارد – بزرگترین جزیره مرجانی در مجمع الجزایر Tuamotu و دومین جزیره مرجانی بزرگ در جهان پس از جزیره مرجانی Kwajalein در میکرونزی. این تالاب 1640 کیلومتر مربعی دارد – فضای کافی برای محصور کردن کل جزیره تاهیتی! اگرچه مساحت زمین Rangiroa نسبتاً کوچک است: کل قلمرو سطحی 415 جزیره کوچک متحرک تنها 79 کیلومتر مربع است. تنها تعداد کمی از آن‌ها ساکن هستند و آن‌ها توسط پل‌های دوست داشتنی به یکدیگر متصل می‌شوند.

موتو تاپو، بورا بورا

جمعیت Rangiroa از 3000 نفر تجاوز نمی‌کند و هزاران نفر از سراسر جهان برای لذت بردن از مکان‌های طبیعی زیبا به اینجا می‌آیند. شفافیت آب می‌تواند تا 25 متر باشد و فرصت‌های زیادی برای غواصی و غواصی فراهم می‌کند. برای ثروتمندترین افراد استراحتگاه کیا اورا در قسمت جنوبی جزیره مرجانی وجود دارد و فقط از طریق آب قابل دسترسی است.

موتو هااپیتی ایتی، بورا بورا

جزایر پلی‌نزی فرانسه نیز به دلیل تفاوت‌های بسیار با یکدیگر جالب هستند. عجیب‌ترین مکان، شرقی‌ترین جزیره از گروه جزایر Leeward – Huahine است. مردم محلی آن را “وحشی” می‌نامند و در واقع از دو جزیره اصلی (هواهینه نوی، “هواهین بزرگ” و هوآهینه ایتی، “هواهین کوچک”) تشکیل شده است که در اثر حمله به خلیج مارو در اعماق زمین ایجاد شده است. .

Huahine آماتورهای تاریخ و اسرار را به خود جذب می‌کند: این بزرگترین مرکز باستان شناسی است که شواهد فرهنگ‌های باستانی پلینزی را حفظ کرده است. یکی از جاذبه‌های هواهینه پل روی یک نهر کوچک است که مارماهی‌هایی تا دو متر در آن زندگی می‌کنند. افسانه‌های محلی ادعا می‌کنند که آن‌ها ماهی‌های مقدس هستند. اما در وهله اول Huahine به دلیل پدیده “پرتو سبز” مشهور است: قبل از پنهان شدن در پشت افق، پرتوهای خورشیدی به روشی خاص در جو شکسته می‌شوند و یک برق سبز قابل مشاهده است. این پدیده را فقط در چند نقطه از جهان می‌توان مشاهده کرد و هواهین زیباترین آن است.

سیاره هواهین.  پل بین جزایر Huahine-Nui و Huahine-Iti

امروز تصاویر پانورامای نویسنده جدید – آدام پلزر را معرفی می‌کنیم. امیدواریم از دید او از مناظر زیبای بهشتی پلی‌نزی فرانسه لذت ببرید و این پانوراما بتواند شما را به آن گوشه دورافتاده و بومی زمین ببرد.

عکس‌ها از  Ádám Plézer

*️⃣ قبل از اجرای “پلینزی فرانسه، قسمت 1” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان پلینزی فرانسه، قسمت 1 بر روی لینک اشاره نمایید …