هالیوود، ایالات متحده آمریکا

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

هالیوود، ایالات متحده آمریکا

سال 2010 سالگردی برای هالیوود است. درست صد سال پیش یک کارگردان آمریکایی، دیوید وارک گریفیث، فیلم در کالیفرنیای قدیمی را در آنجا ساخت که اولین فیلم هالیوود شد. اما تاریخچه خود محل خیلی زودتر شروع شده بود. اولین فاتحان اسپانیایی در غرب کاست دقیقا در این منطقه ظاهر شدند. آنها سرخپوستان را از سرزمین خود تبعید کردند و دامدارانی را در آن سرزمین مستقر کردند. سپس در نزدیکی دامداران یک روستای کامل رشد کرد. به افتخار گیاهان محلی وود و هالی، نوعی بوته با برگ‌های تیز، نامیده می‌شد و تپه‌ها را می‌پوشاند. فیلم با نمایندگی N. Zeling به آنجا آمد که در آغاز قرن بیستم بخشی از زمین را برای شعبه شرکت فیلمسازی شیکاگو خود خریداری کرد.

و رفت. شرکت‌های فیلم، اولاً به لطف مهاجرانی که به ایالات متحده آمریکا سرازیر شدند، بیشتر و بیشتر شدند. بنابراین، آدولف زوکور مجارستانی، که کار خود را به عنوان شاگرد خزدار آغاز کرد، پارامونت را تأسیس کرد. کارل لامله آلمانی که لباس می‌فروخت، یونیورسال را ساخت. برادران وارنر که در زادگاه خود لهستان دوچرخه‌ها را تبلیغ می‌کردند، برادران وارنر را تأسیس کردند و لوئیس بی. مایر از مینسک که با فروش مجدد ضایعات امرار معاش می‌کرد، رئیس Metro-Goldwin-Mayer شد.  

از آن لحظه هالیوود به عنوان یک rancho دیگر وجود نداشت و در گذشته ماند. بانک‌ها، رستوران‌ها، کلوپ‌ها و بسیاری مکان‌های دیگر که صنعت فیلم درحال توسعه به آن‌ها علاقه‌مند است، در آنجا ظاهر شدند. در سراسر جهان درباره هالیوود صحبت می‌شد. همه می‌خواستند در خیابان‌های آن بروند و در روند عکس‌برداری شرکت کنند. و آرزومندترین آرزوی هر بانویی تبدیل شدن به یک ستاره جدید بود. به نوبه خود، هالیوود مدت‌ها بود که نتوانسته بود استقلال خود را حفظ کند، زیرا کمبود آب باعث شد بخشی از لس آنجلس شود.

تابلوی معروف HOLLYWOOD با حروف بزرگ خود در سال 1923 در دامنه جنوبی کوه لی در ارتفاع 491 متری با هدف تبلیغاتی انحصاری ظاهر شد. این راهی بود که به طور عمومی درباره شرکت ساختمانی هالیوودلند اعلام کرد. برنامه ریزی شده بود که این علامت برای حدود 1.5 سال وجود داشته باشد، اما به دلیل توسعه کارخانه رویای آمریکایی و شهرت آن تصمیم گرفته شد که آن را ترک کند.

این کتیبه به قدری با صنعت سینما مرتبط بود که در سپتامبر سال 1932، پگ انتویستل، هنرپیشه، خودکشی کرد: او به نشانه اعتراض به هالیوود که او را انکار کرده بود، از حرف “H” به پایین پرید.

زمانی که کتیبه ساخته شد، هیچ کس عمر طولانی آن را برنامه ریزی نکرد، به همین دلیل بود که حروف ساخته شده از چوب و صفحات فلزی حالت خوب خود را از دست می‌دادند. در طی بازسازی دیگری در سال 1949 تصمیم گرفته شد که بخشی از کلمه “LAND” حذف شود. اما علیرغم کارهای مرمتی، وضعیت علامت همچنان بدتر می‌شود. در نهایت حرف اول «O» پایین آمد و شبیه حرف بزرگ «u» شد و حرف سوم «O» کاملاً از بین رفت و علامت «HuLLYWO D» شد.

در سال 1978 تابلوی تخریب به طور کامل تغییر کرد. حروف حاضر دارای اندازه‌های زیر هستند: ارتفاع 14 متر و عرض 9-12 متر. این اندازه کمی کمتر از نسخه اصلی است.

اکنون کتیبه روی تپه توسط قانون محافظت می‌شود و ایجاد تغییرات غیرمجاز ممنوع است. با این حال، مواردی وجود داشت که این اتفاق افتاد. بنابراین، در ژانویه سال 1976 این علامت در ایالت «HOLLYWEED» به عنوان اعتراض مردم به قانون جدید کالیفرنیا دربارهٔ ماری‌هوانا تبدیل شد. در ماه می‌سال 1987، دانشجویان دانشگاه فناوری کالیفرنیا علامت «CALTECH» را با پوشش بخشی از حروف آن تغییر دادند. و در سال 1993 قبل از مسابقه فوتبال آمریکایی بین دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، علامت “GO UCLA” تغییر یافت.

در سال 2000 اداره پلیس لس آنجلس یک سیستم امنیتی مجهز به آشکارسازهای حرکت و دستگاه‌های نظارت تصویری نصب کرد. حالا اگر کسی به علامت کمتر از 50 یارد (45.72 متر) نزدیک شود، سیستم هشدار روشن است و پلیس می‌آید.

کنجکاو است، اما اکنون هالیوود یکی از فقیرترین مناطق لس آنجلس است. درآمد ساکنان آن به طور متوسط ​​20 تا 30 درصد کمتر از کسانی است که در سایر ولسوالی‌ها زندگی می‌کنند. علاوه بر این، رکورد تعداد افراد ناراضی در آنجا زندگی می‌کنند و توضیح آن کاملاً ساده است، زیرا صدها و هزاران نفر از افراد رنجور در عجله برای کسب شهرت به آنجا می‌آیند، اما تنها معدود معدودی می‌توانند به آن دست یابند.

اگرچه درحال حاضر هالیوود به طور رسمی قلب صنعت سینمای آمریکا است (اکنون تنها یک استودیوی بزرگ فیلم وجود دارد – پارامونت، زمانی‌که برادران وارنر، یونیورسال و سایر شرکت‌ها مدت‌ها پیش نقل مکان کردند)، اما این منطقه چیزی بیش از یک ” زمین» یا یک نقطه جغرافیایی. این کلمه خود به یک اسم رایج تبدیل شد و یکی از نمادهای رویای آمریکایی و همچنین استانداردی عجیب برای سازندگان فیلم در سراسر جهان است.

*️⃣ قبل از اجرای “هالیوود، ایالات متحده آمریکا” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان هالیوود، ایالات متحده آمریکا بر روی لینک اشاره نمایید …