غارهای مرجانی زیر آب در جزایر کومودو، اندونزی

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

غارهای مرجانی زیر آب در جزایر کومودو، اندونزی

یکی از معروف‌ترین جزایر اندونزی کومودو است. یک پارک ملی در اینجا ایجاد شد تا از اژدهای منحصربفرد کومودو که به عنوان مانیتور کومودو نیز شناخته می‌شود، که بزرگترین گونه مارمولک است، محافظت شود. همچنین یک ساحل منحصربفرد با ماسه‌های “صورتی” وجود دارد که یکی از تنها هفت مورد در جهان است. اما «دنیای گمشده» کومودو هم کمتر جالب نیست: دنیای زیر آب و چیزی که با قدم گذاشتن در این جزیره در نگاه اول دیده نمی شود.

غار زیر آب، کومودو، اندونزی

قلمرو پارک دارای 19 گونه درخت حرا است. ریشه آن‌ها در آب فرو می‌رود و پناهگاهی برای خرچنگ کمانچه نواز ایجاد می‌کند که نام آن با گیره‌های نامتقارن آن توضیح داده شده است.

علف‌های دریایی کل زمین‌های زیر آب را تشکیل می‌دهند که لاک‌پشت‌ها، نهنگ‌ها، کوسه‌ها، ماهی‌ها، دلفین‌ها و حتی دوگونگ‌ها، جانوران دریایی کمیاب متعلق به گونه Sirena را به خود جذب می‌کنند. آنها به تعداد زیادی ماهی، حدود 900 گونه علاقه مند هستند!

غار زیر آب، کومودو، اندونزی

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم دنیای زیر آب کومودو، صخره‌های مرجانی شگفت انگیز است که به دلیل رنگ‌هایشان قابل توجه هستند. دانشمندان حدود 260 گونه مرجانی و 250 گونه پولیپ مرجانی را کشف کرده اند. این تنوع 5-10 برابر بیشتر از تنوع صخره‌های مرجانی معروف کارائیب است.

بیایید یک شیرجه مجازی به این مکان‌های خیره کننده داشته باشیم!

عکس های  اولگ گاپونیوک

*️⃣ قبل از اجرای “غارهای مرجانی زیر آب در جزایر کومودو، اندونزی” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان غارهای مرجانی زیر آب در جزایر کومودو، اندونزی بر روی لینک اشاره نمایید …