بهشت ​​کارائیب در جمهوری دومینیکن

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

بهشت ​​کارائیب در جمهوری دومینیکن

جزیره هیسپانیولا (هائیتی) واقع در دریای کارائیب محل زندگی دو کشور مستقل است. یکی از آنها، همانطورکه قبلاً حدس زده اید، هائیتی است و یکی دیگر جمهوری دومینیکن. با وجود نزدیکی، این کشورها به اندازه شب و روز متفاوت هستند.

این جزیره توسط کریستف کلمب در سال 1492 کشف شد و هیسپانیولا نام گرفت. قبل از چنین کشفی، این جزیره توسط مردم بومی صلح‌جو از سرزمین اصلی پر جمعیت بود. زندگی در این جزیره با ورود اروپایی‌ها به کلی تغییر کرد. در آن زمان ساکنان محلی اقیانوس آرام به تازگی یاد گرفته بودند که چگونه با فلز کار کنند، بنابراین مقاومت در برابر حملات تازه واردان متمدن و تهاجمی برای آن‌ها سخت بود.

در نتیجه، جزیره هیسپانیولا به دو قسمت ناهموار تقسیم شد: فرانسوی‌ها حدود 30 درصد از قلمرو غربی را اشغال کردند که اکنون جمهوری هائیتی است. و حدود 70 درصد قسمت شرقی مستعمره اسپانیا شد.

طی چند صد سال آینده، این جزیره شاهد جنگ‌های زیادی بوده است، از جمله شورش خونین فوق‌العاده بردگان هائیتی در سال‌های 1791-1803. در جریان شورش هائیتی‌ها چندین شهر در قسمت شرقی جزیره را غارت کردند و تقریباً کل جمعیت محلی را کشتند. این رویدادها آغاز خصومت عمیق مداوم بین مردم هائیتی و جمهوری دومینیکن بود که در سال 1844 تأسیس شد.

کشتی دزدان دریایی

در حالی که کشور همسایه آن‌ها هنوز تحت تأثیر جنگ ها، شورش ها، ناآرامی‌های داخلی، گرسنگی، شیوع بیماری‌ها و بلایای طبیعی است، جمهوری دومینیکن را می‌توان به عنوان “بهشت روی زمین” توصیف کرد.

میلیون‌ها گردشگر نمی توانند در این مورد اشتباه کنند. فقط به آب و هوای جمهوری دومینیکن نگاه کنید! تابستان ابدی اینجا بسیار راحت و معتدل است. این جزیره دارای چندین استراحتگاه بزرگ با شرایط تقریبا ایده آل برای یک تعطیلات آرام است. به هر حال، صحبت از هتل‌های کارائیب – جمهوری دومینیکن دارای رکورد تعداد هتل‌ها است. هزاران گردشگر با کشتی‌های کروز بزرگ به اینجا می‌آیند. یکی از این کشتی‌ها را می‌توان در پانورامای ما پیدا کرد. این کشتی کاستا آتلانتیکا است که متعلق به شرکتی است که صاحب کشتی معروف کوستا کونکوردیا است که در شب 13 ژانویه 2012 پس از برخورد با صخره‌ای در سواحل ایتالیا غرق شد.

سواحل جمهوری دومینیکن “کارت تلفن” آن است. صخره‌های مرجانی در کارائیب بسیار رایج هستند، اما زیباترین آن‌ها در جمهوری دومینیکن است. جمهوری دومینیکن به دلیل طبیعت بکر، رودخانه‌های تمیز، فرهنگ منحصر به فرد، آثار تاریخی فراوان، از جمله مواردی که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند، متمایز است.

بهشت کارائیب

برگردیم به مقایسه دو کشور همسایه: عکس‌های هائیتی بیشتر ساختمان‌های ویران شده و کودکان گرسنه را نشان می‌دهد، درحالی‌که عکس‌های معمولی از جمهوری دومینیکن سواحل شنی سفید، دریای آبی، معماری باورنکردنی، رنگ‌های زنده طبیعت و همیشه خندان محلی را نشان می‌دهد. مردم. شما را به لذت بردن از این “بهشت روی زمین” دعوت می‌کنیم.

عکاسی توسط دمیتری مویزینکو

*️⃣ قبل از اجرای “بهشت ​​کارائیب در جمهوری دومینیکن” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان بهشت ​​کارائیب در جمهوری دومینیکن بر روی لینک اشاره نمایید …