غول‌های سنگی، صحرای جنوبی چاد در افریقا

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

غول‌های سنگی، صحرای جنوبی چاد در افریقا

ما قبلاً قسمت اول سفر خود به چاد را منتشر کرده ایم، کشوری که در مرکز قاره آفریقا قرار دارد. حال ادامه این داستان را تقدیم شما می‌کنیم. این پانوراما مکان‌های شگفت انگیز زیادی را به شما نشان می‌دهد: فلات فادا با غول‌های سنگی. کوه‌های فیل شبیه پاهای عظیم این حیوان بزرگ. مناظر مریخی فلات اندی؛ غار در کوه‌های فیل و آسمان پرستاره بی‌کران صحرا. 

در وسط قاره آفریقا کشور چاد وجود دارد که به نام دریاچه‌ای نامگذاری شده است. قلمرو چاد به طور کلی مسطح است، اما هنوز ارتفاعات خاصی وجود دارد. در بخش جنوب شرقی کشور، ارتفاعات به نام Wadai (Ouaddaï) وجود دارد که تا 1666 متر ارتفاع دارد. در شمال غربی، فلات Ennedi وجود دارد. این یک سنگر ماسه سنگی است و بلندترین کوه آن، باسو، با ارتفاع 1450 متر بر می‌خیزد. فرسایش، زمان و باد تشکیلات عجیبی مانند ستون ها، طاق ها، برج‌ها و پل‌ها را ایجاد کرده اند. آنجا بود که عکاس ما دیمیتری مویزینکو رفت تا این زیبایی را از بالا به تصویر بکشد.

چاد  صحرای جنوبی.  غول‌های سنگی

اولین انسان ها، شکارچیان و گردآورندگان، در دوره نوسنگی در اینجا ظاهر شدند، زمانی‌که آب و هوای صحرا مرطوب‌تر بود. آنها سنگ نگاره‌های متعددی با قدمت 5000 تا 8000 سال بجا گذاشتند که بیشتر حیوانات را نشان می‌داد. اکثر آن‌ها با رنگ‌های روشن کشیده شده‌اند و 15 درصد آن‌ها بر روی یک سطح جامد خراشیده شده اند.

مساحت کلی Ennedi حدود 60000 کیلومتر مربع است و می‌توان آن را با مساحت سوئیس مقایسه کرد. این یک ذخیره گاه طبیعی واقعی با چاله‌های آبی کوچک است که خود را در میان صخره‌ها می‌بینند. بزرگترین آن‌ها در منطقه Archei واقع شده است. تعداد زیادی بز، بز، یوزپلنگ و سایر حیوانات به این چاله آب باستانی می‌آیند. شتررانان با کاروان‌های خود می‌آیند و به نوبت خود احترام می‌گذارند: هر کاروان تازه‌ای وارد تنگه نمی شود تا کاروان قبلی برای اختلاط حیوانات وارد تنگه نشود. این چاله زیستگاه ماهی‌ها و کروکودیل‌های کوتوله کمیاب است و کرانه‌های آن پذیرای ده‌ها گونه پرنده مهاجر است. قلمرو Ennedi بیش از 2000 گونه گیاهی دارد.

چاد  صحرای جنوبی.  غول‌های سنگی

فهرست میراث جهانی یونسکو تنها دو شی از چاد دارد و چشم انداز طبیعی و فرهنگی اندی یکی ازآن‌ها است.

N’Djamena پایتخت و بزرگترین شهر چاد است. این بنا در سال 1900 با نام فورت-لامی، یک استحکامات فرانسوی به نام آمده-فرانسوا لامی تأسیس شد. واحد او اولین واحدی بود که از صحرا عبور کرد و راهی دریاچه چاد شد. نام N’Djamena در سال 1973 به این شهر داده شد و به معنای “محل استراحت” است.

چاد  صحرای جنوبی.  غول‌های سنگی

پایتخت در جنوب غربی کشور در ارتفاع 299 متری از سطح دریا، در ساحل راست رودخانه چاری که چاد و کشور همسایه، کامرون را تقسیم می‌کند، قرار دارد. تقریباً تمام ساختمان‌های شهری خانه‌های کم خاکی هستند، اما خیابان اصلی، خیابان شارل دوگل و برخی مکان‌های دیگر ساختمان‌های باشکوهی دارند. هتل هیلتون یکی ازآن‌ها است. این مجموعه زیبا در سال 2015 در ساحل رودخانه چاری تولید شده است.

چاد  صحرای جنوبی.  غول‌های سنگی

از دیگر بناهای تاریخی شهر می‌توان به کلیسای جامع، موزه ملی چاد، کاخ ریاست جمهوری، بانک مرکزی و چندین مسجد اشاره کرد. کشور چاد مکان‌های جالب زیادی در سراسر قلمرو خود دارد، بنابراین هوایی آن‌ها را در تورهای مجازی زیر نشان می‌دهد.

چاد  صحرای جنوبی.  غول‌های سنگی

نویسنده از  استودیو Paganel به  خاطر فرصتی نادر برای بازدید از چنین مکان‌های دورافتاده، پشتیبانی با تجهیزات و مراقبت از کارهای روزمره تشکر می‌کند.

عکس های  دیمیتری مویزینکو

*️⃣ قبل از اجرای “غول‌های سنگی، صحرای جنوبی چاد در افریقا” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان غول‌های سنگی، صحرای جنوبی چاد در افریقا بر روی لینک اشاره نمایید …