برفراز کوه‌های اژدها در دراکنزبرگ، آفریقای جنوبی

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

برفراز کوه‌های اژدها در دراکنزبرگ، آفریقای جنوبی

وقتی اولین سفرم به جمهوری آفریقای جنوبی را جمع و جور می‌کنم، حوصله نکردم از قبل درباره همه جاهای دیدنی آن تحقیق کنم. فکر کردم کافی است روی مشهورترین آن‌ها تمرکز کنم، مانند پارک ملی کروگر، کیپ تاون ، کوه تیبل ، دماغه امید خوب  و البته آبشار ویکتوریا که به راحتی با هواپیما قابل دسترسی است، حتی اگر در خارج از شهر قرار دارد. جمهوری آفریقای جنوبی در مرز زامبیا و زیمبابوه.

اما همانطورکه معمولا در سفرها اتفاق می‌افتد، برخی چیزها فقط در محل مشخص می‌شوند. در بازگشت به فرودگاه کیپ تاون، متوجه پوسترهای بزرگی با منظره‌های شگفت انگیز کوه شدم که عنوان آن «دراکنزبرگ» بود. من به طور خودکار به حالت “عکاس ماجراجویی” خود تغییر کردم و بلافاصله شروع به جستجوی نام در گوگل کردم. 15 دقیقه بعد می‌دانستم که تعطیلات یک هفته‌ای من در سواحل دوربان در پایان سفر کوتاه خواهد شد، زیرا تنها 300 کیلومتر دورتر از اقیانوس پارک ملی دراکنزبرگ وجود دارد. آنجا هم تور هلیکوپتر ارائه کردند!

هلیکوپتر بالای دراکنزبرگ

خنده دار است که اکثر صفحات وب اختصاص داده شده به Drakensberg عکس‌هایی از انتهای شمالی رشته Drakensberg به نام Blyde River Canyon دارند که در پارک ملی Kwazulu Natal نیست. پس توجه کنید و سعی نکنید آن دیدگاه را در اینجا پیدا کنید.

 

در عصر دره رودخانه بلاید

من دربارهٔ ریشه دقیق این نام نمی دانم، اما طبق یک نسخه، ابرها و مه‌های معلق در دامنه کوه یادآور بخار داغی است که توسط اژدها بازدم می‌شود. در مورد مه حق داشتند! قبل از سحر از خواب بیدار شدم، به دنبال یک نقطه عکس‌برداری خوب گشتم و نقاب غلیظی از مه پیدا کردم که عملاً تمام کوه را پنهان کرده بود. خورشید داشت طلوع می‌کرد و مه کم‌کم از بین می‌رفت. وقت رفتن به هلی کوپتر بود. 

 

مه در کوه ها

زیباترین مناظر دراکنزبرگ در پارک uKhahlamba Drakensberg قرار دارد (اینجا هیچ غلط املایی وجود ندارد! این نام باستانی کوه‌ها به معنای “سد نیزه ها” است). برخی از قسمت‌های آن با هلیکوپتر قابل دسترسی است، به استثنای آمفی تئاتر که بنا به دلایلی ممنوع است.

پروازها به شدت به شرایط آب و هوایی وابسته هستند. من و خلبان پس از گذراندن چند ساعت در رایانه به دنبال سوراخ‌هایی در ابرهای سنگین بر فراز کوه‌ها (در حالی که در کوهپایه‌ها روشن و درخشان بود)، من و خلبان تصمیم گرفتیم شانس خود را امتحان کنیم. تنها چیزی که او را نگران کرد عبور تصادفی از مرز لسوتو بود، کشوری اسرارآمیز که به طور کامل در جمهوری آفریقای جنوبی قرار دارد، با مرزهایی که در امتداد بالای کوه‌ها قرار دارند. با این حال، به‌نظر می‌رسید که شهروندان لسوتو برای نظارت بر مرز خود تنبل هستند – من هیچ واحد گشت مرزی یا ایستگاه راداری ندیدم.

آمادگی برای برخاستن

به دنبال سوراخ‌هایی در ابرهای سنگین بودیم، پرواز کردیم. 10 دقیقه بعد ما درحال پرواز بر فراز کوه‌ها بودیم و به سرعت از ابرها رد می‌شدیم، درحالی‌که خلبان بر روی نگه داشتن هلیکوپتر در بالای صخره‌ها در شرایط باد شدید تمرکز می‌کرد. منظره بسیار زیبا اما در عین حال ترسناک بود. سرانجام متوجه شدم که چرا آن را “Drakensberg” می‌نامند – در مقابل یکدیگر قرارگرفته اند، ردیف‌های مستقیم صخره‌های عمودی وجود دارد که توسط شکاف‌ها بریده شده اند. در مجموع شبیه فک یک جانور بزرگ با دندان‌های تیز بود. ابرها خورشید را پوشانده بودند و من واقعاً احساس ناراحتی می‌کردم، بنابراین چند عکس پانوراما گرفتم و از خلبان خواستم که این مکان تاریک را ترک کند.

 

دندان اژدها

با خودم فکر کردم: «اگر آمفی‌تئاتر ممنوع است، فقط از چیز دیگری عکاسی می‌کنم.

اما اژدها من را مسخره کرد! آسمان غروب بسیار ابری بود و فقط یک نور ضعیف خورشید مسیر من را روشن کرد. و در صبح آسمان صاف با آفتاب درخشان و آمفی تئاتر زیبا بود. آفتاب تابان یعنی می‌توانم با خیال راحت بر فراز کوه‌ها پرواز کنم! چند ساعت بعد کنار در باز هلیکوپتر نشسته بودم. “دندان‌های اژدها” روشن دیگر چندان خطرناک به‌نظر نمی رسید، نهرها و آبشارها زیر نور خورشید می‌درخشیدند و ما انتظار حمله‌ای به هواپیمای خود را از قلمرو لسوتو نداشتیم. 

آمفی تئاتر

و در اینجا چند حقایق رسمی دربارهٔ Drakensberg وجود دارد.

تیم هوایی قبلاً از مناظر جمهوری آفریقای جنوبی از جمله کیپ امید خوب و کیپ تاون عکس گرفته بود. اکنون می‌خواهیم دربارهٔ یکی دیگر از بناهای برجسته آفریقای جنوبی به شما بگوییم: Drakensberg (کوه‌های اژدها).

این یکی از بلندترین رشته کوه‌های کشور است. ارتفاع متوسط ​​آن 2000 متر است. دو قله مرتفع آن (مفادی و تابانا-نتلنیانا) به ترتیب 3450 و 3482 متر ارتفاع دارند. دراکنزبرگ در قلمرو سه کشور آفریقای جنوبی، سوازیلند و لسوتو واقع شده است. مورد دوم شایسته ذکر ویژه است – این یک منطقه محاصره منحصربفرد در جمهوری آفریقای جنوبی است و توسط کوه‌های Drakensberg در شرق و جنوب احاطه شده است. علاوه بر این، مسیرهای کوهنوردی محلی بهترین در آفریقا هستند.

 

دراکنزبرگ

دراکنزبرگ که در سال 2000 به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد، رشته کوه زیبایی است که توسط رودخانه‌های متعدد بریده شده است. همچنین می‌توانید آبشار توگلا را ببینید که در پنج آبشار جهشی آزاد از صخره شرقی سقوط می‌کند. بالاترین آن‌ها (411 متر) با سرعت متوسط ​​1 متر مکعب در ثانیه آب می‌ریزد. مجموع افت در 5 آبشار جهشی آزاد 948 متر است که باعث می‌شود آبشار توگلا بعد از آنجل در ونزوئلا دومین آبشار مرتفع جهان باشد. توگلا گاهی یخ می‌زند و ستون‌های یخی خیره کننده‌ای را تشکیل می‌دهد. بر فراز این آبشارها می‌توانید کوه Mont-aux-Sources را ببینید، سرچشمه رودخانه Tugela که یکی از بزرگترین‌های آفریقای جنوبی است.

آنها می‌گویند که این سرزمین‌ها الهام بخش تالکین، متولد آفریقای جنوبی، برای نوشتن رمان حماسی خود “ارباب حلقه ها” شد.

بچه‌های محلی

کوه دراکنزبرگ در آفریقای جنوبی شبیه هیچ رشته کوه دیگری در جهان نیست. در اینجا می‌توان قله‌هایی را‌ درکنار قله‌های کاملاً مسطح و جنگل‌های بارانی‌ درکنار چمن‌زارها و ساوان‌ها یافت. از نظر تاریخی، این منطقه توسط بوشمن‌ها (نام جمعی برای قبایل بومی آفریقا) سکونت داشته است. اطلاعات کمی دربارهٔ بوشمن‌های دراکنزبرگ وجود دارد. آخرین گروه آن‌ها در سال 1878 در اینجا دیده شد و سپس ناپدید شدند و تنها یادآور وجود خود را پشت سر گذاشتند – نقاشی‌های سنگی شگفت انگیز. این نقاشی‌ها نه تنها به دلیل وضعیت خوبشان، بلکه به دلیل تنوع موضوعات منحصربفرد هستند: صحنه‌های شکار، مراسم مذهبی و تصاویر زندگی صلح‌آمیز، جزئیات کوچکی از تاریخ این مردم مرموز باستانی را آشکار می‌کنند.

در حال حاضر حدود 40000 قطعه از هنر بوشمن در Drakensberg پیدا شده است. این بزرگترین مجموعه در نوع خود در جهان است. 20000 نقاشی صخره‌ای منفرد در پانصد غار مختلف و در دامنه کوه قرار دارند. تعیین سن دقیق نقاشی‌ها بر اساس رنگدانه‌های استفاده شده دشوار است، بنابراین اعتقاد بر این است که قدیمی‌ترین نقاشی حدود 2400 سال پیش تولید شده است.

 

دراکنزبرگ

دراکنزبرگ سرشار از مواد معدنی مختلف است: زغال سنگ، سنگ معدن منگنز، سنگ معدن قلع، طلا و حتی پلاتین. در نهایت، هیچ چیز نمی تواند با گیاهان و جانوران Drakensberg مقایسه شود. از 2153 گیاه، 119 گیاه در فهرست در معرض خطر انقراض قرارگرفته‌اند و 98 گیاه بومی هستند، به این معنی که آن‌ها را نمی توان در هیچ کجای خارج از این مکان‌ها یافت. این خانه 299 گونه پرنده است. و در میان حیوانات منحصربفرد کرگدن سفید و گنو دم سفید در خطر انقراض وجود دارد.

جای تعجب نیست که سالانه دو میلیون گردشگر از این اثر طبیعی در آفریقای جنوبی بازدید می‌کنند. اگر به دلایلی نمی توانید به جمع آن‌ها بپیوندید، این فرصت را دارید که در تور مجازی ما شرکت کنید. این به شما این امکان را می‌دهد که حداقل تا حدی شاهد زیبایی و عظمت این مکان دیدنی مشهور آفریقای جنوبی باشید.

عکس و متن از دیمیتری مویزینکو

*️⃣ قبل از اجرای “برفراز کوه‌های اژدها در دراکنزبرگ، آفریقای جنوبی” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان برفراز کوه‌های اژدها در دراکنزبرگ، آفریقای جنوبی بر روی لینک اشاره نمایید …