پرواز برفراز زیباترین آتشفشان‌های جهان

• درباره

تور گردشگری مجازی:

آتشفشان‌ها یکی از عجیب‌ترین مخلوقات طبیعت هستند. اما این بدان معنا نیست که یک آتشفشان فقط یک “کوهی است که دود و گدازه را بیرون می‌اندازد”، همانطورکه ممکن است در نگاه اول به‌نظر برسد. انواع مختلفی از آتشفشان‌ها وجود دارد، آن‌ها می‌توانند نه تنها زمین، بلکه در زیر آب نیز باشند. آنها می‌توانند فعال، خفته و یا حتی به طور کامل قابلیت فوران را از دست بدهند. آنها همچنین از نظر شکل متفاوت هستند: آتشفشان‌های سپر، مخروط‌های خاکستر، گنبدهای گدازه و آتشفشان‌های استراتو… طی چندین سال گذشته، تیم هوایی از تعداد زیادی آتشفشان بسیار متفاوت، واقع در تمام نقاط دورافتاده زمین و ارائه انواع مختلف عکسبرداری کرده بود. از این تشکل‌های زمین شناسی منحصر به فرد.

ما تور انتخابی را آماده کرده‌ایم که شامل تصاویر پانورامایی از «مشهورها» مانند آتشفشان استراتو البروس منقرض شده، توده آتشفشانی پلوسکی تولباچیک یا تهدید کننده Eyjafjallajökull و «برادران» نه آن‌ها معروف است: آتشفشان Mutnovsky در Kamchatka، Grímsvötn در ایسلند. .. عملاً در تمام مدتی که باید از یک آتشفشان عکس می‌گرفتیم، خود را در شرایط سخت می‌دیدیم و همه موقعیت‌ها پر از ماجرا بود.

آتشفشان پلوسکی تولباچیک

بنابراین، با قرارگرفتن در ارتفاع حدود 4800 متری (این ارتفاعی بود که باید برای عکس گرفتن از فوران آتشفشان Klyuchevskaya Sopka بالا می‌رفتیم) کمبود اکسیژن برای تنفس را احساس کردیم و دمای حدود 50 درجه سانتیگراد زیر صفر بود. مجبور بودیم از سوراخ‌های باز، روشن‌کننده‌ها و درها عکس بگیریم و اغلب به لبه خم می‌شدیم. باد یخی درحال وزیدن بود و حتی با خراب شدن تجهیزات ما هر از چند گاهی موفق به انجام وظیفه می‌شدیم.

آتشفشان Klyuchevskaya Sopka

با کمک پانورامای ما می‌توانید آتشفشان ایسلندی Thrihnukagigur (“سه قله”) را از داخل کاوش کنید. آخرین باری که فوران کرد 4000 سال پیش بود و اکنون می‌توانیم نگاهی به بقایای فعالیت قبلی آن داشته باشیم. تنوع رنگ سطوح داخلی دهانه فضای بسیار خاصی ایجاد می‌کند و ابعاد اتاقک ماگمایی آن را می‌توان با سه زمین بسکتبال و ارتفاع آن را با مجسمه آزادی مقایسه کرد.

پانورامای آتشفشان Erta Ale نیز نسبتاً غیرعادی است. فعال‌ترین آتشفشان در اتیوپی است. نام آن را می‌توان به عنوان “کوه سیگار” ترجمه کرد و تعجب آور نیست. Erta Ale یکی از پنج آتشفشان در جهان است که دریاچه گدازه‌ای در دهانه خود دارد. خطوط شعله ور و سطح گدازه به طور مداوم درحال تغییر است، بنابراین مقدار “بیش از حد” گدازه همیشه از دهانه خارج می‌شود و گاهی اوقات دومین مخزن گدازه را ایجاد می‌کند (در میان آتشفشان‌ها نمونه دیگری از این نوع وجود ندارد).

آتشفشان ارتا آل

اولین آتشفشان فعالی که به “قهرمان” پانورامای ما تبدیل شد، پلوسکی تولباچیک معروف در کامچاتکا بود که 3140 متر ارتفاع دارد. فوران آن در 27 نوامبر 2012 رخ داد. این بزرگترین عکس از سال 1975 بود. ما یکی از اولین کسانی بودیم که از این لحظه تاریخی عکس گرفتیم. برعکس، یک ابر آتشفشان در پارک ملی یلوستون در ایالات متحده، صدها هزار سال پیش ساکت شد و بخش بزرگی از پارک را با پوسته گدازه پوشانده بود.

آتشفشان کیلاویا

بنابراین از شما دعوت می‌کنیم که نگاهی به این غول‌های تهدید کننده یا ساکت داشته باشید. هر کدام از آن‌ها در شکل گیری ظاهر کنونی سیاره ما سهمی داشته اند.

*️⃣ قبل از اجرای “پرواز برفراز زیباترین آتشفشان‌های جهان” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان پرواز برفراز زیباترین آتشفشان‌های جهان بر روی لینک اشاره نمایید …