زمستان کیژی، جمهوری کارلیا، روسیه

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

زمستان کیژی، جمهوری کارلیا، روسیه

در قسمت شمالی دریاچه اونگا، جزیره‌ای وجود دارد که در سراسر جهان شناخته شده است: این جزیره کیژی نام دارد. یک ذخیره گاه طبیعی برای حفاظت از گونه‌های جانوری و گیاهی کمیاب در اینجا ایجاد شد. اما قطعاً، نقطه عطف اصلی جزیره، مجموعه معماری آن، موزه تاریخ، معماری و قوم نگاری دولتی کیژی در فضای باز است.

Кижи Зимой.  کارلیا، روسیه

اولین ساکنان این مکان، اسلاوها، کارلی‌ها و وپسیان ها، در قرن دهم شروع به اقامت در جزیره کردند. ریشه شناسی کلمه کیژی نامشخص است. طبق یک نسخه، از کلمه Vepsian “kidz” (“خزه درحال رشد در پایین”) گرفته شده است. همچنین ممکن است از کلمه‌ی وپسی دیگر «کیسی» به معنای «محل بازی، جشن» آمده باشد.

در قرن پانزدهم، این سرزمین‌ها بخشی از شاهزاده بزرگ مسکو شد و برای اولین‌بار در اسناد به عنوان پوگوست کیژی (محصور روستاها) ذکر شد. ذخایر مس و سنگ آهن در این منطقه یافت شد که شروعی برای رشد صنعتی بود.

قرن‌ها بعد، اکثر سکونتگاه‌ها رو به زوال رفتند و فصل جدیدی در تاریخ کیژی در سال 1966 آغاز شد، زمانی‌که تصمیم به بازسازی دو کلیسای چوبی و یک ناقوس گرفته شد. سپس آثار معماری چوبی از دیگر روستاهای تاریخی Zaonezhie به اینجا منتقل شد و اکنون به یکی از بزرگترین موزه‌های روباز روسیه تبدیل شده است.

در سال 1990، کل مجموعه معماری کیژی پوگوست در فهرست میراث جهانی یونسکو قرارگرفت. این یک نمونه خیره کننده از هنر معماری قدیمی روسیه و تسلط نهایی در صنعت است.

Кижи Зимой.  کارلیا، روسیه

قابل توجه‌ترین ساختمان کلیسای تغییر شکل است که در سال 1714 در محل کلیسای قدیمی که توسط صاعقه سوخته بود ساخته شد. ارتفاع کلیسا 37 متر است. کل قاب چوبی بدون استفاده از یک میخ تولید شده است: چندین مورد فقط برای تثبیت جزئیات خاصی روی گنبدها استفاده می‌شد. این کلیسا 22 مورد از آن‌ها را در طبقات مرتب می‌کند: جلوه ریتمیک شگفت انگیزی ایجاد می‌کند.

یکی دیگر از بناهای تاریخی بزرگ کیژی، کلیسای شفاعت باکره است که در سال 1694 ساخته شد و 70 سال بعد بازسازی شد. به عنوان یک مستطیل کشیده، 32 متر طول و 8 متر عرض و 26 متر ارتفاع دارد. 

Кижи Зимой.  کارلیا، روسیه

برج ناقوس کیژی پوگوست در سال 1863 در محل برج قبلی نیز ساخته شد. چوب ماده خوبی است که معایب خاصی دارد: دشمنان اصلی آن زمان و آب و هوای شدید شمالی هستند. در طول قرن‌های گذشته، ناقوس بارها و بارها بازسازی شد، آخرین بار در سال 1991.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب Kizhi حصار آن است: این یک سازه چوبی با سقف شیروانی است که بر روی یک زیرزمین تخته سنگی بلند قرارگرفته و حدود 300 متر کشیده شده است. ورودی اصلی با دروازه دو لنگه رو به شرق نزدیک کلیسای شفاعت است.

Кижи Зимой.  کارلیا، روسیه

از دیگر آثار باشکوه معماری باستانی روسیه در جزیره کیژی، یک آسیاب بادی هشت بال وجود دارد که توسط دهقانی N.Bikanin در سال 1928 طراحی شده است. این آسیاب بادی از روستای Volkostrov به اینجا آورده شده است. در مورد کلیسای رستاخیز لازاروس، این کلیسای کوچکتر است و به اندازه ساختمانهای همسایه تصفیه شده نیست، اما یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای چوبی روسیه است: این کلیسا در نیمه دوم قرن چهاردهم توسط بنیانگذار مورومسکی ساخته شد. صومعه.

Кижи Зимой.  کارلیا، روسیه

این جزیره دارای حدود 70 بنای تاریخی مانند برج‌های ناقوس، خانه‌های دهقانی، ساختمان‌های مزرعه‌ای است که تاریخ روسیه را بازگو می‌کند. سفر مجازی ایجاد شده توسط هوایی به شما اجازه می‌دهد تا فضای منحصربفرد این مکان را احساس کنید، خلاقیت‌های ماهرانه استادان باستانی را تحسین کنید و از مناظر هماهنگ شمال روسیه لذت ببرید.

Кижи Зимой.  کارلیا، روسیه

ما از کارکنان موزه کیژی و شخصاً مدیر EV Bogdanova و همچنین Dmitry Dyugay برای کمک در سازماندهی فیلمبرداری تشکر می‌کنیم.

عکس های  استانیسلاو سدوف

*️⃣ قبل از اجرای “زمستان کیژی، جمهوری کارلیا، روسیه” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان زمستان کیژی، جمهوری کارلیا، روسیه بر روی لینک اشاره نمایید …