باغ‌های ملکه در اعماق دریای کوبا، قسمت 2

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

باغ‌های ملکه در اعماق دریای کوبا، قسمت 2

کریستف کلمب یک کاشف شناخته شده دنیوی آمریکا است، اما او همچنین بسیاری از سرزمین‌های دیگر را که قبلا برای اروپایی‌ها ناشناخته بودند، کاوش کرد. کوبا، هائیتی، جامائیکا، پورتوریکو، آنتیل کوچک و باهاما – این تنها فهرست کوتاهی از دستاوردهای اوست.

باغ‌های ملکه، کوبا

مجمع الجزایر Jardines de la Reina که در 97 کیلومتری جنوب سواحل کوبا در دریای کارائیب قرار دارد نیز در این فهرست قرار دارد. در سال 1494 در طول سفر دوم کریستف کلمب کشف شد و برای بزرگداشت ملکه اسپانیا به این نام نامگذاری شد: Jardines de la Reina (باغ‌های ملکه). مجمع الجزایر شامل حدود 30 جزیره بزرگ است که عملاً خالی از سکنه هستند (مساحت کل 175 کیلومتر مربع تنها 12 نفر در آن زندگی می‌کنند) و تعداد غیرقابل شمارشی غارها.

باغ‌های ملکه، کوبا

این جزایر بکر که تحت تأثیر مردم قرار نگرفته اند، پوشیده از حراهای صعب العبور و ساکنان آن تمساح ها، لاک پشت ها، ایگواناها و دیگر نمایندگان حیات وحش هستند، بدون شک می‌توان آن را به یک باغ زیبای بهشتی تشبیه کرد. اما زیبایی واقعی Jardines de la Reina در آب پوشانده شده است: یک صخره مرجانی وجود دارد که تقریباً 150 کیلومتر کشیده شده است.

باغ‌های ملکه، کوبا

در سال 1996، ایالت کوبا مجمع الجزایر و آب‌های اطراف آن را به عنوان بخشی از پارک ملی ثبت کرد. گردشگران برای غواصی به اینجا می‌آیند تا از مناظر زیر آب و حیات وحش لذت ببرند. این یک مقصد غواصی کاملاً ایمن است: این آب‌ها از جریان‌های قوی دریایی محافظت می‌شوند و دمای آن نسبتاً راحت است – بین +26 درجه سانتی‌گراد و +29 درجه سانتی‌گراد، دید بیش از 30 متر است.

باغ‌های ملکه، کوبا

این منطقه حفاظت شده با مساحت 2170 کیلومتر مربع فاقد هتل است (شما فقط می‌توانید در هیئت مدیره هتل شناور “Tortuga” یا چندین قایق سافاری غواصی دیگر اقامت کنید). فعالیت ماهیگیری در مقیاس بزرگ در اینجا ممنوع است، بنابراین به حفظ تنوع حیات وحش غنی و رنگارنگ زیر آب کمک می‌کند. این صخره محل زندگی اسفنج‌های دریایی، چتر دریایی، مرجان ها، نرم تنان و ماهی‌ها از جمله چندین گونه کوسه است.

عکس های  اولگ گاپونیوک

*️⃣ قبل از اجرای “باغ‌های ملکه در اعماق دریای کوبا، قسمت 2” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان باغ‌های ملکه در اعماق دریای کوبا، قسمت 2 بر روی لینک اشاره نمایید …