آنتیگوا گواتمالا

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

آنتیگوا گواتمالا

گواتمالا کشوری باستانی با تاریخ غنی است که به دوران تمدن بزرگ مایا منتهی می‌شود. در سال 1523 فاتحان اسپانیایی به رهبری فاتح پدرو د آلوارادو به اینجا آمدند. او اولین فرماندار ایالت گواتمالا شد و در شهری که توسط خودش – سانتیاگو د لس کابالروس (Santiago de los Caballeros) تاسیس شده بود، ساکن شد. اما در سال 1541، سالی که فاتح درگذشت، شهر تأسیس شده توسط او نیز درگذشت: توسط رانش زمین و جویبارهای گدازه ناشی از فوران آتشفشان آگوا ویران شد.

کلیسای La Merced، آنتیگوا گواتمالا

Authorities had to move the capital a little aside, and a new city was also given the name Santiago de los Caballeros. For more than two centuries it housed the residence of the General Captaincy of Guatemala — that was the title for the administrative division of the Spanish Empire between 1609 and 1821. The city witnessed the fascinating prosperity and became the major center of the Spanish Empire between Mexico and Lima.

کلیسای La Merced، آنتیگوا گواتمالا

در قرن هجدهم جمعیت آن حدود 60 هزار نفر بود، در سال 1676 یک دانشگاه در شهر شروع به کار کرد و در سال 1660 چاپ کتاب در اینجا آغاز شد. اما متأسفانه شهر متحمل زلزله‌های مداوم شد و در سال 1773 عملاً ویران شد. اسپانیایی‌ها مجبور شدند دوباره مکان پایتخت را تغییر دهند و در سال 1776 شهر اصلی کشور به مکان امن تری منتقل شد و به نام Nueva Guatemala de la Asunción (یا به سادگی گواتمالا) نامگذاری شد. آنچه از شهر بسیار آسیب دیده سانتیاگو د لس کابالروس باقی مانده بود، پس از آن آنتیگوا گواتمالا (گواتمالای قدیمی) نامیده شد.

آنتیگوا گواتمالا

در نهایت، بسیاری از بناهای تاریخی مهم آنتیگوا بازسازی شدند و اکنون به عنوان موزه عمل می‌کنند. و با وجود اینکه این شهر جایگاه پایتخت را از دست داده است، به طور قطع می‌توان آن را شهر توریستی اصلی کشور نامید. در سال 1979 این مکان در فهرست میراث جهانی یونسکو قرارگرفت – یکی از اولین مکان‌هایی در قلمرو آمریکای لاتین که در آن فهرست گنجانده شد.

آنتیگوا گواتمالا

قلب شهر – پارک مرکزی (پارک مرکزی) با پریش سن جوزف (کلیسای جامع سنت جیمز)، کاخ کاپیتان ژنرال، تالار شهر، ویرانه‌های صومعه کاپوچین‌ها و یکی از قدیمی‌ترین معابد آنتیگوا – کلیسای سنت فرانسیس که در سال 1579 ساخته شد، از دیدنی‌های اصلی شهر است. ساختمان زندان شهرداری سابق امروز موزه د سانتیاگو را در خود جای داده است که مجموعه وسیعی از اقلام دوره استعمار را در خود جای داده است. Museo del Libro Antiguo اکنون در ساختمانی قرار دارد که اولین کتاب‌های آمریکای مرکزی در آنجا چاپ شده است.

کلیسای La Merced، آنتیگوا گواتمالا

کوه‌ها و دریاچه‌های اطراف آنتیگوا منظره بی‌نظیری را ایجاد می‌کنند. سه آتشفشان از سیزده آتشفشان که بر فراز حومه غربی شهر قرار دارند، هنوز فعال هستند. برخی از آن‌ها برای بازدید باز هستند و افرادی که خیلی دور از این مکان‌های شگفت انگیز زندگی می‌کنند می‌توانند با کمک پانورامای هوایی از بالا به آن نگاه کنند.

عکس های استاس سدوف و دیمیتری مویزینکو

*️⃣ قبل از اجرای “آنتیگوا گواتمالا” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان آنتیگوا گواتمالا بر روی لینک اشاره نمایید …