کوه‌های رنگارنگ مریخی کیزیل چین، در آلتای روسیه

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

کوه‌های رنگارنگ مریخی کیزیل چین، در آلتای روسیه

آلتای بخشی از روسیه است که به خاطر طبیعتش مشهور است. قلمرو بیش از 90000 کیلومتر مربع دارای مناظر بسیار متنوع است: ارتفاعات و استپ ها، دریاچه‌ها و غارها، یخچال‌های طبیعی و تپه ها. نزدیک‌تر به مرز مغولستان، مناظر درحال تغییر هستند به طوری که یکی از دره‌ها نام غیررسمی “مریخ” را گرفت.

کوه‌های رنگارنگ مریخ 1

برخی از مناظر کاملاً غیرمعمول مریخ خود را در نزدیکی بزرگراه چویا (چویسکی تراکت)، درست بین استپ‌های چویا و کورای پیدا کرده بودند. رودخانه قیزیل چین با طول حدود 20 کیلومتر از اینجا می‌گذرد و دره آن دارای کوه‌های رنگارنگ صاف است که به‌صورت لایه لایه قرارگرفته اند.

کوه‌های رنگارنگ مریخ 2

نام “قیزیل چین” ترکی برای “دره قرمز” است. لایه‌های قهوه‌ای مایل به قرمز و طلایی سبز 300 میلیون سال پیش از طریق فرآیند اکسیداسیون آهن تشکیل شدند، درحالی‌که پالت رنگارنگ بزرگ با وجود منگنز، کروم و سایر مواد افزودنی توضیح داده می‌شود. کوه‌های رنگارنگ قیزیل چین گنجینه‌ای ارزشمند برای یک زمین شناس است: روتیل، کوارتز، پیریت، مارکازیت، سیدریت، کلسدونی و سایر کانی‌ها و کانی‌های چند فلزی را می‌توان در اینجا یافت. و همه آن‌ها سایه‌های رنگ منحصربفرد خود را دارند.

کوه‌های رنگارنگ مریخ 1

نوارهای رنگارنگ تقریباً افقی چیده شده اند. هر لایه در دوره زمانی خاص خود به عنوان واکنشی به شرایط آب و هوایی فعلی شکل گرفته بود. تأثیر باد و آب را می‌توان به وضوح بر روی این کوه‌های رنگارنگ مشاهده کرد: دامنه‌های فرسایش یافته دیوارها و ستون‌های تقریباً عمودی را نشان می‌دهند، درحالی‌که آب مذاب راه خود را از میان آن‌ها باز کرده و شیارها، دره‌ها و دیگر اشکال زمین‌های عجیب و غریب را ایجاد کرده است.

این دره به طور اسمی به دو منطقه تقسیم می‌شود که در فاصله‌ای از یکدیگر قرار دارند: مریخ 1 و مریخ 2. دره اول با ماشین قابل دسترسی است، اما برای رسیدن به منطقه دوم باید پیاده روی کنید. اما پانورامای هوایی به شما این فرصت را می‌دهد که بدون ترک خانه از این مکان دیدن کنید!

کوه‌های رنگارنگ مریخ 1

تیم هوایی مایل است  از پارک ملی Saylyugemsky  و شخصاً والنتینا سمنچنکو برای کمک به سازماندهی عکس‌برداری از کوه‌های آلتای تشکر کند.

عکس های  استانیسلاو سدوف

*️⃣ قبل از اجرای “کوه‌های رنگارنگ مریخی کیزیل چین، در آلتای روسیه” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان کوه‌های رنگارنگ مریخی کیزیل چین، در آلتای روسیه بر روی لینک اشاره نمایید …