صومعه نوودویچی، مسکو

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

صومعه نوودویچی، مسکو

من این صومعه را بسیار دوست دارم و از سال 2005 تمام اطراف آن از جمله نزدیکترین سقف‌ها را به عقب و جلو مطالعه کردم. من با ساکنان محلی، ماهیگیران، سگ ها، عکاسان و یک پلیس منطقه آشنا شدم. در اینجا آن‌ها چندین نتیجه عکس‌برداری من هستند.   

اما من هنوز رویایی دارم که صومعه را از هوا فیلمبرداری کنم. در سال‌های اخیر ما به متخصصان بزرگ عکس‌برداری با هلیکوپتر تبدیل شده‌ایم، با این حال، هنوز موفقیتی برای شلیک در مسکو به‌دست نیاورده‌ایم. سعی کردیم با خلبانان هلیکوپترهای MES و پلیس تماس بگیریم، انواع واسطه ها: یکی از آن‌ها تنوع قیمت‌ها را به ما می‌گوید (مثلاً 20 هزار دلار برای پرواز بر فراز صومعه). دیگری پیشنهاد کرد نامه‌ای به پدرسالار روسیه بنویسد – اما همه چیز بیهوده بود و در نهایت ما منصرف شدیم.

اما یک روز زمان آن فرا رسیده بود. در اوایل صبح، مدل کنترل‌شده رادیویی در هوا پرواز کرد و دوربین Canon 5D Mark II را در آسمان بالا برد. چندین شلیک زده شد، سپس فرود آمد و عکس‌برداری تمام شد. همه کارهایی که ما چندین سال سعی کردیم انجام دهیم، 10 دقیقه انجام شد! و اینجا منظره چشم پرنده برای صومعه نوودویچی است.

و اکنون چند کلمه دربارهٔ تاریخچه آن. صومعه نوودویچی مسکو به لطف واسیلی سوم ظاهر شد و قول خود را حفظ کرد. شاهزاده که در نزدیکی دیوارهای اسمولنسک ایستاده بود قول داد که اگر بتواند شهری را که توسط لیتوانی‌ها در شاهزاده مسکو فتح شده بود بازگرداند، صومعه جدیدی خواهد ساخت. به این ترتیب، چندین سال بعد پس از پایان جنگ روسیه و لیتوانی، صومعه جدیدی در منحنی رودخانه مسکو ظاهر شد.

بر اساس منشور پدرسالار مورخ 1598، نام کامل صومعه، صومعه زنان جدید و صومعه بزرگ ارجمند باکره خالص هودجتریا است که قطعاً در واقعیت روزمره بریده شده است.

در آن زمان در مسکو صومعه‌های زیادی وجود داشت و توضیحی درباره کلمه “نوودویچی” (زنان جدید) وجود دارد. این نام مخالف چندین صومعه «قدیمی» زنانه است.

با این حال، شاهزاده-جنگجو، با وفای به عهد خود، حیله گر بود: صومعه علیرغم مأموریت معنوی، مأموریت نظامی خود را نیز داشت. موقعیت آن امکان کنترل گذرگاه رودخانه و ایفای نقش نگهبان صومعه‌ای را که از مسکو از سمت جنوب غربی دفاع می‌کرد، می‌کرد. و مهم نبود که صومعه زنان باشد: دیوارهای قلعه و برج‌های قدرتمند آن موانع جدی برای فاتحان بود.

مطمئناً راهبه‌ها از مسکو دفاع نمی کردند: در صورت نیاز نیروهای جدا شده از خیابان‌ها به آنجا اعزام می‌شدند. بنابراین، صومعه به بهره برداری‌های نظامی خود افتخار می‌کند: به عنوان مثال، دقیقاً اسلحه‌های صومعه نوودویچی در سال 1591 عبور رودخانه کریمه خان کیزی-گیر را متوقف کردند.

تاریخ صومعه مملو از افسانه‌ای‌ترین شخصیت‌های دوره‌های مناسب است: بوریس گودونوف برای سلطنت در اینجا انتخاب شد. مشهورترین زنان در اینجا نیز حجاب داشتند، از جمله اودوکیا فدوروونا لوپوخینا که همسر اول پیتر اول بود. در اینجا تزار خواهرش صوفیه را زندانی کرد.

به هر حال، امروزه برج ناپرودنایا، جایی که شاهزاده خانم شورشی در آن سنجاق می‌کرد، با انواع مختلف کتیبه‌هایی در سطح قد انسان پوشیده شده است. مردم با آرزوهای مختلف به آنجا می‌آیند: از سؤالات مربوط به ورود به دانشگاه تا کمک در حذف یک نفرین.

«سنت صوفیه! لطفاً در نزدیکترین زمان به من کمک کنید تا همسر مردی شوم که می‌تواند من را تا آخر عمر خوشحال کند و با او بدبختی نخواهم کرد.» – این یکی از هزاران کتیبه مشابه است. همه اینها با مقاله‌ای در یک روزنامه یا یک برنامه تلویزیونی شروع شد که در آن گفته می‌شد برج صوفیه ممکن است آرزوها را برآورده کند. و اگرچه در صومعه به همه مردم عصاره‌ای از مجله کلیسا داده می‌شود که این عمل به شدت مورد انتقاد قرار می‌گیرد، حرکت انسان به سمت برج کمتر نبوده است.

در دوره شوروی در داخل دیوارهای صومعه، موزه زن رهایی یافته، مهد کودک، رختشویخانه، اتاق‌های ژیمناستیک و سایر ویژگی‌های آن زمان در آنجا مستقر بود.

صومعه نوودویچی از سال 1994 دوباره افتتاح شد و اکنون یک بنای معنوی، تاریخی و معماری است و مزرعه Devichie را در منطقه پایتخت به نام Khamovniki در نزدیکی Luzhniki تزئین می‌کند.

*️⃣ قبل از اجرای “صومعه نوودویچی، مسکو” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان صومعه نوودویچی، مسکو بر روی لینک اشاره نمایید …