اوزون کالدرا، کامچاتکا، روسیه. قسمت 2

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

اوزون کالدرا، کامچاتکا، روسیه. قسمت 2

شبه جزیره کامچاتکا در شمال شرقی روسیه قرار دارد. مساحت کل آن 270000 کیلومتر مربع با سه پناهگاه حیات وحش، 5 پارک ملی، 8 ذخیره گاه طبیعی فدرال و 23 منطقه طبیعی محلی، 105 اثر طبیعی، 2 منطقه آسایشگاهی- استراحتگاهی و بسیاری از مناطق حفاظت شده دیگر است.

اوزون کالدرا، کامچاتکا، روسیه

جاذبه‌های اصلی کامچاتکا آتشفشان ها هستند . تصاویر آتشفشان‌ها حتی روی پرچم و نشان هر دو منطقه کامچاتکا و پتروپولوفسک-کامچاتسکی ، شهر اصلی منطقه به تصویر کشیده شده است. در مجموع بیش از 300 آتشفشان کامچاتکا وجود دارد، اما تنها 30 مورد از آن‌ها فعال هستند.

اوزون کالدرا، کامچاتکا، روسیه

از سال 1996 آتشفشان های کاماچاتکا و مناطق مجاور آن به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این منطقه به خاطر مناظر زیبا و تنوع عظیمی از گونه‌های زیستی شناخته شده است. دهانه آتشفشانی Uzon در منطقه حفاظت شده طبیعی Kronotsky یکی از شگفت انگیزترین مناظری را که تا به حال دیده اید را ارائه می‌دهد.

اوزون کالدرا، کامچاتکا، روسیه

Caldera آتشفشانی Uzon (فروپاشی دیگ مانند) حدود 40000 سال پیش در محل آتشفشانی که در اثر فوران‌های زنجیره‌ای از بین رفته بود، شکل گرفت. انفجارهای قدرتمند دهانه‌ای به قطر حدود 10 کیلومتر و مساحت کل 150 کیلومتر مربع را بر جای گذاشت که توسط لبه‌های شیب‌دار قاب شده بود که ارتفاع آن گاهی به 800 متر می‌رسد.

اوزون کالدرا، کامچاتکا، روسیه

از آن زمان، اوزون هرگز فوران نکرد: این یک آتشفشان فعال نیست، اما یک آتشفشان کاملا خاموش نیز نیست. درست مانند یک موزه در هوای آزاد، این قلمرو آتشفشانی منحصربه‌فرد تقریباً تمام مکان‌های دیدنی کامچاتکا را به شما ارائه می‌کند: هم چشمه‌های آب معدنی گرم و هم نارزان، گلدان‌های گلی، آتشفشان‌ها، دریاچه‌ها و نهرها.

اوزون کالدرا، کامچاتکا، روسیه

دریاچه دالنی در قسمت شرقی اوزون کالدرا وجود دارد. این دریاچه یکی از بزرگترین دهانه‌های انفجار را با قطر 1.65 کیلومتر پر می‌کند. دریاچه مرکزی، یکی از بزرگ‌ترین و سردترین دریاچه‌های منطقه در بخش باتلاقی غربی کالدرا قرار دارد. یک دریاچه دیگر به نام Bannoe نیز در نزدیکی آن قرار دارد. هرگز یخ نمی زند و دمای آب آن حتی در فصل زمستان به +40 درجه سانتی گراد می‌رسد.

اوزون کالدرا، کامچاتکا، روسیه

برجسته‌ترین فعالیت هیدروترمال در بخش مرکزی دهانه اوزون مشهود است که شکل نواری باریک به عرض تنها 400 متر و طول 2.5 تا 3 کیلومتر دارد. مایعات جوشان انواع مختلف از شکاف‌های تکتونیکی فوران می‌کنند. 100 چشمه و بیش از 500 مظهر گرمابی دیگر وجود دارد.

اوزون کالدرا، کامچاتکا، روسیه

یکی از مناظر معروف اوزون کالدرا، گلدان گلی “مجسمه ساز” است. این گلدان منحصربفرد گل داغ به معنای واقعی کلمه سازندهای گل رز مانند را هر چند ثانیه یکبار “ترکیب” می‌کند. علاوه بر این، در سال 2008 فرآیندهای زمین شناسی فعال منجر به تشکیل یک آبفشان جدید – Mutny – با پرتاب آب تا ارتفاع 6 متر شد.

اوزون کالدرا، کامچاتکا، روسیه

کالدرای Uzon برای گردشگران باز است، اما با محدودیت‌های خاصی. طبیعتاً این مکان‌ها بسیار خطرناک هستند: می‌توانید به راحتی در خاک رس درحال جوش بیفتید یا بخارهای سمی استنشاق کنید. به همین دلیل است که مسیرهای پیاده روی و مسیرهای ویژه‌ای برای گردشگران تولید شده است. همچنین تورهای هلیکوپتری ویژه برای بازدیدکنندگان در دسترس است.

اوزون کالدرا، کامچاتکا، روسیه

همانطور که می‌توانید تصور کنید، ماجراجویی‌های ذکر شده در بالا مستلزم بازدید حضوری از کامچاتکا است، درحالی‌که تصاویر پانورامای ما به شما اجازه می‌دهد تا بر فراز جاذبه‌های اصلی آن در حالتی بسیار آسان، سریع و ایمن پرواز کنید!

اوزون کالدرا، کامچاتکا، روسیه

عکس‌های سرگئی سمنوف ،  استاس سدوف  و  سرگئی شاندین

*️⃣ قبل از اجرای “اوزون کالدرا، کامچاتکا، روسیه. قسمت 2” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان اوزون کالدرا، کامچاتکا، روسیه. قسمت 2 بر روی لینک اشاره نمایید …