میامی، فلوریدا، ایالات متحده آمریکا

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

میامی، فلوریدا، ایالات متحده آمریکا

ما این توصیف تور مجازی را به شیوه‌ای نه چندان قابل پیش‌بینی شروع می‌کنیم. آهنگ میامی از ویل اسمیت به شکلی رنگارنگ حال و هوای این شهر را به تصویر می‌کشد. و سپس، هنگامی که آهنگ خوانده می‌شود، می‌توانید داستان عکس‌برداری در میامی توسط سرگئی سمنوف را بخوانید.

چندین بار من برای تجارت به میامی، فلوریدا، ایالات متحده آمریکا رفته ام. و البته فیلمبرداری یک تور مجازی بر فراز این شهر زیبا به من متهم شد. اما در واقع اصلاً آسان نبود. و دلیلش این بود…

اولین تلاش در نوامبر سال 2009 انجام شد. آن زمان، فکر می‌کردم که هوا همیشه در آن گوشه بهشتی کره زمین خوب است و نوامبر، طبق پیش‌بینی‌های اینترنتی، تقریباً یک فصل گرم گردشگری بود. اما در واقعیت همه چیز کمی متفاوت بود.

به طور کلی، فلوریدا به خاطر طوفان‌هایش مشهور است (و عجیب نیست که مرکز ملی طوفان دقیقاً در میامی واقع شده است). خوشبختانه هیچ طوفانی وجود نداشت (یا برعکس – متأسفانه – زیرا در آن صورت می‌توانست یک کره با طوفان باشد) اما باد شدیدی می‌وزید و هر از گاهی باران می‌بارید. 30 دقیقه طول کشید تا از مرکز شهر به نزدیک‌ترین فرودگاه هلی‌کوپتر برسم و همانطورکه معمولاً هلیکوپترهایی را با درهای بسته برای شلیک توپ اجاره می‌کنیم، باید خیس بودن را می‌پذیرفتم.

اما بدترین اتفاق در نزدیکی اقیانوس رخ داد: باد بسیار قوی‌تر و تندتر از فرودگاه هلیکوپتر شد و هلیکوپتر در کمبود نیرو بود و نمی‌توانست به طور همزمان پیچش کامل دور محور خود را درک کند و به کناری حرکت نکند. اما آزاردهنده‌ترین آن زمانی بود که سعی کردیم مانور چرخاندن دم به سمت باد را درک کنیم: هلیکوپتر به شدت درحال کاهش ارتفاع بود (خلبانان اغلب می‌گویند که یک هلیکوپتر “سقوط و سریع سقوط می‌کند”). بنابراین، من از خلبان خواستم در پایدارترین موقعیت – در برابر باد – شناور شود و شروع به عکس‌برداری به نیمکره‌ها کردم که اغلب موقعیت من در داخل هلیکوپتر را از سمت راست به سمت چپ تغییر می‌داد و بالعکس. اما، متأسفانه، پس از بازگشت به مسکو، متوجه شدم که دوختن عکس ماده واقعاً دشوار است.

با این حال، یک ماه بعد، در شب سال نو، قرار بود یک‌بار دیگر عازم میامی شوم و تمام کره‌ها را دوباره فیلمبرداری کنم. به جای جشن گرفتن، انتخاب کردم که برای عکس‌برداری وقت پیدا کنم. آن سفر هم ذوق خودش را داشت. مدیری که دربارهٔ پرواز آینده با او صحبت کردم، خود را به عنوان چیکو معرفی کرد، اما به محض اینکه فهمید من اهل روسیه هستم، با شور و شوق اعلام کرد که نام اصلی و نام خانوادگی او آلشا اورلوف است. در همان زمان، او مانند یک ساکن معمولی آمریکایی لاتین آمریکایی به‌نظر می‌رسید و روسی صحبت نمی کرد. با دیدن تعجب و تردید من به سمت ماشینش دوید و مدارکش را گرفت. بله، او کاملاً درست می‌گفت: ملیت – کوبایی، نام – آلشا اورلوف …

بنابراین، در روز 3 ژانویه، زمانی‌که هوا به طور غیرعادی برای آن فصل در فلوریدا سرد بود – 10 درجه بالای صفر ( 50 فارنهایت) ، ما درهای هلیکوپتر را برداشتیم و من با پوشیدن ژاکت زمستانی مسکو، تجهیزات را برداشتیم. و در هلیکوپتر نشستم درحالی‌که خلبان با من می‌خندید و شوخی می‌کرد. اما او بهترین می‌خندد کسی که آخرین بار می‌خندد! در حالی که پرواز می‌کردیم، صدای دندان قروچه خلبانی را شنیدم که «آب و هوای سرد غیرمعمول» را دست کم گرفته بود: هر چه بالاتر پرواز می‌کردیم سردتر بود.

این داستان نحوه فیلمبرداری این تور مجازی بود. طاقت ندارم به شما بگویم که آن روز هوا آنقدر سرد بود که تمام رکوردهای تاریخ هواشناسی منطقه را شکست و به مزارع مرکبات و سایر گیاهان در سراسر سواحل شرقی آسیب چشمگیری زد.

رنج‌های من بیهوده نبود و تلاش‌ها به موفقیت منجر شد. اینجا میامی است، یکی از بهترین استراحتگاه‌های ساحلی در ایالات متحده، که تعداد زیادی کلوب و هتل مجلل ساخته شده به سبک آرت دکو، مرتفع‌ترین ساختمان‌های آپارتمانی در ایالات متحده آمریکا که با پول بارون‌ها ساخته شده‌اند و بسیاری از ویلاهای مشهور را در خود جای داده است. افرادی از جمله آل پاچینو، آنا کورنیکووا، جنیفر لوپز، خولیو ایگلسیاس، لنی کراویتز، شکیل اونیل، مت دیمون، شکیرا، سیلوستر استالونه و مدونا!

خود این شهر که در ساحل اقیانوس اطلس واقع شده است، پرجمعیت‌ترین شهر فلوریدا و 42مین شهر از نظر وسعت در ایالات متحده است. قلمرو اصلی آن یا ساحلی یا حومه‌ای و جزایر سد مصنوعی است. جریان گرم اقیانوسی – گلف استریم – تنها در فاصله 24 کیلومتری از ساحل میامی جریان دارد و آب و هوا را گرم و معتدل می‌کند.

بیشتر جمعیت را ساکنان اسپانیایی زبان تشکیل می‌دهند که عمدتاً کوبایی‌ها هستند که از رژیم کاسترو به فلوریدا فرار کردند که نزدیک‌ترین قلمرو به کوبا است. امروزه کل منطقه‌ای به نام کوبا کوچک با عادات و قوانینش وجود دارد و اگر کسی بخواهد یک شب ماشینی را پارک کند، صبح آن را بدون چرخ و سیستم صوتی پیدا می‌کند. در واقع، 82 درصد از جمعیت به اقلیت ملی تعلق دارند و آن را به چند ملیتی‌ترین شهر جهان تبدیل می‌کند.

نوشته و فیلمبرداری شده توسط سرگئی سمنوف

*️⃣ قبل از اجرای “میامی، فلوریدا، ایالات متحده آمریکا” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان میامی، فلوریدا، ایالات متحده آمریکا بر روی لینک اشاره نمایید …