پارک ملی گویلین، چین

• درباره

تور گردشگری مجازی:

گویلین یکی از جالب‌ترین شهرهای چین است. این شهر به خاطر آثار طبیعی شگفت انگیزش معروف است و در ساحل رودخانه لیجیانگ در منطقه خودمختار گوانگشی ژوانگ جنوبی واقع شده است. زیبایی گویلین مردم را برانگیخت تا نام‌های بسیار شاعرانه‌ای را به برخی از مکان‌های دیدنی محلی، مانند پارک هفت ستاره، غار رید فلوت، تپه‌ی بروکاد تاخورده و قله نیلوفر سبز بگذارند. اینها تنها تعدادی از دیدنی‌های گویلین هستند.

تاریخ گویلین به بیش از 2000 سال قبل باز می‌گردد و شهری است که آثار طبیعی با سازه‌های ساخته دست بشر در هم آمیخته است. در مرکز گویلین قله زیبایی انفرادی (دوکسیو فنگ) به ارتفاع 152 متر با 300 پله منتهی به قله آن قرار دارد. همچنین خرابه‌های یک مجموعه سلطنتی وجود دارد که قدمت آن به سلسله مینگ می‌رسد و در جنوب آن تپه خرطوم فیل وجود دارد که به دلیل شباهتش به فیلی که آب می‌نوشد، نام خود را به خود اختصاص داده است.

رودخانه لیجیانگ که از میان شهر می‌گذرد بسیار خالص و شفاف است. در وسط رودخانه تپه Wave Subduing (فوبو شان) با معبد بودایی در بالای آن قرار دارد. اشیای منحصربه‌فردی مانند زنگ 2.5 تنی و کتری را در خود جای داده است که می‌توان از آن برای پخت غذا برای هزار نفر استفاده کرد.

نام گویلین از چینی به عنوان “جنگل درخت کاسیا” ترجمه شده است.  ستون‌های آهکی آن شبیه یک جنگل سنگی غول پیکر است.

مدت‌ها پیش لایه‌های آهکی که تپه‌ها را تشکیل می‌دهند در کف دریای باستانی انباشته شده بودند. چندین میلیون سال بعد این قسمت از پوسته زمین به دلیل زمین لرزه‌های بزرگ بالا رفت. متعاقباً رگبار و برف شدید بر این منطقه بارید و سنگ بستر را که قبلاً در اثر ترک‌ها و گسیختگی‌ها ضعیف شده بود، فرسایش داد. بعداً لایه بالایی سنگ آهک سقوط کرد و تنه‌های آهکی منفجره‌ای را که توسط دانشمندان مدرن به عنوان سنگ‌های کارستی باستانی نمونه در نظر گرفته می‌شود، نمایان شد. امروزه ستون‌های سنگ آهکی کوه‌های چین از جنوب مرکزی چین تا بخش‌های شمالی ویتنام کشیده شده اند. صخره‌ها که گاهی می‌توانند 100 متر بالاتر از پایه‌شان بلند شوند، تقریباً به‌صورت عمودی ایستاده‌اند و روی هم فشرده می‌شوند. می‌توانید قله‌های خط الراس شیک گویلین را کیلومترها و کیلومترها دورتر ببینید.

شما می‌توانید فرض کنید که هیچ چیز نمی تواند روی یک صخره طاس رشد کند. اما کوه‌های گویلین زیباترین کوه‌های جهان هستند. تمام خط الراس کوه پوشیده از انگورها و درختان کوچک چسبیده به دامنه‌های سنگی است. در طول فصل شکوفه دادن ارکیده می‌توانید انواع جزایر گل‌های رنگارنگ را ببینید که در دامنه‌ها روشن می‌شوند. کوه‌های مه‌آلود و آب‌های ساکن رودخانه لی، هاله‌ای جادویی دارند که در طول قرن‌ها الهام‌بخش نقاشان و شاعران بوده است.

منظره غیرمعمول و به معنای واقعی کلمه، منظره غیرزمینی گویلین به عنوان یکی از مناطق فیلمبرداری جنگ ستارگان انتخاب شد. قسمت سوم. انتقام سیث.

و حالا اجازه دهید صحبت را به ساتیسلاو سدوف بدهم، که برخی از برداشت‌های خود را دربارهٔ این سفر به اشتراک می‌گذارد.

حتی قبل از رسیدن به گویلین مجبور بودیم با اولین چالش جدی خود روبرو شویم. واقعیت این است که قوانین جدید حمل و نقل هوایی تصریح می‌کند که شما نمی توانید باتری‌های لیتیومی را در چمدان حمل کنید. بعد از اینکه تحویل گرفتیم، چمدان‌های ما را داخل دستگاه اشعه ایکس گذاشتند و از ما خواستند که باتری‌ها را بیرون بیاوریم. من و دیما همه باتری هایمان را جمع کردیم، آن‌ها را در یک کیسه گذاشتیم و رفتیم تا از غربالگری امنیتی عبور کنیم. همانطور که انتظار می‌رفت، برخی از عوارض در طول غربالگری وجود داشت: طبق قوانین جدید شما نمی توانید حتی یک باتری با چنین ظرفیتی را حمل کنید و ما 16 عدد از آن‌ها را در کیف خود داشتیم.

کاترینا، راهنمای ما، حالت “من می‌توانم هرکسی را متقاعد کنم” خود را روشن کرد، من تلفنم را با عکس‌های پانورامای جدید از چین بیرون آوردم و به نوعی توانستیم افراد امنیتی را متقاعد کنیم که ما را با باتری هایمان سوار هواپیما کنند. کاتیا از من خواست تا قبل از اینکه یکی از مدیران ارشد “کالاهای ما” را ببیند، همه چیز را سریع بسته بندی کنم.

پس از جمع آوری هلیکوپتر درحال حرکت، تصمیم گرفتیم چند عکس کوهستانی درست در جاده بگیریم. در نتیجه ما “جوجه تیغی”‌های بسیار جالبی روی عکس‌های خود داریم. در طی این پرتاب‌های آزمایشی در گویلین، من و دیما متوجه شدیم که باید از ارتفاع بسیار بالایی عکس بگیریم، زیرا عکس‌های ارتفاع پایین نمی توانند زیبایی اطراف ما را نشان دهند.

روز بعد به ایستگاه قایق رسیدیم. و در آنجا تقریباً قربانی یک سنت قدیمی شدیم که توریست‌های قفقازی را برای پرداخت دو برابر برای حمل و نقل قایق‌های خروجی بپردازند. راننده ما که یک دختر محلی بود به ما پیشنهاد داد که سوار قایق دوستانش شویم که ارزانتر بود و بعد از آن اتفاق غیرقابل تصوری افتاد. یک خانم مسن که به عنوان یک عامل اجاره قایق کار می‌کرد، ناگهان دیگر خوب نبود و تبدیل به یک قایق قدیمی شد: شروع به فحش دادن به دخترک کرد و به‌نظر می‌رسید که او می‌خواست به‌صورت او چنگ بزند. چنین خدمات سرزده ما را واقعاً ناراحت کرد، بنابراین تصمیم گرفتیم با پیشنهاد دختر همراه شویم و دوستان او را استخدام کنیم. در پایان اجرای خود، پیرمرد قیمتی مسخره با سود صفر برای تجارت خود فریاد زد. ظاهرا خارج از اصول.

بعداً همان روز سوار یک قایق بودیم و درحال حرکت به سمت رودخانه بودیم. من باید چند کلمه دربارهٔ آن قایق‌ها بگویم. مخزن از لوله‌های فاضلاب تسمه دار با قطر زیاد تولید شده است که هر دو انتهای آن کمی به سمت بالا خمیده است. در وسط یک سوله با سایه برای مسافران وجود دارد. در قسمت عقب یک واحد موتور وجود دارد: یک موتور ماشین چمن زنی با یک شفت بلند و یک پروانه در انتهای آن.

ارتعاشات و سر و صدایی که کشتی هنگام حرکت تولید می‌کرد بسیار زیاد بود، درحالی‌که سرعت آن را می‌توان با سرعت یک حلزون مقایسه کرد. به‌نظر می‌رسید که این قایق‌ها برای اهداف ما بسیار خوب عمل می‌کنند، زیرا کمان فضای کافی برای پرتاب و فرود هلیکوپتر ما داشت.

با قایقرانی به آرامی از رودخانه، در چندین مکان کلیدی به ساحل رسیدیم. چینی‌ها به هر کوه یک نام دادند که کم و بیش شکل آن‌ها را منعکس می‌کرد. گاهی که نمی توانستیم به زمین برسیم، هلیکوپتر را درست از روی قایق پرتاب می‌کردیم. تجهیزات ما مانند یک ساعت کار می‌کرد و به لطف آن من این فرصت را داشتم که چندین بار با دوربین در ارتفاع بالا رکورد خودم را بزنم. به مرز 524 متر رسیدم. تصمیم گرفتیم بالاتر نرویم، زیرا مه در دره شروع به پنهان کردن جزئیات منظره کرد.

ما فیلمبرداری گویلین را در مرکز استان با همین نام به پایان رساندیم. دو بتکده در مرکز شهر وجود دارد که نمادهای این مکان هستند: بتکده خورشید و بتکده ماه. یک پل به یکی از آن‌ها و یک تونل زیرزمینی منتهی به دیگری وجود دارد. متأسفانه، ما نتوانستیم از هلیکوپتر خود به تونل شلیک کنیم، اما شما می‌توانید پاگوداها را با جزئیات بسیار خوب ببینید.

عکس و متن  استانیسلاو سدوف  و  دیمیتری مویزینکو

*️⃣ قبل از اجرای “پارک ملی گویلین، چین” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان پارک ملی گویلین، چین بر روی لینک اشاره نمایید …