مسکو، پانوراما گیگاپیکسلی

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

مسکو، پانوراما گیگاپیکسلی

ما درحال حاضر 6 سال است که عکس‌های پانورامای هوایی گرفته ایم. در این دوره از زمان ما بسیاری از شهرهای جالب جهان را فیلمبرداری کردیم: نیویورک، آمستردام، کوالالامپور، سیدنی، میامی، لاس وگاس، ریودوژانیرو، دبی، لس آنجلس و دیگران. با این حال ما موفق نشدیم شهری که در آن زندگی می‌کنیم عکسبرداری کنیم، هر چند تمام تلاشمان را کردیم. مورد این است که پروازها بر فراز مسکو به جز پروازهای وزارت دفاع مدنی و واکنش اضطراری فدراسیون روسیه و پلیس روسیه ممنوع است.

اما در بهار امسال ما بالاخره از این محدودیت اجتناب کردیم، اگرچه این یک روش معمولی نبود.

رژه هوایی بر فراز پایتخت روسیه همه اینها را آغاز کرد.

در ماه مه می‌توانستیم سوار هلیکوپتری شویم که در جریان تمرین رژه نظامی که به 55 سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم اختصاص داشت، پرواز را بر فراز شهر انجام داد. در چارچوب مسیر خود، هلیکوپتر بر فراز میدان سرخ پرواز کرد و ما در یک عکس‌برداری منحصربفرد به کرملین خوش شانس بودیم. شرایط فنی بسیار سخت بود: هیچ کس در جهان تا به حال کره‌ای را که در طول 5 ثانیه برای یک‌بار روی نقطه عکس‌برداری با سرعت 250 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند شلیک نکرده است.

زمانی که زمان کافی برای تهیه تجهیزات جدید وجود نداشت، در نهایت توانستیم روش‌های عکس‌برداری را که به ما امکان می‌دهد به نتایج مطلوب برسیم، شرح دهیم. و ما در بالکن آموزش دیدیم که تصور می‌کردیم با هلیکوپتر بر فراز میدان سرخ J پرواز می‌کنیم

متأسفانه شرایط در کابین هلیکوپتر حتی از حد انتظارم سخت‌تر شد. و درست پس از برخاستن، تصمیم گرفتم که به دلیل خطر شکست عکس‌برداری، از شلیک توپ بر فراز کرملین خودداری کنم. حالا، وقتی در آن مسلط شدیم، مطمئن نیستم که بتوانیم در آن زمان برنامه‌هایمان را محقق کنیم.

با این حال، در راه بازگشت به پایگاه، بالاخره توانستیم پانورامای کروی را از هلیکوپتر متحرک بسازیم، اما این داستان دیگری است.

بنابراین، با پرواز بر فراز مسکو، تصمیم گرفتیم یک عکس‌برداری معمولی انجام دهیم. یکی از عکس‌های گرفته شده توسط سرگئی سمنوف و جایی که عقاب‌های طلایی بر فراز میدان سرخ می‌روند، به گرمی مورد توجه بینندگان قرارگرفت و حدود یک ماه در صدر Photosite قرارگرفت که یکی از محبوب‌ترین منابع عکس روسیه است.

پس از آن بسیاری از عکاسان که عکاسی ماشین آلات و تجهیزات هوایی را انجام می‌دهند با من تماس گرفتند. یکی از آن‌ها اطلاعاتی دربارهٔ استانیسلاو سدوف به اشتراک می‌گذارد که می‌تواند یک سیستم عکسبرداری و فیلمبرداری با استفاده از مدل هلیکوپتر رادیویی ایجاد کند.

من بلافاصله پس از آن مکالمه با او تماس گرفتم و دربارهٔ یک عکس‌برداری آزمایشی که چند روز بعد در می‌2010 در ساحل رودخانه یاوزا در نزدیکی صومعه ناجی آندرونیکوف برگزار شد، توافق کردیم.

از آنجایی که روش‌های عکس‌برداری از یک هلیکوپتر واقعی و با یک مدل متفاوت است، ما روش جدیدی را شرح داده بودیم که با موفقیت توسط ایلیا وارلاموف که دوربین را مدیریت می‌کرد، اجرا شد.

این آزمایش نشان داد که پانورامای کروی می‌تواند با استفاده از چنین روشی عکس‌برداری شود، هرچند تلاش بیشتری برای جمع‌آوری نیاز است. اما بزرگترین نقطه ضعف در استفاده از مدل‌های رادیویی کنترل ناتوانی در شلیک به کل شهر به مدت 1-2 ساعت است که از یک هلیکوپتر واقعی متوجه می‌شود. برای این مدت زمان تنها می‌تواند از یک مکان عکس بگیرد.

پس از آزمایش‌های موفقیت آمیز بر روی Yauza، ما بر روش‌های عکس‌برداری با هلیکوپتر تحت مدیریت Stas Sedov مسلط شدیم و چندین پانوراما در Ramenki ساختیم .

سومین عکس‌برداری در بندر جنوبی انجام شد. این دوربین توسط دیمیتری چیستوپرودوف مدیریت می‌شد. نتایج در اینجا نشان داده شده است .

متأسفانه به دلیل از کار افتادن چرخ دنده هلیکوپتر به‌همراه دوربین و هدف به داخل آب افتاد و در رودخانه مسکو غرق شد. با این حال، فایل‌ها ذخیره شدند. خود هلیکوپتر از کف رودخانه بلند شد و در عرض چند ماه Stas توانست آن را بازسازی و به طور قابل توجهی بهبود بخشد. بنابراین، اکنون قصد داریم پروازها را ادامه دهیم.

این داستان فیلمبرداری پانورامای کروی در مسکو بود.

*️⃣ قبل از اجرای “مسکو، پانوراما گیگاپیکسلی” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان مسکو، پانوراما گیگاپیکسلی بر روی لینک اشاره نمایید …