سینترا، پرتغال

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

سینترا، پرتغال

در 23 کیلومتری لیسبون، شهر کوچک سینترا وجود دارد که به عنوان میراث جهانی یونسکو معرفی شده است. جاذبه اصلی آن کاخ ملی پنا است. از دیگر بناهای تاریخی سینترا، قلعه مورها است. این مکان که در قرن‌های 9 و 10 ساخته شد، یک نقطه استراتژیک مهم مورها بود که در بالای کوه‌های سینترا قرار داشت و راه‌های اصلی اتصال لیسبون ، سینترا، مافرا و کاسکایس را کنترل می‌کرد.

در طول قرن‌های بعدی، قلعه مرتباً بین مسلمانان و شوالیه‌های مسیحی تغییر می‌کرد تا اینکه مورها در سال 1147 به آفونسو اول تسلیم شدند. پسر او، سانچو اول، قلعه را بازسازی کرد و محله سائوپدرو (Igreja de) را ساخت. سائو پدرو) در داخل دیوارهای آن. اما در قرن پانزدهم، اکثریت ساکنان قلعه را برای روستای قدیمی سینترا رها کردند. قلعه اهمیت نظامی خود را از دست داده بود و به تدریج رو به زوال بود. ضربه نهایی توسط نیروهای طبیعی وارد شد: پس از برخورد صاعقه که برج را ویران کرد، قلعه نیز در اثر زلزله سال 1755 لیسبون آسیب دید.

قلعه مورها (Castelo dos Mouros).  سینترا، پرتغال

در سال 1840، فردیناند دوم پرتغال وظیفه بهبود وضعیت قلعه را برعهده گرفت و به دیوارها و برج‌ها هوای رمانتیسیسم قرون وسطایی داد. در اواسط قرن بیستم، برج‌ها به تازگی مستحکم شدند و اکنون این بنای بزرگ معماری در دسترس گردشگران قرارگرفته است. این مکان منظره‌ای فوق‌العاده از سینترا و اقیانوس را ارائه می‌دهد.

کاخ ملی سینترا همزمان با قلعه مورها ساخته شد و به همین ترتیب توسط آفونسو اول فتح شد. اما معماری آن زمان باقی نمانده بود: ظاهر کنونی، ترکیبی از سبک‌های موری، مانولین و گوتیک.، در قرن پانزدهم – آغاز قرن شانزدهم به قلعه داده شد.

کاخ ملی سینترا

نقطه عطف غیرمعمول سینترا برج ساعت (Torre do Relógio) است. قبلاً بخشی از یک زندان بود و زنگ آن نه تنها متوجه زمان بندی می‌شد بلکه زنگ هشدار در صورت بروز انفجار را نیز متوجه می‌شد. در سال 1911، زندان این محل را ترک کرد و اکنون این ساختمان دارای یک اداره پست است. ظاهر اولیه برج ناشناخته است: یکی از اشیای متعددی بود که در زلزله سال 1755 لیسبون ویران شد. در حال حاضر، Torre do Relógio یک نمونه درخشان از معماری Pombaline است. این سبک توسط اولین Marquês de Pombal آغاز شد که راه تقویت ساختمان‌ها را با استفاده از کاشی پیدا کرد.

برج ساعت (Torre do Relógio).  سینترا، پرتغال

Quinta da Regaleira، مجموعه‌ای از یک قصر و یک پارک، نقطه عطفی درخشان و مرموز سینترا است. اولین اشاره به این مکان مربوط به سال 1697 است که مردی به نام خوزه لیت ملکی را در حاشیه شهر خریداری کرد. سوابق جدیدتر نام Quinta da Torre (“املاک برج”) را منعکس می‌کند، اما نام برج نامشخص است. در سال 1892، املاک توسط Carvalho Monteiro خریداری شد که یک بازسازی بزرگ را آغاز کرد. نتیجه این بازسازی که بیش از 100 سال به طول انجامید، یک کاخ شگفت انگیز به سبک نئوگوتیک است که توسط باغی باشکوه احاطه شده است و توسط برج ها، عقاب ها، گارگویل‌ها و نمادهای سنگ تراشی مانند یک برج وارونه به عمق 30 متر تزئین شده است. می توان آن را به چاهی تشبیه کرد که برای اهداف تشریفاتی سنگ تراشی استفاده می‌شد. نام این املاک به “رگال” اشاره دارد که در لاتین به معنای “سلطنتی” است.

کوئینتا دا رگالیرا  سینترا، پرتغال

با هوایی به شهر شگفت انگیز سینترا سفر کنید!

کاخ ملی پنا  سینترا، پرتغال

عکس های  استاس سدوف ،  سرگئی شاندین

*️⃣ قبل از اجرای “سینترا، پرتغال” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان سینترا، پرتغال بر روی لینک اشاره نمایید …