قلعه شوبک در اردن

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

قلعه شوبک در اردن

در اردن، 35 کیلومتر دورتر از شهر معروف پترا  ، بنای برجسته دیگری وجود دارد – قلعه شوبک. تاریخ آن به شدت با جنگ‌های صلیبی مرتبط است.

قلعه شوبک، اردن

اندکی پس از تصرف اورشلیم در سال 1099، صلیبیون به گسترش متصرفات خود در مناطق مقدس ادامه دادند. اولین فرمانروای پادشاهی اورشلیم بودوئن اول بود که در سال 1115 برای فتح قلمرو ماوراء اردن (در آن زمان، منطقه وسیعی در شرق اردن) به راه افتاد. برای تقویت موقعیت خود، قلعه‌ای را در بالای اردن بنا کرد. یک کوه. طبق افسانه ها، پادشاه شخصاً در روند ساخت شرکت کرد، بنابراین اولین استحکامات که در عرض 18 روز ایجاد شد، مونترال (مونت رویال) نام گرفت – کوه پادشاه. نام دیگر شوبک بعدها با اشاره به شهر مجاور داده شد.

قلعه شوبک، اردن

ارتفاع منحصربفرد آن بر روی کوهی به ارتفاع 1330 متر، موقعیت بسیار راهبردی را برای قلعه فراهم کرده است و امکان اخذ مالیات از بازرگانان و زائرانی که از سوریه به شبه جزیره عربستان می‌روند را می‌دهد. مالکان درحال تغییر بودند، اما مالیات تا لحظه‌ای که صلیبیون به‌دست نیروهای صلاح الدین، فرمانده نظامی عرب که با آن‌ها می‌جنگید، افتادند، دریافت می‌شد. در سال 1187 اورشلیم را تصرف کرد و بعداً شوبک را تصرف کرد.

قلعه شوبک، اردن

این یک رویداد واقعاً افسانه‌ای بود: علی‌رغم عدم تعادل نیروها و استفاده از موتورهای محاصره، صلاح الدین حتی نتوانست به قلعه روی تپه نزدیک شود. اما پس از تقریباً دو سال محاصره، سرانجام قلعه در ماه مه 1189 تسلیم شد. مدافعان قلعه در چنان وضعیت دراماتیکی قرار داشتند که گفته می‌شود زنان و فرزندان خود را برای غذا فروخته‌اند و از «فقدان» کور شده‌اند. نمک”.

قلعه شوبک، اردن

بعدها قلعه به تصرف ممالیک درآمد و به طور کامل بازسازی شد. پس از این بازسازی ها، بخش زیادی از ساخت و ساز اولیه باقی نمانده بود: اکنون می‌توانید شاهد یک کلیسای باستانی و یک کلیسای کوچک باشید. درست در پشت دیوار استحکامات، 375 پله در داخل تپه به چشمه آب شیرین منتهی می‌شود و دیوارهای اینجا با خط‌های عربی باقی مانده تزئین شده است.

قلعه شوبک، اردن

عکس های سرگئی شاندین و استاس سدوف

*️⃣ قبل از اجرای “قلعه شوبک در اردن” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان قلعه شوبک در اردن بر روی لینک اشاره نمایید …