سویل یا سویا، اسپانیا

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

سویل یا سویا، اسپانیا

یکی از درخشان‌ترین و معروف‌ترین شهرهای اسپانیا سویا است – پایتخت جامعه خودمختار اندلس. طبق افسانه، پایه گذاری آن توسط قهرمان اساطیری هرکول آغاز شد: مجسمه او را می‌توان تزئینی برای مقر اداری دید و همچنین خیابانی به نام او (Alameda de Hércules) وجود دارد.

با این حال، مورخان تمایل دارند از نسخه دیگر، نسخه‌ای کهن‌تر است، حمایت کنند. در هزاره سوم قبل از میلاد، یک سکونتگاه فنیقی در سواحل رودخانه گوادالکیویر پدیدار شد و در نهایت به شهر سویل تبدیل شد. یک قرن بعد رومی‌ها به اینجا رسیدند، در قرن اول و دوم اعراب، نورمن‌ها و بربرها به نوبت جایگزین آن‌ها شدند. در قرن سوم مسیحیان اسپانیایی به اینجا آمدند. قرن 16 و 17 “عصر طلایی” سویا بود: درست پس از کشف آمریکا، این شهر بندر اصلی تجاری امپراتوری اسپانیا بود. امروزه این شهر چهارمین شهر بزرگ اسپانیا و یک مرکز مهم صنعتی و توریستی است.

سویا، اسپانیا

بر خلاف بسیاری از شهرهای دیگر اسپانیا، سویل سعی نداشت از گذشته موری خود رها شود، بنابراین ظاهر منحصربفرد خیابان‌ها را به‌همراه داشت. اینجا جایی است که می‌توانید شاهد بسیاری از بناهای تاریخی خلق شده به سبک معماری مصنوعی به نام Mudejar باشید که ترکیبی از عناصر اروپایی و موری است. این سبک در ایجاد Plaza de España نیز غالب بود. به‌نظر بسیار متفاوت از هر چیزی است که قبلا می‌دیدید، به طوری که از آن به عنوان مکانی برای فیلمبرداری «جنگ ستارگان اپیزود دوم: حمله کلون ها» استفاده شد.

میدان اسپانیا

نشانه‌های اصلی سویا در سمت شرقی رودخانه گوادالکیویر قرار دارد. اگرچه دیوار مستحکم باستانی شامل 66 برج آن نتوانست در قرون گذشته دوام بیاورد، اما شاهدان دیگری از گذشته باشکوه توانستند تا به امروز باقی بمانند. بخش باستانی شهر کاسکو آنتیگو با هزارتوی خیابان‌های باریکش نامیده می‌شود. و یکی از معروف‌ترین آن‌ها Calle Sierpes است که در آن می‌توانید با ویلاهای مرمری باستانی که توسط رومی‌ها ساخته شده‌اند روبرو شوید.

در کل 74 معبد در شهر وجود دارد، اما کلیسای جامع مریم مقدس (Catedral de Santa María de la Sede) یک معبد بسیار خاص است. این بنا بین سالهای 1401 تا 1519 در محل مسجدی سابق ساخته شد. این کلیسای جامع با 116 متر طول و 76 متر عرض، سومین کلیسای بزرگ مسیحی در جهان (پس از کلیسای سنت پیتر در رم و کلیسای جامع سنت پل در لندن) و در واقع بزرگترین کلیسای جامع در میان کلیساهای گوتیک است. در کنار آن می‌توانید شناخته‌شده‌ترین نماد شهر را بیابید – برج ناقوسی به نام Giralda با 22 ناقوس ملودیک. این بنا در سال 1196 ساخته شد و در ابتدا 82 متر ارتفاع داشت. چهار قرن بعد ارتفاع آن تا 114 متر افزایش یافت.

ژیرالدا

بنای تاریخی کم اهمیت، کاخ سلطنتی آلکازار سویا است. این بنا بین سالهای 1350 تا 1369 در محل ارگ سابق مورها ساخته شد. برای بیش از هفت قرن این مکان اقامتگاه پادشاهان اسپانیا بوده است. با وجود عناصر گوتیک که در قرن شانزدهم به آن اضافه شد، هنوز هم یکی از بزرگترین نمونه‌های معماری Mudéjar است.

تنها سه ساختمان از تمام بناهای تاریخی سویا در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند. به غیر از کلیسای جامع و کاخ آلکازار، آرشیو عمومی هند (Archivo General de Indias) نیز وجود دارد که مخزن اسناد بایگانی بسیار ارزشمندی است که تاریخ امپراتوری اسپانیا در قاره آمریکا و فیلیپین را نشان می‌دهد. این ساختمان که توسط معمار Juan de Herrera در سال 1572 طراحی شد، نمونه‌ای برجسته از معماری رنسانس است.

یکی دیگر از نمادهای شهر توره دل اورو (برج طلا) است که در سال 1220 ساخته شد. در ابتدا به عنوان یک برج مراقبت ایجاد شد، سپس به عنوان زندان، سپس انبار و بخش خدمات بندر مورد استفاده قرارگرفت. در قرن هجدهم در اثر زلزله آسیب جدی دید و بلافاصله پس از بازسازی به ساختمان موزه دریایی تبدیل شد.

کلیسای سنت لوئیس فرانسوی‌ها (La iglesia de San Luis de los Franceses) درخشان‌ترین نمونه سبک باروک است که توسط معمار Leonardo de Figueroa تولید شده است. این کلیسای جامع که با کنده کاری، نقاشی‌های دیواری، مجسمه‌ها و نقاشی‌ها تزئین شده است، امروزه به عنوان موزه عمل می‌کند.

نه تنها معماری سویل به میراث فرهنگی جهان کمک کرد. این شهر همچنین مکان بسیاری از اپراهای شناخته شده جهان است، مانند “ازدواج فیگارو” و “دون جووانی” موتزارت، “La forza del destino” وردی، “فیدیلیو” بتهوون، “آرایشگر سویل” روسینی و بیزه. “کارمن”. همه باید حداقل به‌صورت مجازی در چنین شهر شگفت انگیزی قدم بزنند!

عکس های استاس سدوف و دیمیتری مویزینکو

*️⃣ قبل از اجرای “سویل یا سویا، اسپانیا” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان سویل یا سویا، اسپانیا بر روی لینک اشاره نمایید …