شهر پرسلاو زالسکای، حلقه طلایی روسیه

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

شهر پرسلاو زالسکای، حلقه طلایی روسیه

“حلقه طلایی روسیه” یک مسیر گردشگری منحصربفرد است که شامل چندین شهر باستانی است که آثار تاریخی و فرهنگی برجسته‌ای را حفظ کرده اند. Pereslavl-Zalessky، واقع در 140 کیلومتری شمال شرقی مسکو و در ساحل دریاچه Pleshcheyevo، یکی از آن‌ها است.

Pereslavl در سال 1152 توسط یوری دولگوروکی در منطقه Zalesye تأسیس شد که به دلیل جنگل‌ها و مزارع پوشاننده این منطقه نام خود را گرفته بود. تاریخ شهر مملو از رویدادهایی است که برای کل روسیه بسیار روشن و مهم بودند. به عنوان مثال، این مکان جایی بود که الکساندر نوسکی، یک فرمانده برجسته روسی، در سال 1220 در آن به دنیا آمد. در سال‌های 1276-1294، پرسلاول پایتخت واقعی شمال شرق روسیه بود و در سال 1688 در اینجا، در دریاچه پلشچیوو، پیتر کبیر. شروع به ساخت ناوگان به اصطلاح Poteshny (سرگرم کننده) کرد که به عنوان پدر ناوگان روسیه شناخته می‌شود. در سال 1708 این شهر بخشی از استان مسکو شد. امروزه Pereslavl بخشی از منطقه یاروسلاول است.

Perslavl-Zalessky باستانی بارها از حملات ویرانگر مغول رنج برد و بیش از یک‌بار آسیب دید. این شهر در زمان مشکلات (1598-1613) بیشترین آسیب را متحمل شد. خوشبختانه، این شهر آثار تاریخی زیادی را حفظ کرده است که “حلقه طلایی روسیه” را تجلیل می‌کند.

معروف‌ترین مناظر Perslavl-Zalessky کرملین است – جایی که ساخت و ساز شهر آغاز شد. طبق دستور یوری دولگوروکی، قلعه‌ای که قبلاً در شمال این مکان قرار داشت، به دهانه رودخانه تروبژ، در ساحل رودخانه کوچک مورماژ نزدیکتر شد. مخصوصاً برای این منظور خندقی حفر کردند تا قلعه از هر طرف با آب احاطه شود. همچنین یک بانک مستحکم بلند به طول بیش از 2 کیلومتر ایجاد شد. در حال حاضر ارتفاع کرانه 10-12 متر، عرض پی حدود 30 متر و عرض یال 6 متر است.

پیش از این، دیوارهای دوتایی استحکامات چوبی با برج‌ها در خط الراس کرانه وجود داشت. در سال 1194 آن‌ها به طور قابل توجهی بازسازی شدند و در قرن‌های 12-13 این دومین قلعه قدرتمند در شاهزاده ولادیمیر-سوزدال پس از کرملین ولادیمیر بود. دیوارها تنها در سال 1759 در زمانی‌که کاملاً ویران شده بودند تخریب شدند.

برای مدت طولانی تنها ساختمان سنگی در کرملین کلیسای جامع نجات دهنده بود. پیش از این ارتفاع ساختمان حدود 22 متر بود، اما در مقایسه با دوره پیش از مغولستان، ساختمان تقریباً یک متر در زمین فرو رفت. این اولین و تنها کلیسا در بین پنج کلیسای اول سنگ سفید در شمال غربی روسیه است که تقریباً تا به امروز دست نخورده باقی مانده است. به احتمال زیاد عمارت شاه نشینی وجود داشته است که با برجک‌های پلکانی و گذرگاه‌ها به کلیسای جامع و دیوارهای استحکامی متصل شده است. اما پس از آن این مجموعه معماری تخریب شد.

مرکز کرملین Perslavl میدان سرخ است. در قرون 12-13 ستون‌های بلوط با زنگی وجود داشت که مردم را از وچه (جمعیت عمومی) آگاه می‌کرد. در پایان قرن بیستم، این میدان بازسازی شد: خانه‌های چوبی کهنه تخریب شدند و قلمرو کلی به خوبی مبله شد. در نتیجه می‌توان نگاه بهتری به بناهای معماری برجسته میدان سرخ داشت: علاوه بر کلیسای جامع نجات دهنده، کلیسای جامع ولادیمیر-سرتنسکی و کلیساهای الکساندر نوسکی و متروپولیتن پیتر نیز وجود دارد.

کلیسای جامع ولادیمیر و همچنین کلیسای مجاور الکساندر نوسکی، بخشی از صومعه سرتنسکی نوودویچی بود که در سال 1659 در دیوارهای کرملین تأسیس شد. هر دو با هزینه بازرگانان محلی ساخته شدند و ساخت و ساز توسط همان استادان انجام شد به همین دلیل است که آن‌ها بسیار شبیه به هم هستند. در دوره اتحاد جماهیر شوروی، ناقوس کلیسای جامع ولادیمیر تخریب شد: اکنون جاده‌ای در محل آن وجود دارد، اما خود کلیسای جامع بازسازی شده و به عنوان یک کلیسا عمل می‌کند.

یکی دیگر از مناظر جالب میدان سرخ Perslavl، کلیسای سقف چادری متروپولیتن پیتر است. این کلیسا از آجر با تیرهای بلوط به شکل صلیب یونانی تولید شده است. هر ضلع کلیسای جامع با ستون‌های مسطح به سه قسمت تقسیم می‌شود و سه ضلع آن طاق‌هایی پوشیده با طاق‌های نیم دایره‌ای دارد. این بنای معماری منحصربفرد قرن شانزدهم درحال حاضر بسته شده است و نیاز به بازسازی دارد.

یک شی بسیار غیر معمول، یک تخته سنگ غول پیکر 12 تنی، در سال 1972 در میدان ظاهر شد. در ساحل راست رودخانه تروبژ در محل کلیسای تخریب شده سرگیف، در پایه یکی از گوشه‌های آن پیدا شد. این سنگ بیش از 2.5 میلیارد سال قدمت دارد، آن را یک یخچال طبیعی در زمان عصر یخبندان همراه با سایر تخته سنگ‌ها به اینجا آورده است. به دلیل انکسار نور و انعکاس نور پس از باران آبی تیره می‌شود.

بسیاری از مناظر جالب دیگر در Perslavl-Zalessky وجود دارد. ده‌ها کلیسای جامع و شش صومعه وجود دارد. نشان دو دستفروشی طلایی را نشان می‌دهد: زمانی بود که پرسلاو این ماهی را تقریباً به کل روسیه عرضه می‌کرد. شهرک ماهیگیری (sloboda)، واقع در سواحل رودخانه Trubezh، یادآور آن زمان است. دریاچه Pleshcheyevo بزرگترین دریاچه در منطقه Pereslavl است: 50 کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد، بیشترین عمق آن 25 متر است. این دریاچه حدود 30 هزار سال قدمت دارد. رودخانه تروبژ و بسیاری از نهرهای دیگر به این دریاچه می‌ریزد.

از شما دعوت می کنیم تا از این مکان‌های تاریخی باستانی شگفت انگیز که افتخار روسیه محسوب می‌شوند دیدن کنید.

عکس  سرگئی شاندین  و  استاس سدوف

*️⃣ قبل از اجرای “شهر پرسلاو زالسکای، حلقه طلایی روسیه” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان شهر پرسلاو زالسکای، حلقه طلایی روسیه بر روی لینک اشاره نمایید …