شهر ابوظبی، امارات

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

شهر ابوظبی، امارات

ما از Mirjana DeLaey، تهیه کننده اجرایی در Abu Dhabi Media Zone، بسیار سپاسگزاریم که به ما در سازماندهی تولید و سفر به امارات متحده عربی از ابتدا تا انتها کمک کرد.

او و همکارانش نه تنها در دریافت مجوزهای مکان یابی کمک و پشتیبانی کردند، بلکه در طول اقامت ما در امارات متحده عربی، کل تدارکات تولید و خدمه را نیز ارائه کردند. او بیش از 2 هفته تمام وقت تهیه کننده ما بود و حتی پس از فیلمبرداری ما، میرجانا بیش از 2 ماه تا انتها با ما به کار ادامه داد تا اطمینان حاصل شود که مواد پخش می‌شود، همه اینها مطابق با روح پروژه ما، به طوری که همه در سراسر جهان می‌توانند از دیدنی‌های امارات لذت ببرید.

در سواحل شبه جزیره عربستان، در جزیره‌ای در فاصله چند صد متری از سرزمین اصلی امارات، جزیره-شهر ابوظبی قرار دارد که توسط بسیاری از جزایر دیگر احاطه شده است که فقط یک پل با آن فاصله دارند. ابوظبی پایتخت امارات ابوظبی و پایتخت امارات متحده عربی و همچنین مرکز سیاسی، صنعتی، تجاری و فرهنگی این کشور است.

بخش اصلی زندگی شهر در ضلع شمالی جزیره متمرکز شده است، جایی که چندین بلوک خیابان به Corniche، یک آبنمای زیبا به طول 8 کیلومتر، سرازیر می‌شود. تقریباً تمام هتل‌های ساحلی شهر، مراکز خرید متعدد، کافه ها، رستوران ها، پارک ها، مناطق بازی کودکان و فواره‌ها را در خود جای داده است. ساحل کورنیش دارای پرچم آبی معتبر است – جایزه‌ای که به مکان‌های تعطیلات ساحلی که در آن آب و سایر شرایط مطابق با بالاترین استانداردها هستند، اعطا می‌شود.

هتل امارات پالاس، ابوظبی، امارات

یکی از دیدنی‌های اصلی در آن اسکله، هتل پنج ستاره مجلل، امارات پالاس است. این یک ساختمان باشکوه با 114 گنبد است که در شب با تغییر رنگ‌ها روشن می‌شوند و سبزی‌ها و باغ‌های عظیم همراه با یک ساحل خصوصی به طول یک کیلومتر. این هتل در مجموع 394 اتاق دارد که بزرگترین اتاق آن 680 متر مربع است. گردشگران اغلب از لابی دیدن می‌کنند تا از ثروت هتل دیدن کنند: 13 نوع سنگ مرمر مختلف که از ایتالیا، اسپانیا، چین و هند آورده شده است، 1002 لوستر سواروسکی و سایر موارد لوکس.

برج اتحاد، ابوظبی، امارات

اسکله شهر دارای آسمان خراش‌های غول پیکر بسیاری است که با اندازه و اشکال معماری خود بازدیدکنندگان را به وجد می‌آورد. یکی از شناخته شده‌ترین مکان‌های دیدنی ابوظبی برج‌های اتحاد است. در این مجموعه پنج برج با ارتفاع 217 تا 305 متر، آپارتمان‌های مجلل، ادارات و یک هتل دیگر از شرکت هتل‌های مجلل گروه جمیرا به نام برج‌های اتحاد جمیرا قرار دارد.

اگرچه ابوظبی اغلب با دبی مقایسه می‌شود، اما به خودی خود به عنوان پایتخت فرهنگی امارات متحده عربی جلوه می‌کند. منطقه فرهنگی در جزیره سعدیات به زودی خانه لوور ابوظبی، گوگنهایم ابوظبی، موزه ملی زید، مرکز هنرهای نمایشی و سایر موسسات فرهنگی خواهد بود.

یکی از مهمترین بناهای تاریخی ابوظبی قصر الحسن است، اولین قلعه حاکمان ابوظبی که در سال 1793 ساخته شد. تا سال 1966 به عنوان اقامتگاه اصلی دولت امارات بود و پس از دو دهه افتتاح شد. تا عموم مردم قصرالحسن را «برج سفید» نیز می‌نامند که دقیقاً درست نیست، زیرا رنگ سفید خالص آن پس از بازسازی در اواخر قرن گذشته به‌دست آمد.

مسجد جامع شیخ زاید، ابوظبی، امارات

مسجد جامع شیخ زاید یکی از بزرگترین مساجد جهان که به نام شیخ زاید بن سلطان آل نهیان نامگذاری شده است نیز در ابوظبی واقع شده است. در سال 1386 تولید شده است. در چهار گوشه مسجد چهار مناره وجود دارد که 107 متر ارتفاع دارند. ردیف بیرونی ساختمان اصلی با 82 گنبد تزئین شده با سنگ مرمر سفید پوشیده شده است و حیاط داخلی با سنگ مرمر رنگی تزئین شده است. مسجد جامع شیخ زاید با مساحت 5627 متر مربع، گنجایش چهل هزار نمازگزار را دارد.

اماراتی‌ها به عشقشان به ماشین‌های پرسرعت و گران‌قیمت شهرت دارند، بنابراین اگر در ابوظبی نبود، در کجای دیگری پارکی به نام دنیای فراری افتتاح می‌کردند. این بزرگترین پارک موضوعی سرپوشیده در جهان است. یکی دیگر از رکوردسازها، سواری فرمول روسا است. این یک ترن هوایی است که تنها در 5 ثانیه به سرعت 240 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

ابوظبی، امارات

دنیای فراری و همچنین پیست مارینا یاس – پیست سرعت فرمول 1، در جزیره‌ای مصنوعی به نام یاس واقع شده است. بر فراز پیست مسابقه افسانه ای، هتل Yas Viceroy با سقف پوسته مشبک LED شگفت انگیزش قرار دارد. پیست اتومبیلرانی F1 در اطراف و حتی زیر هتل اجرا می‌شود و به بازدیدکنندگان خود اجازه می‌دهد تا مسابقه را از سالن بریج که در مسیر مسابقه اتومبیلرانی قرار دارد یا حتی از اتاق خود تماشا کنند.

ابوظبی، امارات

و البته نمی توان به آب و هوای ابوظبی اشاره کرد: این شهر یکی از گرم‌ترین شهرهای جهان است. تقریباً هیچ بارندگی وجود ندارد، دمای هوا در تابستان به +50 درجه سانتیگراد می‌رسد و در زمستان در حدود +25 درجه سانتیگراد باقی می‌ماند. به همین دلیل، در طول ماه‌های تابستان تماشای مناظر ابوظبی در پانورامای عکس هوایی ما در آسایش خانه خود و برنامه ریزی سفر خود برای فصل زمستان بسیار لذت بخش‌تر است.

عکاسی از دبی همیشه لذت بخش است. همه چیز دربارهٔ آن کاملاً شفاف و واضح است: اینجا بلندترین ساختمان در جهان است. آنجا مارینا است و سپس نخل، هتل بادبانی شکل و چندین مجموعه بلند مرتبه در یک شهر قدیمی و چندین ساحل…

مسجد جامع شیخ زاید، ابوظبی، امارات

پیدا کردن زمان برای یک جلسه عکاسی در دبی بسیار آسان است. دبی یکی از بزرگترین مراکز فرودگاهی جهان است، بنابراین اگر به عنوان مثال به استرالیا پرواز می‌کنید، حتماً بلیط‌هایی را با توقف در دبی خریداری کنید. و دقیقاً به همین ترتیب، چند روز در اختیار خود خواهید داشت – چند روز برای پیاده روی زیبا و خرید و پرواز کمی (اگر هوا اجازه می‌دهد).

تا به حال، من قبلاً دو بار با هلیکوپتر بالای شهر پرواز کرده ام و وب سایت ما دو تور را منتشر کرده است. با این حال، این نوع عکاسی به عکاس این امکان را نمی دهد که همه چیز را با جزئیات ثبت کند، عناصر را مطالعه کند، یا پایین بیاید و از بین ساختارها بیرون بیاید.

برج اتحاد، ابوظبی، امارات

راحت‌تر است که با هواپیمای بدون سرنشین خود (یک هلیکوپتر رادیویی) به آنجا برویم. اما با توجه به اینکه بدون کاغذ پلیس اجازه نداشتم حتی پنجره هلیکوپتر را باز کنم، فرض را بر این گذاشتیم که دستگاه پرنده ما قطعاً مورد توجه و اعتراض مقامات محلی و سرویس‌های امنیتی قرار خواهد گرفت.

بنابراین، زمانی‌که در نهایت قصد داشتیم با پهپاد از دبی و ابوظبی عکاسی کنیم، از شبکه جهانی وب برای دریافت مجوزهای مورد نیاز کمک خواستیم.

برای تسکین ما، چند نفر به فریاد کمک ما پاسخ دادند. یکی از آن‌ها میرجانا بود که به عنوان تهیه کننده رسانه در یک شرکت بزرگ رسانه‌ای در ابوظبی کار می‌کرد. او برای سازماندهی عکس‌برداری ما در امارات متحده عربی نقش کلیدی داشت – اطمینان حاصل کرد که هر قطعه از پازل / کاغذ در جای خود قرار دارد.

چراغ‌های شهر ابوظبی

در ابتدا، ما نمی دانستیم که چقدر این معما بزرگ است – ساعت‌های زیادی طول کشید تا همه برنامه‌ها را پر کنیم، محیط‌های محل عکسبرداری دقیق را تعیین کنیم، مشخصات تجهیزات خود را ارائه دهیم. تمام مدارک ارسال شده، تمام پرداخت‌ها انجام شده و پاسپورت‌ها از مدت‌ها قبل اسکن شده‌اند. و تا آخرین لحظه نمی دانستیم که آیا مجوزهای عکس‌برداری را می‌گیریم یا نه. پیام خوشحال کننده درست قبل از پرواز ما رسید: ما خوش شانس بودیم! ما مجوز عکاسی از دبی را دریافت کردیم! با این حال، از آنجایی که مکان‌های عکاسی دبی به طور جدی به چندین دسته تقسیم می‌شوند، با هزینه‌های متفاوت و بسیار بالا، مجوزهای ما برای عکاسی در مکان‌های عمومی بود که تعداد مکان‌های نسبتاً محدودی است. بقیه موارد مربوط به سازماندهی بود: Mirjana قبل از سحر ما را می‌برد، نقطه شروع عکس‌برداری را انتخاب می‌کردیم،

ناامید کننده بود که بلندترین ساختمان جهان، برج خلیفه، یک مکان عمومی در نظر گرفته نمی شود. بنابراین ما نمی‌توانستیم پهپاد خود را به اطراف و بالای فواره‌های موسیقی آن در پایه ساختمان بچرخانیم. هزینه مجوزهای عکاسی از برج خلیفه چندین هزار دلار آمریکا در روز است، برج العرب، هتل بادبانی شکل، برای عکاسی در محل خود تقریباً همان مبلغ را دریافت می‌کند.

فراری ورلد ابوظبی

با استقبال خدمه ما در امارت مجاور ابوظبی که نه تنها اجازه عکاسی از بهترین هتل‌ها و مکان‌ها، مانند کاخ امارات و برج‌های اتحاد را داشتیم، تفاوت زیادی دارد، بلکه به ما پیشنهاد اقامت در آن نیز داده شد. این هتل‌ها تا بتوانیم در جو غوطه ور شویم و بعداً عکس هایمان را به اشتراک بگذاریم.

ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی است و حسی کاملا متفاوت با دبی دارد. اولاً این یک جزیره-شهر است و یک شهر برنامه ریزی شده است – با سیستم خیابان شبکه ای، درست مانند منهتن، حرکت در اطراف آن بسیار آسان است. جزیره اصلی ابوظبی توسط بسیاری از جزایر کوچک احاطه شده است که درحال تبدیل شدن به بخش‌های خاص صنعت جدید شگفت انگیز هستند – منطقه فرهنگی، منطقه تجاری …. ابوظبی به عنوان پایتخت امارات متحده عربی دارای کاخ‌ها و مؤسسات دولتی متعددی در اطراف شهر است که امنیت هوشیارانه را توضیح می‌دهد. در واقع، در هر لحظه، شخص مهمی می‌تواند با هلیکوپتر درحال پرواز باشد.

طبق رویه‌هایی که در مجوز ما توضیح داده شده است، ما باید برای هر برخاستن یک راهرو از دیسپچرهای هوانوردی درخواست می‌کردیم. ما قبلاً چنین چیزی را تجربه نکرده بودیم. مکان‌های عکس‌برداری ما از قبل تعیین شده و در سیستم‌های ترافیک هوایی ثبت شده بود. «برج» را می‌گرفتیم، مختصات‌مان را می‌دادیم و ارتفاع مشخصی را می‌خواستیم. به ما اجازه پرواز برای 10-15 دقیقه داده می‌شود، یا از ما خواسته می‌شود که منتظر بمانیم و تماس بگیریم تا زمانی‌که فرد مهمی در فاصله‌ای نه چندان دور پرواز کند. به محض اینکه اعلام آمادگی کردیم، پهپاد خود را پرتاب می‌کردیم و عکس‌برداری می‌کردیم. سپس راهرو به همین ترتیب بسته می‌شد: با تماس تلفنی با برج.

هتل امارات پالاس در شب

ما بسیار هیجان زده بودیم که فرصت فوق‌العاده‌ای برای عکاسی در سرتاسر ابوظبی تقریباً بدون محدودیت داشتیم. تنها استثناء، مسجد جامع شیخ زاید بود که بسیار زیبا و برفی بود. ما مجوز هوایی نگرفتیم اما اجازه داشتیم از زمین شلیک کنیم. بنابراین چندین بار به آنجا برگشتم تا آن را در هر نور روز ببینم و زمان قابل توجهی را صرف تحسین این اثر هنری و تلاش برای ثبت زیبایی آن در عکس‌های پانوراما کردم. اکنون که عکس‌های ما منتشر گردیده است، می‌بینیم که پرتره ابوظبی چقدر از جذابیت خود را از دست می‌دهد و امیدواریم دفعه بعد که در امارات هستیم، این امتیاز را به ما داده شود که از مسجد جامع شیخ زاید با زیبایی تمام فیلمبرداری کنیم.

برج اتحاد، ابوظبی، امارات

امارات کشوری عالی، پرجنب‌وجوش و شگفت‌انگیز است – مردم آرام و صمیمی هستند، استاندارد زندگی در آنجا نسبتاً بالاست. آنها شهرهای باشکوهی را با ساختمان‌های غیرمعمول می‌سازند، جزایر ساخته دست بشر می‌سازند، شرایط مناسبی را برای تجارت ایجاد می‌کنند و ایمنی را تضمین می‌کنند. این دو شهر که ما از دیدن آن‌ها لذت بردیم، ابوظبی و دبی، قطعاً آرزوی عظمت در آینده را دارند.


 

فیلمبرداری در ابوظبی و امارات متحده عربی تلاش مشترک بسیاری از مقامات، شرکت‌ها و علاقه مندان به رسانه‌ها بود. تیم هوایی از همه به خاطر مهربانی، پشتکار و حمایتشان بسیار سپاسگزار است.

و صمیمانه‌ترین قدردانی و قدردانی ما از گروه تولید امارات ما: محمد فتحی ، احمد الکعبی و میرجانا دلی برای امکان ساخت این تولید.

عکس و متن از Stas Sedov و Dmitry Moiseenko

*️⃣ قبل از اجرای “شهر ابوظبی، امارات” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان شهر ابوظبی، امارات بر روی لینک اشاره نمایید …