آسمان پر ستاره بر فراز کوه البروس، روسیه

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

آسمان پر ستاره بر فراز کوه البروس، روسیه

این تصاویر پانوراما در جریان بازی‌های المپیک سوچی ثبت شده است. ما در حین فیلمبرداری از تور مجازی البروس در این مکان‌ها بودیم . در آن زمان ما بیش از 10 ساعت از آسمان پرستاره را فیلمبرداری کردیم که قبلاً در ویدیوی 360 نشان داده بودیم . اکنون تصاویر پانورامایی از آسمان پرستاره باورنکردنی بر فراز کوه البروس را به شما معرفی می‌کنیم.آسمان پر ستاره بر فراز کوه البروس

کوه البروس، بلندترین قله روسیه، در شمال رشته کوه قفقاز، در مرز کاباردینو-بالکاریا و کاراچای-چرکس روسیه قرار دارد. کوه دو قله (قله‌های 5642 متری و 5621 متری) را می‌توان بلندترین قله اروپا نیز در نظر گرفت زیرا هنوز مشخص نیست که مرز اروپا و آسیا دقیقاً کجاست. مون بلان با ارتفاع 4810 متر تنها رقیب این عنوان خواهد بود، زیرا بدون شک در اروپا قرار دارد.

آخرین فوران کوه البروس در حدود 50 AC رخ داد. با این حال، امروزه کوه البروس یک آتشفشان خاموش نیست، بلکه یک آتشفشان خوابیده است. فعالیت آتشفشانی قابل توجهی در داخل کوه ثبت شده است: گدازه داغ آب را تا +60 درجه سانتیگراد گرم می‌کند و چشمه‌های معدنی شهرهای آبگرم قفقازی محبوب پیاتیگورسک، کیسلوودسک و آب‌های معدنی را تغذیه می‌کند.

آسمان پر ستاره بر فراز کوه البروس

در سال 1829، یک اعزام علمی روسی به رهبری ژنرال امانوئل اولین صعود موفقیت آمیز به کوه البروس را در تاریخ بشر انجام داد. گروهی از کوهنوردان بریتانیایی برای اولین‌بار در سال 1874 قله غربی (بالاترین) را صعود کردند. AV Pastukhov، نقشه‌بردار نظامی روسی، اولین فردی است که با موفقیت هر دو قله را صعود کرد (سال‌های 1890 و 1896). پاستوخوف نیز کسی بود که این منطقه را با جزئیات ترسیم کرد.

امروزه کوه البروس یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای کوهنوردی و پیاده روی است. وزارت اورژانس روسیه از شیب شمالی کوه البروس برای نیازهای خود استفاده می‌کند و دامنه جنوبی دارای زیرساخت‌های گردشگری و مهمان نوازی خوبی است. آونگ‌ها و تله کابین ها، هتل کوهستانی “Shelter of Eleven” در ارتفاع 4000 متری و هتل “Saddleback” در ارتفاع 5300 متری وجود دارد. بادهای شدید و شرایط آب و هوایی سخت بارها هتل «سدل بک» را ویران کرد، اما همیشه از نو تولید شده است.

آسمان پر ستاره بر فراز کوه البروس

سالانه بیش از 10000 نفر از کوه البروس صعود می‌کنند. صدها کوهنورد در فصل تابستان که مناسب‌ترین زمان برای صعود است، از کمپ‌های پایه خارج می‌شوند. از آنجایی که کوه البروس سال‌ها پیش «فتح» شد، کوهنوردان جدید با انواع چالش‌های مصنوعی تلاش خود را ویژه جلوه می‌دهند: اسنوبرد در پایین کوه، موتورسواری و حتی صعود با اتومبیل.

کوه البروس مانند سایر کوه‌ها تلفات خود را از بازدیدکنندگان خود گرفته است – تقریباً 10 نفر در سال جان خود را از دست می‌دهند. تصادفات بیشتر به دلیل اشتباهات استراتژیک در هنگام صعود اتفاق می‌افتد. با این حال، مجبور نیستید زندگی یا آسایش خود را به خطر بیندازید – می‌توانید قله‌های افسانه‌ای کوه البروس را با پانورامای مجازی ما “فتح” کنید.

عکس ایوان روسلیاکوف

*️⃣ قبل از اجرای “آسمان پر ستاره بر فراز کوه البروس، روسیه” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان آسمان پر ستاره بر فراز کوه البروس، روسیه بر روی لینک اشاره نمایید …