کوه‌های آواتار در پارک ملی جنگلی ژانگجیاجی، چین

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

کوه‌های آواتار در پارک ملی جنگلی ژانگجیاجی، چین

هیچ کس نمی داند که پارک جنگلی ملی Zhangjiajie چقدر طول می‌کشد تا زیبایی خود را به دنیا نشان دهد مگر برای آواتار جیمز کامرون. اکشن در سیاره خیالی پاندورا اتفاق می‌افتد. اگرچه فیلمبرداری در چین انجام نشده است، اما به طور گسترده تصور می‌شود که پارک Zhangjiajie مکانی بود که فیلمساز مشهور برای ساخت چنین فیلمی الهام گرفت.

پارک ملی جنگلی Zhangjiajie (کوه آواتار)، چین

از یک طرف، قدیمی‌ترین منطقه حفاظت شده در چین (از سال 1982) است و به راحتی از هر فرودگاه بزرگ قابل دسترسی است. اما از طرف دیگر، اگر به خاطر محبوبیت روزافزون پارک و نام غیررسمی آن «پارک آواتار» نبود، به سختی توانستم آن را در سفرم به چین پیدا کنم.

پارک ملی جنگلی Zhangjiajie (کوه آواتار)، چین

خود این پارک در واقع پاندورا با صخره‌های پرنده، لیانا، آبشارها و حتی اژدهاهایش نیست. اما اگر از نظر ذهنی کل تصویر زیر و رو شود، شباهت آشکار خواهد شد.

پارک ملی جنگلی Zhangjiajie (کوه آواتار)، چین

هرکسی که از این پارک بازدید می‌کند یک انتخاب دارد: یا در خطوط پایین‌تر بین ستون‌های صخره‌ای عمودی 400 متری که به آن‌ها خیره شده‌اند قدم بزنند یا با کمک آسانسور بایلانگ 360 متری از کوه بالا بروند. می توانید سوار اتوبوس شوید و صخره‌ها را از بالا مشاهده کنید.

مکان‌های جالب زیادی در پارک وجود دارد: غارها و دهکده‌های محلی معتبر. اما استفاده از پهپاد در داخل غارها، حتی بزرگ‌ترین آن‌ها، کاملاً غیرعملی بود. بنابراین ما روی عکاسی از سنگ‌ها تمرکز کردیم.

پارک ملی جنگلی Zhangjiajie (کوه آواتار)، چین

پارک Zhangjiajie بخشی از منطقه دیدنی و تاریخی Wulingyuan است. این مکان توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی اعلام شده است و پارک Zhangjiajie خود به عنوان یک ژئوپارک جهانی یونسکو ثبت شده است. فاصله‌ها چشمگیر است: گاهی اوقات هیچ ارتباطی بین بخش‌های پارک وجود ندارد. اما هر بخش جذابیت خاص خود را دارد: ستون‌های صخره‌ای با ارتفاعات مختلف، پاگوداها، آلاچیق ها، رودخانه ها، طاق‌ها و پل ها. خطوط شما را از دامنه تپه به سمت پایین هدایت می‌کنند: مدت زیادی طول می‌کشد تا چنین خطی را دنبال کنید. ما حتی نمی توانستیم تصور کنیم که Zhangjiajie چقدر بزرگ است. ما در سه روزی که در پارک گذراندیم فقط 30 درصد از قلمرو آن را بازدید کردیم.

پارک ملی جنگلی Zhangjiajie (کوه آواتار)، چین

احتمالاً مشهورترین مناظر Zhangjiajie کوه‌هایی است که در قسمت شمال غربی پارک قرار دارند. باشکوه‌ترین مناظر را می‌توان از نقاطی با نام‌های بسیار شاعرانه از جمله «پنج زیبارو به سفر»، «پل بین زمین و آسمان» و «منظره جذاب» مشاهده کرد.

متأسفانه، کوه محبوب دیگر – تیانمن شان – ما اتفاقاً از آن بازدید نکردیم. تله‌کابی که به بالای کوه منتهی می‌شود «راه بهشت» نامیده می‌شود: زاویه ارتفاع برخی از بخش‌های تله‌راه 70 درجه می‌شود و باعث می‌شود ماشین مستقیماً از میان ابرها عبور کند. صعود به ارتفاع 1519 متری (ارتفاع کوه) حدود 40 دقیقه طول می‌کشد. به دلیل افت فشار، سرنشینان اغلب احساس می‌کنند که گوش‌هایشان تکان می‌خورد و دمای داخل کابین به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. مسیر پایین را می‌توان در اتوبوسی که از جاده‌ای پر پیچ و خم که دقیقاً 99 پیچ را می‌شمارد، طی می‌کند.

پارک ملی جنگلی Zhangjiajie (کوه آواتار)، چین

مردم محلی بر این باورند که این کوه به نوعی به بهشت ​​متصل است و دارای قدرتی ماوراء طبیعی است. در قرن بیستم مقدار زیادی آب به دلایلی غیرقابل توضیح چهار بار در یک آبشار 1500 متری پایین آمد. آب به مدت 15 دقیقه درحال سقوط بود، سپس جریان ناگهان قطع شد. همچنین شایعاتی مبنی بر نگهداری گنجینه‌های گرانبها در داخل کوه وجود دارد. در واقع هیچ کس تا به حال آن‌ها را پیدا نکرده است، اگرچه دیگر گنجینه غیرقابل انکار کوه غار عظیمی به نام “دروازه بهشت” است که در سال 263 بر اثر ریزش کوه ظاهر شد. این غار با 131.5 متر ارتفاع، 57 متر عرض و 60 متر طول یکی از بزرگترین غارهای جهان است.

پارک ملی جنگلی Zhangjiajie (کوه آواتار)، چین

به لطف فیلم، می‌توان نگاهی به پاندورا از دیدگاه جیمز کامرون داشت. اما می‌توانید با کمک پانورامای ایرپانو، منظره‌ای پرنده از این پارک داشته باشید و مطمئن شوید که مناظر طبیعی به زیبایی مناظر خارق العاده هستند.

عکس های  استاس سدوف  و سرگئی سمنوف . متن از دیمیتری مویزینکو

*️⃣ قبل از اجرای “کوه‌های آواتار در پارک ملی جنگلی ژانگجیاجی، چین” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان کوه‌های آواتار در پارک ملی جنگلی ژانگجیاجی، چین بر روی لینک اشاره نمایید …