بهترین و زیباترین مناظر جهان

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

بهترین و زیباترین مناظر جهان

اشیاء مختلف مانند پل ها، دیوارها، معابد و میدان‌ها چه وجه مشترکی دارند؟ در موارد استثنایی، آن‌ها هنوز هم می‌توانند یک ویژگی مشترک داشته باشند، که شهرت جهانی است. AirPano 20 اثر شناخته شده بشر را گردآوری کرده است – نقاط دیدنی کشورهای مختلف در یک تور مجازی.

برج ایفل یا تاج محل، کولوسئوم یا ساختمان امپایر استیت، پل چارلز یا مجسمه آزادی – با شنیدن این نام‌ها، هیچ‌کس نمی‌پرسد کجاست؟ اما گاهی اوقات، مکان منظره آنقدرها با نام آن مشخص نیست. به عنوان مثال، خانه‌های اپرای برجسته زیادی در جهان وجود دارد، اما هیچ چیز را نمی توان با یکی از سیدنی استرالیا مقایسه کرد. این مرکز هنری در سال 1973 افتتاح شد و نماد واقعی بزرگترین شهر کشور است. سازه‌های صدف مانندی که سقف را تشکیل می‌دهند، انقلابی در معماری جهان شدند و به خانه اپرا اجازه دادند تا به عنوان میراث جهانی یونسکو معرفی شوند.

ساختمان امپایر استیت، نیویورک، ایالات متحده آمریکا

در روسیه باستان، جهان “کرملین” به هر شهر-قلعه‌ای گفته می‌شد که با دیوارهای مستحکم با سوراخ‌های تیر و برج احاطه شده بود. امروزه کرملین‌های زیادی در شهرهای روسیه با میراث تاریخی غنی مانند ایزبورسک، نیژنی نووگورود، پسکوف، روستوف وجود دارد. اما کرملین مسکو شناخته شده‌ترین نمونه از این نوع معماری است.

میدان‌های زیادی در جهان وجود دارد که نام سنت مارکو را بر خود دارند، اما هیچ یک از آن‌ها را نمی توان با میدان سن مارکو در ونیز مقایسه کرد. همین امر را می‌توان دربارهٔ مجسمه مسیح نجات دهنده در ریودوژانیرو نیز گفت. مجسمه‌های عیسی زیادی در جهان وجود دارد (به عنوان مثال، بزرگترین آن‌ها در لهستان است که ارتفاع آن حدود 52 متر است). با این حال، شناخته شده‌ترین مجسمه مسیح مجسمه برزیلی است: ارتفاع کلی آن با پایه 39.6 متر است. این نماد واقعی کل شهر و یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان است.

مسیح نجات دهنده در ریودوژانیرو، برزیل

نام برخی از مکان‌های دیدنی از قبل دارای هویت جغرافیایی است: برای مثال دیوار بزرگ چین یا برج کج پیزا. هنر مهندسی در ایجاد پل گلدن گیت که سواحل تنگه گلدن گیت را به هم متصل می‌کند آشکار شد. در مورد اهرام مصر، شهرت آن‌ها می‌تواند از بسیاری دیگر از سازه‌های بزرگ باقی مانده از تمدن‌های باستانی دیگر فراتر رود.

برج کج پیزا، ایتالیا

حدود 25000 قلعه، کاخ و قلعه در آلمان وجود دارد که بسیاری از آن‌ها از بناهای تاریخی و معماری شناخته شده هستند. تلاش برای تعیین زیباترین آن‌ها فایده‌ای ندارد. برای تور مجازی که نمایانگر برجسته‌ترین نقاط دیدنی جهان است، هوایی قلعه نویشوانشتاین در جنوب غربی بایرن را انتخاب کرد. این یک منبع الهام برای چایکوفسکی آهنگساز روسی برای خلق باله دریاچه قو بود . همچنین به عنوان نمونه اولیه قلعه زیبای خفته دیزنی لند عمل کرد.

قلعه نویشوانشتاین، آلمان

آسیا در اینجا با چندین مناظر نفس گیر دیگر نشان داده شده است. برج خلیفه ساختمانی به ارتفاع 828 متر در امارات متحده عربی است که سرانجام در اوایل سال 2010 ساخته شد. این بنا که به شکل استالاگمیت تولید شده است، اکنون مرتفع‌ترین ساختمان جهان است. یکی دیگر از بناهای تاریخی نسبتاً جدید آکشاردهام در دهلی است – بزرگترین معبد جامع هندو در جهان. 42 متر ارتفاع، 94 متر عرض و 106 متر طول دارد. ظرفیت چند هزار نفر در داخل خانه و بیش از 20000 نفر در فضای باز را دارد.

برج خلیفه، دبی، امارات

استوپاهای بودایی بوروبودور در جزیره جاوه و شوداگون در میانمار برخلاف بناهای یادبود قبلی، نسبتاً باستانی هستند. مجموعه معبد اندونزیایی که در قرن نهم ایجاد شد، قرن‌ها زیر خاکسترهای آتشفشانی و جنگل‌ها پنهان بود. اکنون بازسازی شده است و در پانورامای هوایی قابل مشاهده است. بتکده شوداگون در میانمار (قرن یازدهم) نه تنها به دلیل پوشیده شدن با طلا و ظاهر بسیار زیاد آن، بلکه به دلیل اینکه یکی از مقدس‌ترین مکان‌های بودایی است، مشهور است: این بتکده دارای آثار مقدسی مانند دندان و تارهای موی است. سر بودا و چوب و سایر اقلام مربوط به پیشینیانش. این تنها معبد در جهان است که دارای بسیاری از آثار مقدس بودایی در چنین سطح بالایی است و قطعاً مهم‌ترین مکان زیارتی یکی از جهان است.

درست است که مردم همیشه تأثیر مناسبی بر روی زمین از خود بر جای نمی‌گذارند، اما این بناهای تاریخی برجسته‌ترین کمک به میراث فرهنگی، افتخار بسیاری از نسل‌ها و نمونه واقعی زیبایی در همه زمان‌ها هستند.

*️⃣ قبل از اجرای “بهترین و زیباترین مناظر جهان” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان بهترین و زیباترین مناظر جهان بر روی لینک اشاره نمایید …