سفر به مجمع الجزایر راجا آمپات، اندونزی

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

سفر به مجمع الجزایر راجا آمپات، اندونزی

قلمرو اندونزی شامل مجمع الجزایر راجا آمپات است که در آبهای اقیانوس آرام در استان پاپوآ غربی واقع شده است. AirPano صمیمانه از مکس گوزوفسکی برای عکاسی از این گوشه دورافتاده و عجیب و غریب زمین تشکر می‌کند.

نام “راجا آمپات” به معنای “چهار پادشاه” است. افسانه محلی از موجودات سلطنتی می‌گوید که از تخم‌هایی که یک زن پیدا کرده بود بیرون آمدند. آنها چهار جزیره بزرگ راجا آمپات را اشغال کردند. سه تخم دیگر وجود داشت که تبدیل به یک روح، یک زن و یک سنگ شد.

این افسانه غیرقابل توضیح عجیب برای یک غربی به سختی قابل درک است و مهمترین ویژگی مجمع الجزایر را توضیح نمی دهد: ماهیت آن. راجا آمپات بخشی از به اصطلاح “مثلث مرجانی” است که با غنی‌ترین تنوع زیستی دریایی در جهان متمایز است.

مجمع الجزایر راجا آمپات، اندونزی

در واقع، منطقه آبی این جزایر زیستگاه بیشترین تعداد موجودات زنده است – گونه‌های موجود در این منطقه بیش از هر منطقه دیگری از مثلث مرجانی است که شامل اندونزی، مالزی، فیلیپین، پاپوآ گینه نو و … جزایر سلیمان و تیمور شرقی این مکان خانه بیش از 500 گونه مرجان، هزار گونه ماهی و حدود هفتصد گونه صدف، تعداد زیادی نهنگ، دلفین و بسیاری دیگر از اعضای موجودات دریایی است. همه اینها مجمع الجزایر را به غنی‌ترین اکوسیستم دریایی در جهان تبدیل می‌کند.

شهر ساحلی سورونگ دروازه ورود به راجا آمپات است – این شهر در ساحل شمال غربی پاپوآ غربی واقع شده است. در اوایل قرن بیستم منابع نفت و گاز در اینجا یافت شد و از آن زمان به بعد سورونگ به یکی از مرزهای اصلی نفت و گاز اندونزی تبدیل شد. در عین حال، این شهر را به سختی می‌توان صنعتی تشخیص داد: خانه‌های کوچک آن که در میان تپه‌های سبز پراکنده شده اند، فضایی جذاب و آرام ایجاد می‌کنند.

نمای بالا

متأسفانه، هیچ سفری نمی تواند فرصتی برای نگاهی به تمام 1500 جزیره مجمع الجزایر فراهم کند. اما حتی آن معدودی که در پانوراما نشان داده شده اند، شکوه طبیعت محلی را به شما حس خواهند کرد.

جزیره Pulau Mansuar که درست در مرکز مجمع الجزایر واقع شده است، فرصت‌های جذابی برای غواصی و غواصی دارد. گفته می‌شود که جنگل‌های ضخیم این جزیره خانه پرنده معروف بهشتی است. در جنگل‌های حرا می‌توان گونه‌های بومی ماهی‌های زیادی را مشاهده کرد و در نهایت این همه زیبایی با فراوانی مرجان‌ها تاج گذاری می‌شود. Mangrove Homestay، زنجیره‌ای از اقامتگاه‌های سنتی پاپوآیی، نمونه‌ای از معماری رایج جزیره‌ای اندونزیایی است: خانه‌های ییلاقی روی انباشته‌ها به شما احساس می‌کنند که برای مدتی محلی هستید. به هر حال، هنگام جزر و مد، می‌توان مستقیماً به جزیره همسایه کری رفت و این موضوع باعث می‌شود Mansuar به مقصدی جالب توجه شود.

مرداب سبز، گروت فام

گروه جزایر فام یکی از بهترین مکان‌های جهان برای آشنایی با حیوانات دریایی و تنوع مرجانی است. یکی از محبوب‌ترین جزایر پیانمو است و جزیره فام خود دارای منظره زیبای مشرف به نزدیکترین جزایر کوچک پراکنده در تالاب زمرد است. این منظره در نهایت به یک نقطه عطف قابل تشخیص از کل مجمع الجزایر تبدیل شد. و پانورامای ما که از ارتفاعی بیشتر گرفته شده است، امکان تجسم کامل تصویر را فراهم می‌کند.

مجمع الجزایر راجا آمپات، اندونزی

یکی دیگر از مکان‌هایی که در مجموعه پانوراما اختصاص داده شده به جزایر اندونزی گنجانده شده است، فورت بلژیکا است. این جزیره در جنوب راجا آمپات، در یکی از جزایر باندا، بخشی از مجمع الجزایر Maluku واقع شده است.

تا اواسط قرن نوزدهم، جزایر باندا تنها منبع جوز هندی در جهان بودند و به جزایر ادویه معروف بودند. در پایان قرن هفدهم، هلندی‌ها پرتغالی‌ها را از این سرزمین‌ها بیرون راندند و برای محافظت از دارایی‌های جدید، قلعه جدیدی در محل قلعه‌ای سابق ساختند. زمین لرزه‌های بی‌پایان، رطوبت و مواد بی‌کیفیت باعث شد که قلعه به طور مداوم بازسازی شود. سنگر مدرن پنج گوشه سنگی تا سال 1673 تشکیل شده بود.

با این حال، این قلعه هرگز به هدف خود عمل نکرده است: در سال 1796 بدون یک گلوله به ارتش بریتانیا تسلیم شد. در نهایت برای تصاحب قلعه دعواهایی رخ داد که به ساختمان آسیب وارد کرد. در قرن بیستم، دولت اندونزی بودجه بازسازی کامل این بنا را تامین کرد و در سال 2015 همراه با تمام جزایر باندا توجه کارشناسان یونسکو را به خود جلب کرد. آنها تاریخچه جزایر و منظره دریای زیبای آن را به عنوان نامزدهای ثبت نام در فهرست میراث جهانی یونسکو اعلام کردند.

اقامتگاه خانگی حرا، پولائو مانسور، راجا آمپات

به محض اینکه این گوشه از زمین را از طریق پانورامای هوایی ببینید، قطعا با این نظر موافق خواهید بود.

عکس های  ماکس گوزوسکی

*️⃣ قبل از اجرای “سفر به مجمع الجزایر راجا آمپات، اندونزی” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان سفر به مجمع الجزایر راجا آمپات، اندونزی بر روی لینک اشاره نمایید …