کوت دازور آنتیب و پورت گریمو ، فرانسه

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

کوت دازور آنتیب و پورت گریمو ، فرانسه

خط ساحلی مدیترانه در گوشه جنوب شرقی فرانسه به طور گسترده به عنوان ریویرا فرانسه (یا کوت دازور) شناخته می‌شود. آب و هوای معتدل در ترکیب با مناظر زیبای خیره کننده قرن هاست که آماتورهای تفریحی مجلل را به خود جلب می‌کند. AirPano به سفر خود از طریق این مناطق ادامه می‌دهد.

آنتیب دومین شهر بزرگ منطقه بعد از نیس است . در قرن ششم قبل از میلاد توسط ملوانان یونانی تأسیس شد. این شهر که در نزدیکی نیس در طرف مقابل Baie des Anges (خلیج فرشتگان) قرار دارد، آنتی‌پولیس نامیده شد که به معنای ادبی “شهری است که روبه‌رو است”. با گذشت زمان، این نام کوتاه شد، اما این دو استراحتگاه هنوز در بسیاری از زمینه‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند.

آنتیب حتی کوچکتر از نیس است و می‌تواند به داشتن بزرگترین بندر قایق بادبانی کوت دازور ببالد. همچنین بیش از 25 کیلومتر سواحل و بناهای تاریخی زیادی دارد که تاریخ غیرمعمول و درخشان این مکان را منعکس می‌کند.

قایق بادبانی

یکی از مشهورترین بناهای تاریخی آنتیب، قلعه گریمالدی است که در قرن دوازدهم بر فراز تپه ای، در محل استحکامات رومی سابق تولید شده است. در دوره‌های مختلف این مکان یک دژ، محل اقامت اسقف، یک پادگان نظامی و قلعه خانواده گریمالدی بوده است. در سال 1925، این بنای تاریخی توسط شهرداری محلی خریداری شد و اکنون موزه‌های درخت زیتون و هنرهای مدرن را درون دیوارهای خود جای داده است. مورد دوم از پابلو پیکاسو الهام گرفته شده است. در سال 1946 این هنرمند به شهر آمد و به دنبال مکانی بود که به اندازه کافی جادار برای زندگی و کار باشد. شهرداری محلی به او قصری را پیشنهاد داد که در نهایت به مدت شش ماه خانه او شد. به عنوان قدردانی، او “Pêche de nuit à Antibes” (“ماهیگیری شبانه در آنتیب”) و همچنین بسیاری از آثار و خلاقیت‌های دیگر را خلق کرد که اساس موزه شد.

یکی دیگر از نقاط دیدنی آنتیب، فورت کاره است که در بخش شمالی شهر در سال 1565 تولید شده است. از بالا (و با کمک پانورامای AirPano) می‌توان چهار سنگر به شکل سر فلش را مشاهده کرد که با همدیگر یک قلعه ستاره شکل را تشکیل می‌دهند. در تابستان 1794، ناپلئون بناپارت به مدت دو هفته در فورت کاره نگهداری شد. اکنون این قلعه، که توسط یک پارک جذاب احاطه شده است، یک مقصد گردشگری مهم در آنتیب با موزه‌های مختلف است که یکی از آن‌ها به رهبر نظامی و سیاسی شناخته شده فرانسوی تقدیم شده است.

فورت کار

سنگر قدیمی سنت آندره، مانند قلعه کاره، بخشی از خط دفاعی آنتیب بود و اکنون موزه باستان شناسی را در خود جای داده است. شناخته‌شده‌ترین کلیسای شهر، کلیسای معصوم است که در قرن‌های 12-13 ساخته شده و دارای سبک معماری کلاسیک است. بر روی تپه‌ای کنار مرکز، کلیسای نوتردام د لا گاروپ قرار دارد. ساخت این کلیسا با کمک‌های مردمی انجام شد، بارها بازسازی شد، بنابراین به سختی می‌توان آن را یک بنای برجسته معماری شهر نامید. در عین حال، به دلیل ایفای نقش مهمی در زندگی آنتیب قابل توجه است. برای تشکر از نجات شهر از طاعون و سایر بدبختی ها، ساکنان هدایای مختلفی با خود می‌آورند، به طوری که به‌جای یک کلیسا شبیه موزه به‌نظر می‌رسد.

نقطه عطف “سبز” آنتیب Jardin Botanique de la Villa Thuret است که بیش از 3.5 هکتار را اشغال می‌کند. این باغ خانه صدها گونه گیاهی است که از سراسر جهان به اینجا آورده شده اند. این بنا توسط گوستاو توره در اواسط قرن نوزدهم در اطراف ویلای خود ایجاد شد و شروعی برای کل هنر باغبانی در کوت دازور بود.

آنتی بیس

نقطه اصلی جاذبه آنتیب، یعنی بندر قایق بادبانی، در دهه 1960 در محل بندر رومی ساخته شد. این مجموعه شامل پنج بندر مختلف است. آنها در مجموع بیش از 3000 اسکله دارند که برخی از آن‌ها برای پهلوگیری قایق‌های تفریحی 100 متری مناسب هستند. یکی از بنادر، اولیوت، در یک خلیج منزوی قرار دارد و برای پهلوگیری قایق‌های چوبی سنتی مورد استفاده مردم محلی برای ماهیگیری است.

حمل و نقل دریایی اساساً برای کوت دازور در تمام طول آن مهم است. یک پورت دیگر که در پانورامای هوایی نشان داده شده است به اندازه بندر آنتیب نیست، اما کمتر قابل توجه نیست. بندر گریمو، واقع در خلیج سنت تروپه، اغلب “ونیز فرانسوی” نامیده می‌شود. در زمین‌های باتلاقی ایجاد شد، بنابراین ابتدا زمین‌ها توسط شمع‌ها و صفحات گرانیتی اصلاح شدند. ساخت و ساز در دهه 1960 آغاز شد و به مدت سه دهه به طول انجامید. اکنون Port Grimaud به عنوان نمونه خوبی از برنامه ریزی شهری استثنایی قرن بیستم است.

پورت گریمو

جمعیت این شهر ساحلی حدود 2000 نفر است و مانند ونیز، سیستم حمل و نقل مبتنی بر قایق و سایر وسایل نقلیه آبی است. Port Grimaud مکانی محبوب در میان قایق‌رانان از سراسر جهان است: ظرفیت بندر تا 2000 قایق تفریحی است.

پورت گریمو

این روستا که نه چندان دور از اینجا قرار دارد و نام گریما را نیز دارد، می‌تواند یک قنات قدیمی و ویرانه‌های قلعه متعلق به قرن یازدهم را برای بازدیدکنندگان آشکار کند. در سنت تروپه، واقع در 6 کیلومتری اینجا، می‌توان از قلعه قرن 16-17 نیز بازدید کرد. 

عکس های  استاس سدوف  و  سرگئی شاندین

*️⃣ قبل از اجرای “کوت دازور آنتیب و پورت گریمو ، فرانسه” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان کوت دازور آنتیب و پورت گریمو ، فرانسه بر روی لینک اشاره نمایید …