کوسه نهنگ از نمای سطح آب دریای مالدیو

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

کوسه نهنگ از نمای سطح آب دریای مالدیو

بزرگترین حیوان موجود در جهان نهنگ است، درحالی‌که بزرگترین گونه ماهی زنده کوسه است که به افتخار این حیوان، کوسه نهنگ نامگذاری شده است. طول متوسط ​​آن 9 متر است، اما نمونه‌هایی از طول 18 متر مشخص است.

کوسه نهنگ

دندان‌های کوسه نهنگ کوچک است اما بیش از 300 ردیف از آن‌ها دارد. تعداد کل دندان‌ها به چند هزار می‌رسد! با این وجود، این یک کوسه نسبتاً صلح آمیز است: طبیعت این ماهی غول پیکر را برای تغذیه از پلانکتون و ماهی‌های کوچک ایجاد کرده است. کوسه حجم آب را جمع آوری می‌کند، آن را از طریق آبشش‌ها فیلتر می‌کند درحالی‌که دندان‌ها غذا را در دهان قفل می‌کنند و سپس به معده می‌رود.

کوسه نهنگ

از آنجایی که این کوسه نیازی به شکار ندارد، حیوانی آرام و کند است. حداکثر سرعت آن 5 کیلومتر در ساعت است که کوسه فقط در شرایط استثنایی می‌تواند به آن برسد. به عنوان مرجع، کوسه سفید بزرگ، یکی از خطرناک‌ترین شکارچیان، می‌تواند با سرعت بیش از 56 کیلومتر در ساعت شنا کند.

کوسه نهنگ

هیچ “رژیم روزانه” برای کوسه نهنگ وجود ندارد زیرا این کوسه 24 ساعت فعال می‌ماند و در دوره‌های کوتاه خواب فرو می‌رود. در مقایسه با بسیاری از گونه‌های ماهی دیگر، این کوسه را می‌توان هم در روز و هم در شب مشاهده کرد. اولگ گاپونیوک داستان خود را دربارهٔ آشنایی خود با یک کوسه نهنگ در مالدیو می‌گوید:

“یک بار بعد از یک روز طولانی و پر حادثه مشغول صرف شام بودیم. اما به زودی این عصر کاملاً فراموش نشدنی شد: یک کوسه نهنگ بزرگ به قایق غواصی ما آمد. آب می‌تواند درک ما را مخدوش کند، اما طول کوسه بیش از 6 متر به‌نظر می‌رسید. این حیوان توسط فراوانی پلانکتون که در اطراف یک قایق با نور روشن جمع می‌شود جذب شد.

کوسه نهنگ

خوشبختانه، جعبه من که روی عرشه غواصی قرار داشت، پس از یک غواصی شبانه هنوز مجهز و آماده استفاده بود. بدون معطلی دوربین، ماسک و باله را برداشتم و از روی تخته پریدم. من خوش شانس بودم چون کوسه به یکباره از بین نرفت و موفق شدم از آن عکس بگیرم تا زمانی‌که باتری‌های چراغ قوه کاملاً خاموش شدند.

نتیجه این ماجراجویی پانورامای تقسیم شبانه است که توسط رقابت پانورامای اصلی جهان، جوایز بین المللی پانورای EPSON برجسته شد.

عکس های  اولگ گاپونیوک . دوخت توسط  ایوان روسلیاکوف

*️⃣ قبل از اجرای “کوسه نهنگ از نمای سطح آب دریای مالدیو” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان کوسه نهنگ از نمای سطح آب دریای مالدیو بر روی لینک اشاره نمایید …