جزیره مرجانی تتیاروا مارلون براندو در پلینزی فرانسه

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

جزیره مرجانی تتیاروا مارلون براندو در پلینزی فرانسه

تقریباً در 50 کیلومتری شمال تاهیتی، جزیره زیبای مرجانی Teti’aroa قرار دارد. این جزیره مرجانی مارلون براندو است که در دهه 1960 پس از کشف آن از بالای کوهی در تاهیتی درحالی‌که مشغول فیلمبرداری فیلم Mutiny on the Bounty بود، شروع به اجاره آن کرد. پس از اولین تماس بصری، او یک ماهیگیر محلی را پیدا کرد که او را با قایق خود به Teti’aroa برد.

باید بدانید که این جزیره مرجانی هیچ دهانه طبیعی ندارد، به اصطلاح “گذر”، به طوری که باید با آمدن امواج به خشکی فرود بیایید – باید با دقت ریتم مناسب را انتخاب کنید و با چرخه موج شکسته مطابقت دهید و سر بخورید. به تالاب کم عمق محافظت شده از اقیانوس باز. این شاهکار زمانی‌که مارلون براندو به‌همراه ماهیگیر آمد و آن‌ها واژگون شدند و خود را روی مرجان‌های تیز خراشیدند محقق نشد. مارلون براندو غرق در خون، سرانجام به جزیره مرجانی رسید که تبدیل به یکی از بزرگترین روابط عشقی او شد. او تتیاروآ را آرام و زیبا می‌دانست – در زندگی‌نامه‌اش، او می‌گوید که «زیباتر از هر چیزی است که پیش‌بینی می‌کردم».

جزیره مرجانی Tetiaroa مارلون براندو.  پلینزی فرانسه

چندسال بعد، پس از مذاکرات طولانی با مقامات تاهیتی، او آن را به‌دست آورد. Teti’aroa در گذشته جزیره تعطیلات تاهیتی‌های سلطنتی بود که به اینجا می‌آمدند تا خود را با آهنگ، رقص، ماهیگیری و ضیافت سرگرم کنند. همچنین محلی برای اجرای رسم هاپوریا بود. این به معنای غذا خوردن برای افزایش وزن و دوری از آفتاب برای داشتن پوست سفیدتر بود. چاق و رنگ پریده نشانه رفاه و رفاه برای نخبگان بود. 

جزیره مرجانی Tetiaroa مارلون براندو.  پلینزی فرانسه

گفته می‌شود در سال 1789، ویلیام بلایگ اولین اروپایی بود که از جزیره مرجانی دیدن کرد درحالی‌که به دنبال شورشیان اولیه قبل از خروج HMS Bounty بود که در نهایت دچار شورش کامل شد. اکسپدیشن کاوش ایالات متحده در 10 سپتامبر 1839 از این جزیره بازدید کرد.

بسیاری از سایت‌های باستانی مهم در Teti’aroa قرارگرفته، شناسایی و مورد مطالعه قرارگرفته اند. بنابراین، با توجه به اهمیت تاریخی Teti’aroa برای مردم، دولت پلی‌نزی فرانسه همچنان توسعه آینده را در بهترین حالت زیر سوال می‌برد.

جزیره مرجانی Tetiaroa مارلون براندو.  پلینزی فرانسه

براندو که می‌خواست در جزیره مرجانی زندگی کند، در سال 1970 دهکده‌ای کوچک در موتو اونتاحی ساخت. این دهکده شامل یک باند هوایی برای رسیدن به آنجا بدون عبور از صخره، 12 خانه ییلاقی ساده، یک کلبه آشپزخانه، سالن غذاخوری و بار بود که همه از مصالح محلی ساخته شده بودند: چوب نارگیل، سقف کاهگل و حتی صدف‌های بزرگ برای سینک.

استخر میلیاردرها، موتو اورواترا

این دهکده مکانی برای دوستان، خانواده و دانشمندانی شد که دربارهٔ بوم شناسی و باستان شناسی جزیره مرجانی مطالعه می‌کردند. در طول سال ها، براندو تا جایی که می‌توانست زمان خود را در آنجا سپری کرد و از آن به عنوان فراری از زندگی پرتنش خود در هالیوود استفاده کرد. اگرچه او آنقدر که می‌خواست در آنجا وقت نمی گذراند، اما گفته می‌شود که او همیشه لحظه‌هایی خود را در Teti’aroa گرامی می‌داشت. در طول اقامتش در این جزیره، اغلب فرزندان، نوه‌ها و نبیره‌هایش از او دیدن می‌کردند. پس از مرگ او، پسر براندو، تیهوتو مدتی در جزیره زندگی کرد.

جزیره مرجانی Tetiaroa مارلون براندو.  پلینزی فرانسه

در نهایت، دهکده تبدیل به یک هتل ساده شد که توسط همسر تاهیتی او، تاریتا تریپایا، که عشق روی صفحه نمایش او را در Mutiny on the Bounty بازی کرده بود، اداره می‌شد. این هتل بیش از 25 سال کار کرد، حتی پس از آن که براندو پلینزی فرانسه را ترک کرد و به لس آنجلس بازگشت. بسیاری از مهمانان هتل از نبود امکانات رفاهی که معمولاً در یک استراحتگاه جزیره یافت می‌شود ابراز تاسف کردند.

جزیره مرجانی Tetiaroa مارلون براندو.  پلینزی فرانسه

Motu Onetahi اکنون میزبان یک هتل اکو لوکس (The Brando Resort)، آبگرم، ایستگاه تحقیقاتی، دهکده کارکنان و باند خصوصی است. بسیاری از میلیاردرها و افراد مشهور هالیوود به این جزیره منزوی می‌آیند. اینجا بود که باراک اوباما خاطراتش را نوشت و شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون نیز برای ماه عسل به اینجا آمدند.

جزیره مرجانی Tetiaroa مارلون براندو.  پلینزی فرانسه

اگرچه احتمال زیادی وجود دارد که هیچ یک از آن‌ها هرگز تتیآروآ را به شکلی که شما اکنون از طریق این پانورامای هوایی،، ندیده باشند. Teti’aroa اولین و آخرین ایستگاه از اکسپدیشن 2400 کیلومتری کاتاماران من بود که در سال 2019 انجام دادم. برای بازدید از برخی جزایر خاص پلی‌نزی فرانسه یک کاتاماران اجاره کردم. از آنجایی که پایگاه شروع من تاهیتی بود، Teti’aroa اولین و آخرین ایستگاه آشکاری بود که تصاویر پانورامای هوایی ایجاد کرد. من به عنوان کاپیتانم بسیار خوش شانس بودم، Teahui با خانواده براندو ارتباط نزدیکی دارد، بنابراین من دسترسی ممتازی به Teti’aroa داشتم و می‌توانم از همه موتوها دیدن کنم – به جز Motu Onetahi.

عکس و متن از  Ádám Plézer

*️⃣ قبل از اجرای “جزیره مرجانی تتیاروا مارلون براندو در پلینزی فرانسه” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان جزیره مرجانی تتیاروا مارلون براندو در پلینزی فرانسه بر روی لینک اشاره نمایید …