نورهای زیبای شفق قطبی در ایسلند

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

نورهای زیبای شفق قطبی در ایسلند

نورهای قطبی که بیشتر به عنوان شفق شمالی شناخته می‌شوند، در نتیجه فعالیت خورشیدی رخ می‌دهند: خورشید مقدار زیادی از ماده خود را به بیرون پرتاب می‌کند و در عرض چند روز به لایه‌های بالایی جو زمین می‌رسد که سرشار از نیتروژن و نیتروژن است. اکسیژن. در نواحی قطبی زمین این “تعامل” قابل مشاهده می‌شود و به‌صورت نورهای رنگارنگ در آسمان ظاهر می‌شود.

گودافوس

از آنجایی که دو قطب روی زمین ما وجود دارد، نورها می‌توانند نه تنها شمالی، بلکه جنوبی نیز باشند. این پدیده به بهترین وجه در عرض جغرافیایی بین 67 تا 70 درجه قابل مشاهده است. اما مکان‌ها و سکونتگاه‌های مسکونی بسیار کمی در این قسمت از نیمکره جنوبی وجود دارد، به همین دلیل است که نورهای جنوبی به ندرت مشاهده می‌شوند. مناطق شمالی نیمکره شمالی بسیار پرجمعیت‌تر است، بنابراین بسیاری از مردم در کشورهای مختلف از جمله روسیه و نروژ از زیبایی‌های نورهای قطبی لذت می‌برند. و هر چه بیشتر به سمت شمال باشد، این پدیده دیدنی‌تر است.

نورهای قطبی در ایسلند

یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای آن ایسلند است: این کشور در اقیانوس اطلس، که دقیقاً در دایره قطبی واقع شده است، در عرض جغرافیایی 65 درجه شمالی قرار دارد. ایسلند در مقایسه با سایر کشورهای شمالی – “رقبای خود” مانند سوئد، نروژ و فنلاند، آب و هوای معتدل تری دارد که امکان تماشای نورهای قطبی و اجتناب از یخبندان‌های شدید را در همان زمان ممکن می‌کند. دلیل آن جریان گلف استریم است که شرایط گرم تری را در کشور ایجاد می‌کند: به عنوان مثال، زمستان در ریکیاویک کاملا گرم است و دما به ندرت به 5 درجه زیر صفر می‌رسد.

نورهای قطبی در ایسلند

هر چه نورهای قطبی قوی‌تر باشند، خود را در آسمان روشن‌تر و سبزتر نشان می‌دهند. نور با شدت کمتر بیشتر شبیه ابرهای خاکستری کم رنگ است. آن را به عنوان یک شکوه رنگارنگ به‌نظر نمی رسد. اما نور قطبی مناسب چیزی است که نمی توانید فراموش کنید: تمام آسمان را سبز می‌کند.

نورهای قطبی در ایسلند

می توان آن را در نور مهتاب و حتی در شهری که با نور روشن روشن شده است، دید. اما، البته، برای لذت بردن کامل از رنگ‌های زنده شفق‌های قطبی، باید حداقل 50 کیلومتر دورتر از یک شهر و حدود 5-10 کیلومتر دورتر از یک روستا یا هر سکونتگاه کوچک‌تری سوار شوید. متأسفانه، ابرها می‌توانند حتی شدیدترین نورهای قطبی را پنهان کنند. بنابراین مهمترین چیز در رصد نورهای قطبی آسمان صاف است. آب و هوا در ایسلند نسبتاً متغیر است، بنابراین باید پیش‌بینی‌های آب و هوا را به دقت مطالعه کرد تا بهترین مکان‌های جزیره را برای رصد آسمان انتخاب کرد.

فانوس دریایی

طبق افسانه‌های باستانی ایسلندی، نورهای قطبی هنگام رقصیدن و تفریح ​​الف‌ها ظاهر می‌شوند. همچنین در میان سایر مردم شمال اروپا یک خرافات وجود داشت مبنی بر اینکه سوت زدن یا آواز خواندن در زمان نورهای قطبی ممکن است ارواح شیطانی را که می‌توانند باعث فلج یا کوری شوند، آزار دهد. اما هیچ چیز نمی تواند جلوی تماشا و تحسین این پدیده خارق العاده را بگیرد.

نورهای قطبی در ایسلند

شفق شمالی از سپتامبر تا مارس در بین اعتدال پاییزی و بهاری قابل مشاهده است. در عرض‌های جغرافیایی بالاتر، شب 18 تا 20 ساعت طول می‌کشد و حتی نورهای ضعیف‌تر نیز به وضوح قابل مشاهده هستند. اما نباید انتظار داشته باشید که آسمان هر شب رنگارنگ شود: ابتدا باید ذرات خورشیدی روی خورشید منتشر شود و فقط در عرض 3-5 روز به لایه‌های بالایی جو می‌رسد.

نورهای قطبی در ایسلند

یکی دیگر از مزیت های ایسلند نسبت به سایر کشورها، امکان لذت بردن از بسیاری از زیبایی‌های طبیعی دیگر است، در صورت عدم موفقیت در تعقیب شفق شمالی: آبشارهای معروف، سواحل آتشفشانی سیاه، چشمه‌های آب گرم و یخچال‌های طبیعی چشم مسافر را خشنود می‌کند. و مانند همیشه، پانورامای ما این امکان را فراهم می‌کند که بدون زحمت شاهد این پدیده رنگارنگ در تمام طول سال، در هر گوشه‌ای از زمین باشیم!

نورهای قطبی در ایسلند

عکس‌های سرگئی رومیاتسف ،  دیمیتری  مویزینکو و مایک ریفمن

*️⃣ قبل از اجرای “نورهای زیبای شفق قطبی در ایسلند” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان نورهای زیبای شفق قطبی در ایسلند بر روی لینک اشاره نمایید …