حلقه طلایی روسیه

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

حلقه طلایی روسیه

هشت شهر واقع در شمال شرق مسکو در یک تور گردشگری به نام “حلقه طلایی روسیه” متحد شده اند. سرگیف پوساد، پرسلاوول-زالسکی، روستوف ولیکی (بزرگ)، یاروسلاول، کوستروما، سوزدال، ولادیمیر و ایوانوو – همه این شهرها که هرکدام دارای تاریخ متفاوتی هستند، توانستند بسیاری از بناهای تاریخی را حفظ کنند که نه تنها برای روسیه، بلکه برای روسیه ارزشمند است. به فرهنگ جهان نیز.

ظاهر سرگیف پوساد می‌تواند چندین فصل از تاریخ روسیه را توصیف کند. تهاجم مغول به روسیه باستان، آندری روبلوف و دیمیتری دونسکوی، مبارزه پرسوت علیه چلوبی، مینین و پوژارسکی، پیتر کبیر و ساوا مامونتوف – همه این نام‌ها و رویدادهای افسانه‌ای به نوعی با سرگیف پوساد مرتبط هستند. سایت اصلی – Trinity Lavra of St. Sergius – یکی از بزرگترین صومعه‌های روسیه، مرکز روشنگری مذهبی و یکی از پرستش‌ترین مکان‌های امروزی است، درست مانند قرن‌ها پیش.

سنت سرگیوس لاورا، سرگیف پوساد

 

Pereslavl-Zalessky پایتخت واقعی شمال شرقی روسیه در قرن سیزدهم بود. کلیسای جامع تغییر شکل ناجی در کرملین Perslavl که در بین سال‌های 1152 و 1157 تولید شده است، قدیمی‌ترین و تنها کلیسا در بین پنج کلیسای اول سنگ سفید است که عملاً دست نخورده باقی مانده است. تعداد کلی صومعه‌ها شش صومعه است که چهار تای آن‌ها هنوز فعال هستند و نه کلیسا در شهر وجود دارد.

صومعه گوریتسکی

در مورد روستوف، دلیلی وجود دارد که چرا آن را به عنوان “بزرگ” (“ولیکی”) دریافت کرده است: برای قرن‌ها مرکز اصلی مذهبی روسیه بوده است. قلب شهر – کرملین معروف روستوف – در پایان قرن هفدهم با طرحی برای ایجاد “بهشت مطابق با توضیحات کتاب مقدس” ساخته شد. در نتیجه، یک مجموعه معماری شگفت انگیز در شهر ظاهر شد – “باغ بهشت” که توسط برج‌های سرپوشیده و دیواری مستحکم احاطه شده بود. در ناحیه غربی روستوف، در ساحل دریاچه نرو، صومعه سنت یعقوب نجات دهنده وجود دارد که ترکیبی از سبک‌های مختلف را نشان می‌دهد: سبک کلاسیک، باروک و شبه گوتیک. افتخار ویژه روستوف ساختمان‌های سنگی و چوبی آن در قرن 18-20 است.

روستوف کرملین، کلیسای ناجی در جلو اتاق

یاروسلاول یکی از اولین شهرهای روسیه است که در سواحل رودخانه ولگا ظاهر شد. اولین اشاره به تاریخ 1071 است. اکنون 140 بنای معماری در قلمرو مرکز تاریخی آن وجود دارد: نه تنها کرملین، صومعه‌ها و کلیساها توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کنند، بلکه برخی از ساختمان‌های آپارتمانی رایج نیز از اهمیت کمتری برخوردار نیستند. مرکز تاریخی یاروسلاول به دلیل “نمونه منحصربفرد توسعه شهری تحت تاثیر اصلاحات برنامه ریزی شهری در روسیه ملکه کاترین کبیر در سال 1763” در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

کلیسای جامع در شب

مهم‌ترین مکان‌های دیدنی کوستروما صومعه تثلیث مقدس ایپاتیفسکی و صومعه تئوفانی است که در قرون 14-15 تأسیس شد. خود شهر نیز مانند یاروسلاول، بر اساس نقشه کلی سایت مورد تایید کاترین کبیر تولید شده است و بسیاری از بناهای تاریخی تا به امروز باقی مانده اند. کوسترومای مدرن بنای یادبود منحصربفرد شهرسازی روسیه در قرون 16-19 است.

حلقه طلایی روسیه، کوستروما

ویژگی منحصربفرد سوزدال تعداد زیادی کلیسا در قلمرو شهر است. بنابراین، تنها در میدان تجارت شش معبد وجود دارد. و تعداد کلی کلیساهای این شهر بیش از چندین ده است. کرملین، پنج صومعه و سایر بناهای معماری چوبی سنتی روسیه در قرون 18-19، مانند کلیساها، خانه ها، آسیاب‌های بادی – همه اینها سوزدال را به نوعی موزه در فضای باز تبدیل می‌کند. برای اینکه ظاهر مجموعه معماری خراب نشود، ایجاد ساختمان‌های مرتفع در اینجا ممنوع است.

موزه شاهکارهای چوبی

فصل‌های اصلی تاریخ ولادیمیر توسط کنیازس بزرگ روسی ولادیمیر مونوماخ (پایان یازدهم – آغاز قرن دوازدهم)، آندری بوگولیوبسکی (قرن 12)، وسوولود آشیانه بزرگ (پایان دوازدهم – آغاز قرن بیستم) “ایجاد” شد. قرن سیزدهم). در آن دوران باستان دروازه طلایی معروف ولادیمیر، کلیسای جامع فرض (کلیسای جامع Uspensky) – بنای برجسته هنر معماری سنگ سفید روسیه باستان پیش از مغولستان، کلیسای جامع سنت دیمیتریوس، که به طرز غنی با کنده کاری تزئین شده است و بسیاری از کلیساهای بزرگ دیگر در اینجا ساخته شدند. علاوه بر این، 239 ساختمان مربوط به قرن 18-19 وجود دارد که اکنون توسط دولت محافظت می‌شود.

کلیسای جامع Dormition در ولادیمیر

ایوانوو در میان دیگر شهرهای باستانی موجود در حلقه طلایی روسیه متمایز است. اول از همه به خاطر تاریخ انقلابی، تئاترها، موسسات آموزشی و بخش صنعتی مشهور است. ایوانوو که پایتخت نساجی روسیه است، گاهی اوقات “منچستر روسی” نامیده می‌شود. علیرغم اینکه تعداد کلیساها و صومعه‌های باستانی زیاد نیست، دلیل قرارگرفتن این «زمین پارچه کالیکو» در حلقه طلایی روسیه، معماری شهری آن بوده است که در زمان توسعه شهری شکل گرفته و مورد توجه قرارگرفته است. یادگار اصیل فرهنگ و تاریخ باشد.

مرکز شهر، رودخانه Uvod

از شما دعوت می‌کنیم تا به میراث منحصربفرد روسیه ادای احترام کنید و با این شهرهای بزرگ تاریخی بیشتر آشنا شوید.

عکس های  استاس سدوف ،  سرگئی شاندین

*️⃣ قبل از اجرای “حلقه طلایی روسیه” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان حلقه طلایی روسیه بر روی لینک اشاره نمایید …