جزیره میکونوس، یونان

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

جزیره میکونوس، یونان

یونان به خاطر زیبایی جزایرش معروف است و جزیره افسانه‌ای میکونوس یکی از جذاب ترینآن‌ها است. نام خود را به افتخار اولین فرمانروای خود، پسر خدا و قهرمان عتیقه آپولو گرفته بود. گفته می‌شود که این جزیره محل نبرد بزرگ بین زئوس و تایتان‌ها و مکانی بوده است که هرکول غول‌هایی را که قبلاً شکست ناپذیر می‌دانستند با فریب دادن آن‌ها از حفاظت کوه المپوس کشت. این افسانه چشم انداز جزیره را توضیح می‌دهد: بر اساس آن، صخره‌های بزرگ در سراسر جزیره گفته می‌شود که اجساد سنگ شده غول‌ها هستند.

جزیره میکونوس، یونان

میکونوس عمدتاً از گرانیت تشکیل شده است و زمین بسیار صخره‌ای است و در مقایسه با بسیاری از جزایر یونانی، پوشش گیاهی متراکم ندارد. بنابراین، تنها ماندگارترین گیاهان در اینجا ریشه دوانده اند: گل‌های مقاوم به خشکی، بوته‌های همیشه سبز، کاج و سرو. برخی از مناطق دارای نخل‌ها و باغ‌های زیتون هستند، به همین دلیل چشم انداز سبزتر و هوای تازه و تمیز به‌نظر می‌رسد.

آسیاب‌های بادی میکونوس

نام مستعار میکونوس “جزیره بادها” است: بادها در اینجا به دلیل موقعیت جغرافیایی آن قوی هستند. این جزیره همچنین فاقد رودخانه است و اجازه توسعه صنعت کشاورزی را نمی دهد. هر دوی این شرایط میکونوس را به یکی از کم جمعیت‌ترین جزایر سیکلادس تبدیل کرد.

ونیز کوچک، میکونوس، یونان

در دوران باستان، میکونوس تنها به عنوان یک مرکز تجاری رونق داشت و امروزه یک مقصد گردشگری محبوب است. دو آب انبار جویبارهای فصلی را جمع می‌کنند تا مهمانان جزیره از آسایش و سواحل دیدنی با ماسه‌های طلایی که به دنبال آن هستند دچار کمبود نشوند. پانورامای جدید هوایی شما را با معروف‌ترین و درخشان‌ترین استراحتگاه‌های میکونوس آشنا می‌کند.

نزدیک کلیسای Panagia Paraportiani در غروب آفتاب

این در وهله اول پلاتیس یالوس است – یکی از اولین استراحتگاه‌های میکونوس که ایجاد شد. زمانی این یک مکان خانوادگی آرام بود، اما طبیعت باشکوه، مناظر زیبا، آب کریستال، فراوانی هتل‌ها و بارها هر ساله بازدیدکنندگان بیشتری را به خود جلب می‌کند. اکنون یک مکان محبوب، شیک و احتمالاً پر سر و صدا است.

جزیره میکونوس، یونان

برای داشتن حال و هوای رمانتیک باید از ونیز کوچک، منطقه کوچک ساحلی میکونوس که در نزدیکی آن قرار دارد، دیدن کنید. اولین این خانه‌ها در اواسط قرن پانزدهم ساخته شد و متعلق به بازرگانان و ملوانان ثروتمند بود. نام این منطقه به مردم اجازه می‌دهد تصور کنند که توسط ونیزی‌ها تأسیس شده است. خانه‌های دو یا سه طبقه سفید قرون وسطایی با بالکن‌های چوبی روشن که بر فراز دریا آویزان شده‌اند، درست در اسکله ایستاده‌اند. درهای کوچک زیرزمین این خانه‌ها دسترسی مستقیم به دریا را فراهم می‌کرد و انبارهای زیرزمینی وسیع مردم را به این باور رساند که صاحبان آن‌ها مخفیانه دزدان دریایی یا قاچاقچی هستند.

آسیاب‌های بادی میکونوس

اکنون خانه‌ها به گالری‌های هنری، مغازه ها، بارها و کافه‌ها تبدیل شده اند. این مکان منظره‌ای خیره کننده از دریا را ارائه می‌دهد و افراد زیادی برای تماشای غروب خورشید در آنجا جمع می‌شوند.

خلیجی دنج در ساحل جنوبی جزیره، دهکده ماهیگیری Ornos را در خود جای داده است. امروزه ماهیگیری مانند گذشته درآمد ملموسی ندارد، بنابراین روستا به قیمت گردشگری زندگی می‌کند. ده‌ها هتل و میخانه در خیابان‌های اورنوس به شما این امکان را می‌دهند که فضای اصیل یونان سنتی را احساس کنید. و ساحل Ornos یکی از بهترین‌های جزیره است: علاوه بر آب‌های آبی فیروزه‌ای و شن‌های تمیز خوب، یکی از بخش‌های آن به خوبی از باد محافظت می‌شود که برای میکونوس کاملاً غیرمعمول است. در همان زمان، در طرف مقابل جزیره بادها قدرت می‌گیرند و این مکان در بین موج سواران محبوب است.

کلیسای Panagia Paraportiani، میکونوس، یونان

مردم محلی از Ornos به عنوان “بهشت روی زمین” یاد می‌کنند، اما این نام برای کل جزیره میکونوس نیز مناسب است، فقط با چشمان خود به آن نگاه کنید!

عکس های دیمیتری مویزینکو و استاس سدوف

*️⃣ قبل از اجرای “جزیره میکونوس، یونان” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان جزیره میکونوس، یونان بر روی لینک اشاره نمایید …