زرمات، مونت روزا، منطقه ماترهورن-سروینو

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

زرمات، مونت روزا، منطقه ماترهورن-سروینو

رتبه بندی نمادهای سنتی سوئیس با افزایش اندازه آن‌ها ممکن است به این صورت باشد: ساعت سوئیسی، چاقوی سوئیسی، شکلات سوئیسی، پنیر سوئیسی و بانک سوئیسی. بزرگترین نماد سوئیس – کوه ماترهورن – در این فهرست قرار دارد.

ما در سال 2010 هنگام اسکی با دیما مویزینکو در زرمات از ماترهورن عکس گرفتیم. مجبور شدیم دو بار به کوه پرواز کنیم.

روز اول ما خیلی نزدیک به آن پرواز کردیم، درست به سمت پایگاه و چند مناظر پانورامای استاندارد گرفتیم. در حین دوختن تصاویر آن شب متوجه شدیم که ماترهورن عظیم 4478 متری مانند تپه‌ای کوچک در پانورامای ما به‌نظر می‌رسد. و از یک هلیکوپتر غول عظیمی را دیدیم که بر سر ما شناور بود. یک جلوه نوری شگفت انگیز، شاید به دلیل چالش تلاش برای جا دادن کل جهان روی یک صفحه نمایش کوچک.

پس مجبور شدیم روز بعد دوباره پرواز کنیم. این بار پره‌های هلیکوپتر ما تقریباً شیب کوه را لمس می‌کردند که به‌نظر می‌رسید تمام فضای اطراف ما را گرفته است. باد در شیب بسیار قوی بود: حدود 70 کیلومتر در ساعت. خلبان ما به سختی و با اکراه هلیکوپتر را چند دقیقه نزدیک به کوه نگه داشت و بعد گفت: “همین. اینجا امن نیست. من می‌روم”. و بنابراین او رفت. ما به سختی وقت داشتیم که عکس‌برداری را تمام کنیم.

ماترهورن

وقتی صحبت از ماترهورن شد، یک کشف شخصی دیگر کردم.

پس از بازگشت به مسکو، درحال تماشای عکس‌های پانورامایی بودم که در نزدیکی کوه گرفته شده بود، متوجه کلبه کوچکی شدم که در لبه سوئیسی ماترهورن در آغوش گرفته بود. من آن را در Google Maps جستجو کردم – نام آن Solvay Hut بود. این پناهگاه در سال 1915 در ارتفاع 4003 متری ساخته شد. در مواقع اضطراری در هنگام صعود به کوه می‌تواند حدود 10 نفر را در خود جای دهد. جستجوی دیگری در گوگل تصویری از کلبه دوم (Rifugio Carrel) در سمت ایتالیایی را نشان داد. پس از آن من در واقع توانستم آن را در پانورامای ما که از سمت غربی کوه گرفته شده بود پیدا کنم.

به هر حال، ایتالیایی‌ها نام دیگری برای Matterhorn دارند – Monte Cervino.

و حالا بیایید به حقایق رسمی بپردازیم.

ماترهورن که در مرز سوئیس و ایتالیا قرار دارد، مانند یک هرم در مرکز اروپا است که چهار چهره مثلثی در قله آن به هم می‌رسند. کوه ماترهورن مانند هر هرم دیگری (چه اهرام معروف مصر و چه سازه‌های هرمی کمتر معروف در مکزیک)، پر از اسرار و داستان‌های غم انگیز است.

از نظر ارتفاع، ماترهورن پنجمین قله آلپ است، اما سختی یک صعود آن را در رتبه دوم قرار می‌دهد. چهره‌های آن چنان فریبنده است که حتی باتجربه‌ترین کوهنوردان نیز تا سال 1865 نتوانستند از آن‌ها صعود کنند. و دامنه جنوبی 66 سال دیگر تسخیر نشده باقی ماند.

ماترهورن

نتایج هر چند وقت یکبار این صعودها نسبتاً مبهم بود. به عنوان مثال، ادوارد وایمپر (بریتانیایی) و کوهنوردانش اولین صعود موفقیت آمیز به کوه را انجام دادند. و با شروع فرود، طناب پاره شد و چهار تن از پیشگامان شجاع را کشت. جالب است که دو راهنمای کوه پیتر و پسر پیتر تاگوالدر که از این تصادف و اولین صعود جان سالم به در بردند، پدربزرگ اعظم و جد همکار ما ماتیاس تاگوالدر بودند که چند پانوراما برای این تور ارائه کردند.

در سال 1933، سه کوهنورد فرانسوی برای اولین‌بار یکی از مسیرهای Matterhorn را به پایان رساندند، اما همه آن‌ها در راه بازگشت جان باختند. 

هرمان پرن، یک کوهنورد و یک راهنما، به لطف Matterhorn نیز مشهور شد. هدف او 150 بار صعود به کوه بود، اما 10 صعود کمتر از هدفش سقوط کرد و جان باخت.

اگرچه تمام یال‌ها و دامنه‌های ماترهورن تاکنون صعود شده‌اند و راهنماها گروه‌های توریستی بزرگی را به قله می‌برند (که باعث شلوغی برخی از مسیرها می‌شود) – هنوز هم هر سال حدود 10 تا 15 نفر در هنگام صعود از ماترهورن جان خود را از دست می‌دهند.

ماترهورن

Matterhorn شخصیت خود را دارد. حداقل، این چیزی است که ساکنان شهر نزدیک زرمات از آن مطمئن هستند. آنها می‌گویند که حتی آب و هوای سوئیس، در این قسمت از کشور، به حال و هوای کوه افسانه‌ای بستگی دارد. وقتی آسمان تاریک است و قله 4478 متری ماترهورن پشت ابرها پنهان شده است: کوه از طنز خارج شده است. وقتی ماترهورن می‌خواهد شوخی کند، وانمود می‌کند که وزوویوس است: ابرها تنها بخشی از کوه را پوشانده‌اند و باعث می‌شوند باور کنید که قله درحال دود کردن است، گویی قبل از فوران. اما زمانی‌که «اعلیحضرت» حال و هوای خوبی دارد: خودنمایی می‌کند، با کلاه یخچالی‌اش می‌درخشد، گویی شما را دعوت می‌کند تا عکسی فراموش نشدنی از ماترهورن بگیرید.

شهر زرمات (واقع در ارتفاع 1600 متری) از نزدیکی همسایه محبوبی برخوردار است. نه تنها یکی از محبوب‌ترین پیست‌های اسکی در سوئیس است. این در واقع نقطه عطف گردشگری سوئیس است. در تمام طول سال فعالیت‌هایی را ارائه می‌دهد. حتی فعالیت‌های تابستانی، همانطورکه می‌توان حدس زد، مربوط به تعطیلات در کوهستان است. زرمات حتی یک قطار به اصطلاح طلوع آفتاب دارد که شما را به قله ماترهورن می‌برد تا شاهد طلوع خورشید با زیبایی بی‌نظیر باشید.

کشور هم مرز تقریباً به همین شکل از کوه سود می‌برد. دامنه جنوبی Matterhorn شهر کوچکی به نام Brueil Cervinia، یک پیست اسکی بسیار محبوب در ایتالیا است که در ارتفاع 2006 متری از سطح دریا قرار دارد. نیازی به رقابت با زرمات نیست. آنها به سادگی باید این واقعیت را بپذیرند که کوه را به اشتراک می‌گذارند. به همین دلیل است که هر دو استراحتگاه دارای مسیرهای اسکی مشترک، مسیرهای توریستی و تعداد زیادی از گردشگرانی هستند که برای گذراندن اوقات فراغت فعال و گردشگری اسکی در آلپ به اینجا می‌آیند.

… ضرب المثلی هست: هرکس کوه ماترهورن را ببیند موفق و ثروتمند می‌شود. شاید به همین دلیل است که بانک‌های سوئیسی این همه پول در ولت خود دارند. بیایید از Matterhorn، نقطه عطف معروف طبیعت سوئیس دیدن کنید و چه کسی می‌داند، این ضرب المثل محلی ممکن است برای شما محقق شود.

*️⃣ قبل از اجرای “زرمات، مونت روزا، منطقه ماترهورن-سروینو” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان زرمات، مونت روزا، منطقه ماترهورن-سروینو بر روی لینک اشاره نمایید …