شهر حلقه طلایی ولادیمیر روسیه

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

شهر حلقه طلایی ولادیمیر روسیه

ولادیمیر، شهری که در حلقه طلایی روسیه گنجانده شده است، دارای تاریخچه طولانی است که دانشمندان هنوز دربارهٔ تاریخ تأسیس آن تردید دارند. اما هر زمان که شهر تأسیس شد، تاریخ باشکوه آن با کنیاز ولادیمیر مونوماخ (1053-1125) آغاز شد که اجازه داد ولادیمیر به مرکز دفاعی روستوف-سوزدال تبدیل شود. شهر رونق بیشتر خود را مدیون آندری بوگولیوبسکی است که در سال 1157 پایتخت شاهزاده را به ولادیمیر منتقل کرد. پس از سلطنت جانشین وی، قدرتمند وسوولود آشیانه بزرگ، عنوان همه کنیازه‌های ولادیمیر به “بزرگ” تبدیل شد.

کلیسای جامع Dormition در ولادیمیر

در پایان قرن پانزدهم، در زمان رشد ایالت مسکو، ولادیمیر شروع به از دست دادن اهمیت خود کرد، اگرچه همیشه شهری قابل توجه بود. امروزه ولادیمیر مرکز اداری منطقه و یکی از بزرگترین مراکز توریستی در بخش اروپایی روسیه است.

دروازه طلایی ولادیمیر

پس از سال 1917 مرکز تاریخی ولادیمیر به طور قابل توجهی بازسازی شد، حتی به این ترتیب 239 ساختمان باستانی متعلق به قرن‌های 17-18 وجود دارد که توسط دولت محافظت می‌شود. علاوه بر این، در سال 1992 چندین مجموعه معماری به عنوان میراث جهانی توسط یونسکو به عنوان “آثار سفید ولادیمیر و سوزدال” اعلام شد.

بنای یادبود شاهزاده بزرگ ولادیمیر و سنت تئودور

مشهورترین مناظر ولادیمیر کلیسای جامع خوابگاه (کلیسای جامع Uspensky) متعلق به قرن دوازدهم است. این یک بنای برجسته معماری با سنگ سفید در روسیه باستان پیش از مغولستان است که به عنوان نمونه برای کلیساهای بعدی، از جمله کلیسای جامع Dormition در مسکو استفاده می‌شود. این همچنین یکی از کلیساهای کم تعداد است که چندین نقاشی دیواری منحصربفرد از نقاش بزرگ آیکون آندری روبلف در آن دست نخورده باقی مانده است.

کلیسای جامع Dormition در ولادیمیر

کلیسای جامع سنت دمتریوس یکی دیگر از شگفتی‌های بزرگ معماری قرن دوازدهم است. این کلیسای صلیب مربعی مطابق با سنت‌های مدرسه ولادیمیر-سوزدالیان تولید شده است و به دلیل کنده کاری سنگ سفید خود مشهور است.

دروازه طلایی مستحکم ولادیمیر در سال 1164 در زمان سلطنت آندری بوگولیوبسکی ساخته شد. هدف این دروازه علاوه بر کارکرد استحکامی اصلی خود، ایجاد فضای پیروزمندانه با تزئین ورودی اصلی به بخش ثروتمند شهر که متعلق به پسران و کنیازه‌ها بود، بود. در گذشته دروازه با ورقه‌های مس طلاکاری پوشانده شده بود که در زیر نور خورشید می‌درخشید و معاصران را تحت تاثیر قرار می‌داد. در قرن هجدهم، پس از آتش سوزی ویرانگر، دروازه با استفاده از همان سنگ‌ها بازسازی شد و یک کلیسای آجری جدید در بالای آن ظاهر شد. امروزه دروازه اینگونه به‌نظر می‌رسد.

کلیسای سنت نیکلاس

بناهای معماری ولادیمیر به قدری منحصربفرد هستند که در پشت سکه‌های یادبود صادر شده توسط بانک روسیه نشان داده شده اند. نه تنها شهر، بلکه کل منطقه ولادیمیر بسیاری از بناهای تاریخی را حفظ کرده است. یکی از آن‌ها یک شهرک روستایی بوگولیوبوو است که در دو کیلومتری شهر واقع شده است، که محل سکونت قبلی کنیاز آندری بوگولیوبسکی است که بین سالهای 1157 و 1174 سلطنت می‌کرد.

صومعه بوگولیوبسکی

پایه و اساس Bogolyubovo به شدت به افسانه ظهور Theotokos به knyaz Andrey مرتبط است. این همان مکانی است که یک صومعه در آن تأسیس شد و نقطه شروع تاریخ این سکونتگاه است. دیوارهای باستانی آرامگاه و همچنین اقامتگاه کنیاز به شکل اولیه خود باقی نمانده است. اما حتی بناهای بعدی بوگولیوبوو یکی از بزرگترین و مهم‌ترین مناظر روسیه است. در وهله اول این صومعه بوگولیوبسکی Theotokos است. مجموعه آن شامل بقایای کاخ آندری بوگولیوبسکی است – تنها ساختمان مدنی روسیه باستان که تا به امروز، حداقل تا حدی باقی مانده است. علاوه بر این، کلیسای بشارت ساخته شده در سال 1683 و بازسازی شده در سال 1804 وجود دارد.

کلیسای شفاعت باکره مقدس در رودخانه Nerl

یک مایل دورتر از Bogolyubovo کلیسای معروف شفاعت در Nerl واقع شده است. تمام ویژگی‌های این بنای تاریخی قرن دوازدهمی منحصربه‌فرد است، که از محل پایه‌گذاری آن شروع می‌شود. این کلیسا در زمینی پست و بر روی تپه کوچکی تولید شده است که در یک چمنزار آبی واقع شده است. امروزه بستر رودخانه‌های موجود تغییر موقعیت داده است، اما قبلاً همان جایی بود که رودخانه نرل به رودخانه کلیازما می‌ریخت، به طوری که کلیسا بر روی یک تفک بین دو راه تجاری مهم قرار داشت.

طغیان رودخانه نرل

پایه کلیسا تقریباً پنج متر در زمین فرو می‌رود و این امکان را فراهم می‌کند که در برابر افزایش سطح آب در زمان سرریز مقاومت کنید. دیوارهای کلیسا کاملاً عمودی هستند، اما به دلیل تناسبات به درستی انتخاب شده، به‌نظر می‌رسد که به سمت داخل متمایل شده‌اند و کل ساختمان را بلندتر نشان می‌دهند. طبل گنبد کلیسا با پنجره‌های باریک نسبتاً ظریف و مرتفع است، بنابراین جلوه‌ای از بالا رفتن به سمت آسمان را به آن اضافه می‌کند. کلیسا با حکاکی‌های نفیس سنگ سفید مرتبط با هنر سنتی ساختمان سازی ولادیمیر-سوزدالی تزئین شده است. کارشناسان به ظرافت تناسبات و هماهنگی کلی ساختمان اذعان دارند، بنابراین گاهی اوقات کلیسای شفاعت در نرل به عنوان زیباترین کلیسای روسیه در نظر گرفته می‌شود.

کلیسای شفاعت باکره مقدس در رودخانه Nerl

پانورامای ما می‌تواند به شما این فرصت را بدهد که نگاه دقیق تری به تمام این میراث تاریخی، معماری و فرهنگی روسیه بیندازید که توسط یونسکو به عنوان “آثار سفید ولادیمیر و سوزدال” اعلام شده است.

عکس‌های استاس سدوف ، دیمیتری چیستوپرودوف ، دیمیتری مویزینکو

*️⃣ قبل از اجرای “شهر حلقه طلایی ولادیمیر روسیه” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان شهر حلقه طلایی ولادیمیر روسیه بر روی لینک اشاره نمایید …