شهر زیبای سیدنی، استرالیا

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

شهر زیبای سیدنی، استرالیا

اجازه دهید یک تور مجازی به روز شده در سیدنی را معرفی کنیم. علاوه بر پانوراماهای قدیمی عکس گرفته شده در سال 2008، تصاویر جدیدی با وضوح بالا اضافه کردیم که قبلاً هرگز منتشر نشده بودند.

چند وقت پیش در مسیر نیوزلند به مسکو یک شب را در سیدنی گذراندم. در غروب، با وجود هوای تاریک، خلبان هلیکوپتر را استخدام کردم تا بر فراز شهر پرواز کند و نقطه‌ای را با جذاب‌ترین منظره بندر انتخاب کند.

فردای آن روز در طلوع آفتاب، دوباره نزد همان خلبان رفتم تا پرواز کنم و از بندر معروف سیدنی فیلمبرداری کنم. با این حال، یک اعزام کننده پرواز به خلبان گفت که ما نمی توانیم به مکان انتخاب شده پرواز کنیم. تعجب کردم: چرا که نه؟ دیشب اونجا بودیم خلبان توضیح داد که دیروز خوب بوده است. اما باد (یا برخی شرایط دیگر) تغییر کرده بود و بنابراین هواپیماهای مسافربری اکنون باید از راهروی جایگزین برای فرود استفاده می‌کردند – دقیقاً همان جایی که من امروز می‌خواستم عکس بگیرم.

سیدنی، استرالیا

“خوب؟ ما می‌خواهیم چه کار کنیم؟” خلبان پرسید. “باید بریم خونه؟”

من پاسخ دادم: “نه، من 24 ساعت در هواپیما صرف عکاسی از آن نقطه کردم! شاید آن‌ها بتوانند چیزی فکر کنند؟”

“صبر کن” پاسخ اعزام کننده بود.

ما حدود نیم ساعت در هوا در بالای آن طرف پل بندرگاه معلق ماندیم، جایی که هواپیماها برای فرود آماده نمی شدند. سپس بالاخره خلبان هلیکوپتر من پیامی دریافت کرد.

“یک پنجره وجود دارد. شما 3 دقیقه فرصت دارید تا عکس بگیرید”. و چند ثانیه بعد، “هی، بچه ها، حتما عکس را برای ما ارسال کنید!” و بنابراین ما به دنبال آن رفتیم. ناگهان قایقی از بندر درحال حرکت بود و خورشید ابرها را به زیبایی روشن می‌کرد… اسنپ! عکس آماده بود بنابراین، اکنون شما داستان چگونگی ایجاد این پانورامای عکس را می‌دانید.

چه چیزی بین مولن روژ، Finding Nemo، Mad Max، Superman Returns، Star Wars و Matrix مشترک است؟ برای یافتن آن در فهرست کارگردانان یا بازیگران عجله نکنید. یکی از زیباترین شهرهای کره زمین، سیدنی، این و بیش از 200 اثر دیگر از سینمای مدرن را متحد می‌کند.

سیدنی، استرالیا

همانطور که بسیاری از مردم فکر می‌کنند، سیدنی به هیچ وجه پایتخت استرالیا نیست، اگرچه قدیمی‌ترین شهر آن است. به دلیل رقیبش ملبورن که دومین کلان شهر کشور است، نتوانست پایتخت شود. در سال 1901، زمانی‌که آن‌ها پایتخت را انتخاب می‌کردند، سیدنی و ملبورن هر دو ادعایی بر سر این عنوان داشتند و از کناره گیری خودداری کردند. پایه گذاری یک شهر کاملا جدید به عنوان پایتخت، کانبرا، که از هر دو رقیب بسیار دور است، می‌تواند به یک مبارزه سازش ناپذیر پایان دهد.

با این حال، دقیقا سیدنی کارت ویزیت استرالیا است. شناخته‌شده‌ترین ساختمان‌های آن وجود دارد: خانه اپرای سیدنی و پل بزرگ هاربر.

سیدنی، استرالیا

سیدنی شهری نسبتاً جوان است. در طول هزاران سال فقط بومیان در آنجا زندگی می‌کردند. حتی جیمز کوک، که ساحل شرقی استرالیا را بررسی کرد، نتوانست به آن برسد. این شهر توسط کاپیتان آرتور فیلیپ تأسیس شد که در سال 1788 با ده‌ها کشتی و صدها زندانی که وقف تأسیس مستعمرات جدید بریتانیای کبیر بودند به آنجا رفت.

شهری که به عنوان آلبیون نو متولد شد، کاملاً از هیچ رشد کرد: خانه‌ها و خیابان‌ها ساخته شدند، جاده‌ها و پل‌ها ساخته شدند، خاک حاصلخیز برای محصولات جستجو شد و محصول برداشت شد. مدتی پیش به افتخار توماس تاونشند که وزیر کشور بریتانیا، لرد سیدنی بود و تبعیدیان را به آنجا فرستاد، آلبیون جدید تغییر نام داد.

سیدنی، استرالیا

ناوگروه‌های بریتانیایی به سیدنی آمدند، اما هدف اصلی این سفرها همچنان انتقال زندانیان از زندان‌های بریتانیا به مستعمره اخیر بود. علیرغم اینکه در آغاز قرن نوزدهم پدیده‌ای مانند مهاجرت آزاد شکل گرفت، تا سال 1820 حدود 40 درصد از جمعیت سیدنی همچنان محکوم به سر می‌بردند.

نقطه مهم تاریخ این مستعمره به رویدادهای ماه مه 1851 تبدیل شد، زمانی‌که یکی از ساکنان آن اولین 120 گرم طلا و جمعیت جنایتکار سیدنی را با جویندگان طلا پیدا کرد. اگرچه اکنون نمی توان طلا را در آنجا یافت، اما برای بازدیدکنندگان سیدنی هنوز هم تقریباً جذاب‌ترین شهرهای جهان است. مردم تقریباً از همه ملیت‌ها در آنجا زندگی می‌کنند، اما با وجود این واقعیت، سیدنی یکی از دوستانه‌ترین و مهمان نوازترین کلانشهرهای جهان است.  

سیدنی، استرالیا

استرالیا به دلیل دورافتادگی جغرافیایی به ندرت در مرکز توجه عمومی قرار می‌گیرد، اما پس از بازی‌های المپیک 2000 سیدنی توانست آن را جذب کند و در طی چندین سال به یکی از اعضای برتر جدول‌های مختلف از “زیباترین” تا “شیک ترین” تبدیل شد. “شهرهای کره زمین.

دیدن این شهر برای یک روز غیر ممکن است. این شهر تضادهای معماری است، جایی که آسمان‌خراش‌های مدرن مراکز تجاری به روی ساختمان‌های باستانی سبک مدیترانه‌ای بسته شده‌اند. این شهر مملو از باغ‌ها و پارک ها، سواحل پر جنب و جوش و مکان‌های دیدنی متعدد است. به‌طور آشفته تولید شده است، به همین دلیل است که خیابان‌های آن طول و عرض متفاوتی دارند و برخی از آن‌ها بسیار نزدیک به یکدیگر هستند، دیگری شیب محض قابل مشاهده است. نقش برجسته سیدنی شبیه یک بشقاب هواپیمای بزرگ با دره‌های رودخانه‌ای در شمال، مرکز و جنوب است. در زمان عصر یخبندان سطح اقیانوس‌ها بیش از 100 متر بالا رفت و دره‌ها را غرق آب کرد. مثلاً در این پانوراما، این دره‌های رودخانه را می‌توان از ارتفاع کاملاً دید.

سیدنی، استرالیا

از نظر مردم محلی و گردشگران، زیباترین مکان شهر یک بندر ساحلی است. پربازدیدترین و بسته به مرکز، بندر غنی است. مجموعه کاملی از هتل ها، موزه ها، فروشگاه‌های سوغاتی، رستوران‌ها و سرگرمی‌ها وجود دارد. نمادهای سیدنی پل بندرگاه سیدنی است که به بخش‌های شمالی و جنوبی شهر می‌پیوندد و خانه اپرای فوق‌العاده سیدنی که به‌نظر می‌رسد زیر بادبان می‌رود.

آنتونی ترولوپ، نویسنده کلاسیک انگلیسی، درباره سیدنی نوشت: “من از اینکه بتوانم ایده خودم را دربارهٔ زیبایی بندر سیدنی به هر خواننده‌ای منتقل کنم ناامید هستم. من چیزی شبیه به آن را در راه مناظر دریای محصور در خشکی ندیده ام.” این حقیقت است: برای خواندن دربارهٔ سیدنی چیست؟ ارزش دیدن را دارد

عکس و متن اولگ گاپونیوک و سرگئی رومیانتسف

*️⃣ قبل از اجرای “شهر زیبای سیدنی، استرالیا” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان شهر زیبای سیدنی، استرالیا بر روی لینک اشاره نمایید …