قلعه میر، بلاروس

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

قلعه میر، بلاروس

سبک گوتیک بلاروس – عجیب به‌نظر می‌رسد، اینطور نیست؟ با این حال بلاروس جایی است که قلعه‌های شوالیه تا به امروز در آن باقی مانده‌اند و مجموعه قلعه میر گوهر درخشانی در میانآن‌ها است.

قلعه میر، بلاروس

ساخت آن در سال 1522 در محلی به نام میر آغاز شد. هیچ هدفی برای ساختن یک دژ نظامی وجود نداشت زیرا زمان آرام بود و همچنین مکان. اما این قلعه بر اساس بهترین سنت‌های استحکاماتی ایجاد شده است. دیوارهایی با ضخامت سه متری ساخته شده از آجر و سنگ، برج‌های 25 متری و گالری‌های نظامی – همه این چیزها از عملکرد واقعی استحکامات این مجموعه خبر می‌دهند.

قلعه میر، بلاروس

همه این ویژگی‌ها در طول قرن‌های بعد مفید واقع شدند: قلعه از جنگ‌های لهستان و روسیه از طریق تهاجم فرانسه به روسیه در محاصره بود. مالکان نیز درحال تغییر بودند: ایلینیک ها، رادزیویل ها، ویتگنشتاین ها. خانواده Sviatapolk-Mirski آخرین مالک قلعه بودند، سپس تحت هدایت دولت رفتند.

قلعه میر، بلاروس

در قرن بیستم، این قلعه از دو جنگ جان سالم به در برده است: در این بین، ملی شد و یک آرتل تولیدی در داخل دیوارهای آن کار می‌کرد. در طول جنگ جهانی دوم، این مکان محله یهودی نشین و اردوگاه زندان بود. اندکی پس از جنگ، قلعه به پناهگاهی برای افراد بی‌خانمان تبدیل شد. از سال 1989، بخش فرعی موزه هنرهای ملی بلاروس را در خود جای داده است و در سال 2000 به میراث جهانی یونسکو تبدیل شد.

قلعه میر، بلاروس

خیلی وقت بود که می‌خواستم قلعه را با چشمان خودم ببینم. من عکس‌ها و تصاویر زیادی را مشاهده کردم. و این فرصت من است: به‌همراه همسر و پسرم درحال سفر از طریق بلاروس هستم و تصمیم گرفتیم مدتی را در قلعه بگذرانیم. علاوه بر موزه، هتلی نیز در محوطه مجموعه وجود دارد که رستوران آن به سبک جوانمردی تولید شده است. یک پارک کوچک اطراف قلعه را احاطه کرده است، همچنین بقایای یک خندق، یک حوض و یک طاق نمازخانه از خانواده Sviatapolk-Mirski وجود دارد. هوای پاییزی مطبوع است، مه در صبح دیده می‌شود. می توانید با کالسکه کودک قدم بزنید، از معماری لذت ببرید و سپس یک غذاخوری سنتی بلاروسی بخورید.

قلعه میر، بلاروس

هر قلعه‌ای از این دست افسانه‌هایی دارد. و مردم محلی خوشحال خواهند شد که برخی از آن‌ها را به شما بگویند. به عنوان مثال، “درباره Sonechka”. این افسانه از سوفیا سویاتاپولک میرسکی، بانوی سفید قلعه میر که در طاق قرار دارد، می‌گوید. مردم می‌گویند که می‌توان او را در سیاه چال‌ها ملاقات کرد و گاهی اوقات او با دوستش – بانوی سیاه نسویژ – ملاقات می‌کند. افسانه‌ها همچنین از تونلی به طول 30 کیلومتر خبر می‌دهند که میر و نسویژ را به هم متصل می‌کند و گنج Radziwiłłs را پنهان می‌کند. من نمی توانم دربارهٔ تونل‌ها یا خانم‌های مرموز که در طول پیاده روی‌های شبانه مان ملاقات نکردیم چیزی بگویم، اما پارک در شب‌های پر از ستاره بسیار زیبا است.

قلعه میر، بلاروس

این قلعه اغلب مسابقات شوالیه ها، کنسرت‌ها و مهمانی‌های رقص برگزار می‌کند. اگرچه ما آنقدر خوش شانس نبودیم که از هیچ یک از آن‌ها بازدید کنیم، اما واقعاً از پیاده روی در پارک و مناظر زیبا لذت بردیم. این پارک به‌صورت 24 ساعته برای بازدیدکنندگان باز است و متاسفانه روشنایی قلعه برای مدت بسیار کوتاهی روشن می‌شود.

قلعه میر، بلاروس

مجموعه قلعه میر و پارک در هر فصلی بسیار جذاب هستند، بنابراین زمانی‌که به بلاروس سفر می‌کنید، بازدید از این مکان را به شما توصیه می‌کنیم.

قلعه میر، بلاروس

عکس و متن از  سرگئی شاندین

*️⃣ قبل از اجرای “قلعه میر، بلاروس” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان قلعه میر، بلاروس بر روی لینک اشاره نمایید …