معبد عذاب در اعماق دریا، پالائو

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

معبد عذاب در اعماق دریا، پالائو

مجمع الجزایر مرموز و دورافتاده پالائو مملو از مناظر خیره کننده است، هم مناظر و هم صحنه‌های زیر آب. چتر دریایی و مرجان ها، صخره‌ها و غارها: به‌نظر می‌رسد که طبیعت هر چیزی را که می‌تواند به یک اقیانوس زندگی بیاورد، در یک مکان جمع کرده، با همدیگر مخلوط کرده و در ترکیبی غیرعادی بیرون ریخته است. ما اخیراً دریاچه شگفت انگیز چتر دریایی را به شما نشان داده ایم . پس از آن نیز به طور خلاصه از صخره آبی چاله بازدید کردیم : این نقطه شامل چهار چاه عمودی به قطر حدود 10 متر است. در عمق 20 متری، آن‌ها به یک غار بزرگ ادغام می‌شوند که تنها دو خروجی دارد. و جایی است که معبد شوم عذاب در آن پنهان شده است! دفعه قبل که به آن اشاره کردیم، اما اکنون یک شیرجه عمیق در این غار خواهیم داشت!

معبد عذاب، پالائو

معبد عذاب در نگاه اول یک غار کوچک و نامحسوس است. ورود به اینجا بسیار آسان است: یک ورودی باریک با قطر حدود یک و نیم متر، به اصطلاح “هفتم”، یک سوراخ اضافی در ساختار پیچیده صخره چاله آبی، در عمق قرار دارد. حدود 25 متر اگر از پایین بالا می‌روید، باید روی قسمت شمالی سالن اصلی تمرکز کنید.

ورودی اصلی معبد Domm به این صورت است:

ورودی اصلی معبد عذاب، پالائو

ورودی اصلی معبد عذاب، پالائو

در چند متری سمت چپ ورودی اصلی، شکاف دیگری وجود دارد که کنجکاوترین و ماجراجوترین غواصان می‌توانند در آن فرو بروند. اما بهتر است از این شکاف نه برای ورود، بلکه در مسیر برگشت به عنوان خروجی استفاده کنید زیرا در مقابل نور به وضوح از تاریکی قابل مشاهده خواهد بود. اگر بخواهید از طریق آن وارد شوید، باید از سالن روشن آبی چاله به تاریکی ترسناک غار فشار بیاورید، که از نظر روانی می‌تواند دشوارتر باشد.

مسیر رسیدن به معبد عذاب سخت در نظر گرفته می‌شود و برای غواصان بدون تجربه توصیه نمی شود. بر اساس برخی گزارش ها، یک‌بار سه غواص ژاپنی در اینجا جان باختند و شاید از همان زمان بود که نام غیر رسمی به این غار کوچک داده شد. برخی از مردم آن را سوراخ مرگ نیز می‌نامند. به هر دلیلی، اما اکنون فقط غواصان دارای گواهینامه با تجهیزات ویژه و سطح “غار غواص” اجازه دارند در اینجا شنا کنند.

محبوبیت و بسته بودن چنین مکان‌هایی بهترین تبلیغ است! و بنابراین، غواصانی که به درستی آموزش ندیده‌اند نیز مشتاق کشف غار افسانه‌ای هستند. برای آن‌ها فقط با همراهی راهنماهای واجد شرایطی که آماده قبول مسئولیت کامل هستند امکان پذیر است. اما برای ما هیچ خطری وجود ندارد: تور مجازی هوایی به شما امکان می‌دهد بدون به خطر انداختن جان خود از این مکان‌های غم انگیز بازدید کنید!

ما از طریق همان “هفتمین سوراخ” به معبد فرود می‌آییم و از طریق توده‌های مرجانی که ما را احاطه کرده اند، به گذرگاه می‌فشاریم. نقش برجسته افقی ناگهان به یک افت عمودی تند تغییر می‌کند. پرتوی نور از فانوس به سختی از تاریکی کامل عبور می‌کند و ناگهان این سکوت سیاه با نوعی حرکت قطع می‌شود. چیزی درست بالای سر شما پرواز می‌کند و شما را به لرزه در می‌آورد و بلافاصله مشخص نیست که اینها فقط ساکنان بی‌ضرر و زنده اعماق هستند. در اینجا مرجانی وجود ندارد، اما در اینجا میل لنگ، ماهی خاردار، ماهی قوزدار، شیرماهی و دیگر ماهی‌های استوایی عجیب و غریب در اینجا شنا می‌کنند. اشکالی ندارد، با این تفاوت که در نگاه اول غار خالی از سکنه به‌نظر می‌رسد و شما انتظار ندارید که هیچ فعالیتی در آن پیدا کنید.

معبد عذاب تالار بزرگی به قطر چند ده متر است. قسمت بالایی یعنی سقف در عمق حدود 20 متری و کف آن در عمق 35-40 متری قرار دارد. در نقاط مختلف شاخه‌های کوچکی وجود دارد که درون آن‌ها غارهای کوچک و طاقچه‌هایی وجود دارد. خروجی معبد عذاب از سالن اصلی قابل مشاهده نیست: با یک قطره عمودی پنهان شده است که می‌تواند غواصان بی‌تجربه را گیج کند. اما اگر در طول مسیر چند فانوس آویزان کنید، پیمایش آسان‌تر خواهد بود.

روی یک بشقاب در انتهای معبد عذاب، اسکلت یک لاک پشت بزرگ وجود دارد که به خوبی حفظ شده است. این به عنوان نوعی یادبود عمل می‌کند که همه افراد کنجکاو را از تمایل به برهم زدن آرامش مردگان هشدار می‌دهد. این که آیا حیوانات به میل خود به این مکان آمده‌اند تا بمیرند، یا بدون هوا از دنیا رفته‌اند و نتوانسته‌اند راهی برای خروج پیدا کنند، یک راز باقی مانده است… 

اسکلت یک لاک پشت بزرگ.  معبد عذاب، پالائو

در ورودی اصلی معبد عذاب، طنابی در داخل کشیده شده است: به اسکلت یک لاک پشت منتهی نمی شود، بلکه به عمیق‌ترین قسمت غار می‌رسد. و بنابراین مسیر در امتداد طناب حداقل در اولین بازدید برای غواصان جالب نیست.

اگر زمان بیشتری را در اینجا بگذرانید، می‌توانید بقایای چندین لاک‌پشت دیگر را در گوشه‌های مختلف غار بیابید، که بدتر حفظ شده‌اند و درست شبیه به انبوه استخوان هستند.

با این حال، ذخایر اکسیژن ما درحال حاضر تمام شده است و زمان بازگشت است. خروجی معبد عذاب به این شکل است که غواصان را به پایین صخره حفره آبی هدایت می‌کند.

از معبد عذاب، پالائو خارج شوید

از معبد عذاب، پالائو خارج شوید

در این شیرجه با راهنمای مجرب فابیو اسپوزیتو همراه بودیم و بدون حتی یک حادثه به مناطق امن آبی چاله بازگشتیم. و بنابراین، اکنون می‌توانید با خیال راحت از این سفر با پانورامای هوایی لذت ببرید!

اولین پانورامای این تور مجازی، تصویر کروی با اسکلت لاک پشت است. این هدف اصلی همه کسانی است که تصمیم گرفته‌اند در معبد عذاب شیرجه بزنند. در مرحله بعد، ما نشان می‌دهیم که چگونه به طور مداوم از سطح آب به اسکلت یک لاک پشت بزرگ برسیم. ابتدا منظره چشمگیر پرنده‌ای از حفره‌های آبی را،، سپس در خود صخره حفره آبی شیرجه خواهید زد. پس از آن، به ورودی معبد عذاب خواهید رسید و در نهایت از طریق غار به سمت لاک پشت بروید.

عکس های  اولگ گاپونیوک

*️⃣ قبل از اجرای “معبد عذاب در اعماق دریا، پالائو” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان معبد عذاب در اعماق دریا، پالائو بر روی لینک اشاره نمایید …