صحرای نامیب، سوسوسولئی، نامیبیا

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

صحرای نامیب، سوسوسولئی، نامیبیا

نامیبیا کشوری است که در جنوب آفریقا واقع شده است. همسایه آن، جمهوری آفریقای جنوبی، قبلاً در پانورامای ما نشان داده شده است، اما نامیبیا نیز جالب نیست و پر از مکان‌های دیدنی نیز نیست.

صحرای نامیب

بخش اصلی کشور توسط ارتفاعات اشغال شده است، بلندترین نقطه آن (کوه براندبرگ یا گاهی اوقات به عنوان Königstein شناخته می‌شود) 2606 متر ارتفاع دارد. فلات مرکزی بین صحرای نامیب واقع شده است که به اقیانوس اطلس و صحرای کالاهاری می‌نگرد. در جنوب به رودخانه نارنجی محدود می‌شود و شمال کشور پوشیده از جنگل است.

صحرای نامیب

پارک ملی Namib-Naukluft بخش بزرگ‌تری از صحرای Namib و رشته کوه Naukluft را در بر می‌گیرد. مساحت کل پارک حدود 50000 کیلومتر مربع است که آن را به چهارمین پارک بزرگ جهان تبدیل می‌کند.

صحرای نامیب

معروف‌ترین مکان Namib-Naukluft یک تشت سفالی Sossusvlei است. این مکان خانه بزرگ‌ترین تپه‌های شنی جهان است – تا ارتفاع 325 متر. رنگ آن‌ها می‌تواند از زردآلوی و نارنجی تا قرمز تیره و مایل به قهوه‌ای متفاوت باشد و تضاد خیره کننده‌ای را با حفره‌های نمکی که در پایین آن‌ها قرار دارد ایجاد می‌کند. بادهای شدیدی که از جهات مختلف می‌وزد اشکال اعجاب‌انگیزی از تپه‌های شنی را ایجاد می‌کند. در یک فصل مرطوب کوتاه که معمولاً در بهمن ماه اتفاق می‌افتد، فلات از آب رودخانه تسوچاب پر می‌شود.

صحرای نامیب

Sossusvlei مکانی است که Deadvlei معروف در آن واقع شده است. قرن‌ها پیش این منطقه باران‌های فراوان بود که باعث شد واحه‌ای با درختان و حوضچه‌ای آب ایجاد شود. اما هنگامی که آب و هوا تغییر کرد، استخر پر از شن و ماسه شد، سپس خورشید نه تنها درختان را خشک کرد، بلکه عملا آن‌ها را سوزاند. و اکنون Deadvlei دره اسکلت درختان مرده در پس زمینه آسمان آبی و تپه‌های شنی رنگارنگ روشن است.

صحرای نامیب

صحرای نامیب یک مکان جالب دیگر دارد که نامی نسبتاً “شوم” دارد – ساحل اسکلت. این یکی از باستانی‌ترین لایه‌های سطح زمین است که می‌توان روی زمین یافت: از توده‌ای از سنگ جامد تشکیل شده است که تخمین زده می‌شود یک و نیم میلیارد سال عمر داشته باشد. و دلیلی برای این نام برای این مکان وجود داشت: مه، صخره‌های عظیم، طوفان‌ها و جریان سرد بنگوئلا که در نزدیکی دماغه امید خوب ایجاد می‌شود، خطراتی را برای کشتی‌ها ایجاد می‌کند. هنوز هم می‌توان بسیاری از بقایای کشتی‌های غرق شده را در اینجا یافت.

صحرای نامیب

میراث طبیعی و فرهنگی نامیبیا قابل تحسین و دیدن نیست. شما می‌توانید آن را با چشمان خود ببینید – فقط با کمک پانورامای ما یک سفر مجازی داشته باشید.

عکس از اولگ گاپونیوک ، دمیتی مویزینکو

*️⃣ قبل از اجرای “صحرای نامیب، سوسوسولئی، نامیبیا” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان صحرای نامیب، سوسوسولئی، نامیبیا بر روی لینک اشاره نمایید …