شبه جزیره کریمه روسیه

• درباره

تور گردشگری مجازی:

ایده رفتن به کریمه با ماشین نسبتاً ماجراجویانه بود. اخبار مربوط به گذرگاه کشتی چندان خوب نبود، بنابراین مطمئناً می‌دانستیم که باید مدت زیادی منتظر بمانیم. اما از طرف دیگر، سفر با ماشین بسیار جذاب‌تر از راه‌های دیگر است و نویدبخش مزایای زیادی برای یک عکاس است. بنابراین، با صندوق عقب پر از تجهیزات، دنبال روبان خاکستری جاده‌ای هستیم که ما را به جنوب، به کریمه می‌رساند!

و مطمئناً یک صف انتظار در گذرگاه کشتی وجود داشت. اما به اندازه کافی خوش شانس بودیم که عصر به آن رسیدیم، بنابراین لازم نبود زیر آفتاب سوزان منتظر بمانیم. ماشین‌ها چند متری جلو رفتند، بعد ایستادند، بعد از ده دقیقه دوباره کمی بیشتر حرکت کردند. به این ترتیب شب بی‌خوابی را گذراندیم. بالاخره سوار کشتی شدیم و به زودی توانستیم ساحل کریمه را ببینیم.

قله آی پتری

اولین برداشت این بود که انگار به 30 سال پیش برگشته بودم. به‌نظر می‌رسد از زمان شوروی، کریمه تغییر قابل توجهی نداشته است. تصویربرداری را از کرچ شروع کردیم. در اوایل صبح خیابان‌ها هنوز خالی بود، بنابراین ما چندین عکس پانوراما را در پرتوهای طلوع خورشید ساختیم. صدها کیلومتر از جاده برای جلو رفتن وجود داشت، اما اولین عکس‌برداری همیشه قابل توجه‌ترین است.

از کرچ به سمت سیمفروپل می‌رویم، سپس باخچیسارای، سواستوپل، یالتا، سوداک… کریمه نسبتاً متنوع است، مکان‌های جالب و زیبایی بسیار زیادی وجود دارد که نمی توانیم در طول یک سفر از همه آن‌ها دیدن کنیم.

سیمفروپل شبیه هیچ شهر دیگری از شبه جزیره کریمه نیست. می توان آن را نسبتاً جوان به حساب آورد، به ویژه در مقایسه با سایر شهرهای باستانی منطقه. اما از زمان کاترین کبیر مرکز اداری کریمه بوده است.

آلوشتا

باخچی سرای سرشار از آثار معماری و دیدنی‌های طبیعی است. دره‌ها و صخره ها، سکونتگاه‌های غارها و صومعه‌ها – تعداد زیادی از آن‌ها وجود دارد. گاهی اوقات دستیابی به آن‌ها نسبتاً دشوار است. بنابراین ماشین خود را به UAZ تغییر دادیم و برای عکس‌برداری به راه افتادیم. اما گاهی حتی این خودروی قابل اعتماد هم نمی توانست از آن عبور کند، به همین دلیل در جاهایی مجبور می‌شدیم برای رسیدن به مقصد صعود کنیم و وسایل را روی پشت خود حمل کنیم. اما منظره بالای تپه کرمن ارزشش را داشت! این کوه با غارهای باستانی حفر شده است که قبلاً مردم در آن زندگی می‌کردند. بعد از ظهر، درست در لحظه غروب آفتاب، خسته اما راضی به باخچی سرای برگشتیم تا از کاخ معروف خان عکس بگیریم.

سواستوپل فقط یک شهر بندری نیست: چیزهای زیادی وجود دارد که یادآور تاریخ باشکوه آن است که ریشه در دوران باستان دارد. پاسگاه تلاپیل – اولین سکونتگاه در محل سواستوپل مدرن – در قرن ششم قبل از میلاد تأسیس شد و بعداً توسط یونانیان فتح شد و نام خود را به Chersonesus تغییر داد. دماغه‌های صخره‌ای و خلیج‌های پرپیچ و خم به عنوان استحکامات طبیعی خوب شهر عمل می‌کردند. سواستوپل مدرن در سال 1783 تاسیس شد. این شهر نقش کلیدی در جنگ کریمه و جنگ جهانی دوم ایفا کرد.

کیپ فیولنت

خاکریز سواستوپل شگفت انگیز است. عصر اومدیم اینجا امواج به پایه بنای یادبود کشتی‌های غرق شده برخورد می‌کردند، خورشید سایه‌های اسرارآمیزی ایجاد می‌کرد، ارکستر درحال پخش موسیقی بود. این شهر با تاریخ شگفت انگیز و قهرمانانه‌اش بسیار باشکوه است. ما نمی خواستیم آن را ترک کنیم، اما هنوز بخش بزرگی از سفر ما در پیش بود.

ما با روحیه خوب به یالتا رفتیم، اما در اینجا با اقدامات سیستم بوروکراتیک مواجه شدیم. ما برخی از اسناد و تمبرهایی را که به ما امکان ساخت پانوراما را می‌داد، از دست دادیم، بنابراین زمان زیادی را صرف غلبه بر نوع قرمز کردیم. در نهایت، کاغذها را گرفتیم و موفق شدیم از کاخ‌های باشکوه و دیدنی‌های یالتا عکس بگیریم. در همین حین هوا بدتر می‌شد.

کوهی که بر فراز یالتا بر می‌خیزد و نام آن را می‌توان “سنت پیتر” ترجمه کرد، آی پتری است. قرار بود با طلوع آفتاب از بالای کوه عکس بگیریم. یک جاده مارپیچ طولانی وجود داشت که از یک شیب تند بالا می‌رفت. آسمان ابری شد و امید به دیدن طلوع زیبا از بین رفت. یک لحظه خورشید از پشت ابرهای شومی که بر فراز دریا درحال پرواز بودند بیرون آمد، آن‌ها را از زیر روشن کرد و دوباره خود را پنهان کرد. با این وجود تصمیم گرفتم از کوه بالا بروم. قله Ai-Petri یکی از بادخیزترین مکان‌های کریمه است: شدیدترین بادها می‌توانند به سرعت 50 متر در ثانیه برسند. من به سختی ایستادم، بنابراین مجبور شدم در شکاف‌های یک سنگ پنهان شوم. ابرها با سرعت زیاد از کنارم رد شدند. گاه و بیگاه صلیب که از بالای دندانه‌های صخره‌ها بلند می‌شود، در مه کاملاً ناپدید می‌شود. به محض اینکه باد خاموش شد، موفق شدم چندین پانوراما بسازم. اما خورشید در آن روز دیگر بیرون نیامد. ما در سفر بعدی خود به کریمه بسیار خوش شانس بودیم، اما این داستان دیگری است.

آشیانه پرستو

یکی از چیزهای قابل توجه بیشتر در کریمه نوشیدنی ماساندرا و گورزوف است. این کارخانه‌های نوشیدنی سازی در قرن 19 تاسیس شدند. مسقط سفید افسانه‌ای The Red Stone بارها در مسابقات بین المللی مختلف اهدا شد: جام “سوپر گرندپری”، سه جام “گرند پریکس”، 22 مدال طلا و دو بار به عنوان بهترین نوشیدنی در جهان شناخته شد. جهان انگور برای این نوشیدنی در تنها مزرعه‌ای که در نزدیکی صخره‌ای به نام سنگ سرخ، نزدیک به گورزوف قرار دارد، کشت می‌شود.

در اتحاد جماهیر شوروی اردوهای پیشگامان جوان گسترده بود: مشهورترین آن‌ها آرتک بود. مساحت آن 208 هکتار، نیمی از آن توسط پارک‌ها اشغال شده بود، همچنین این کمپ دارای ساحلی به طول 7 کیلومتر بود که از ایو داگ تا گورزوف ادامه داشت. این اردوگاه همچنان مالک این مناطق است و با وجود این واقعیت که برخی از ساختمان‌ها به وضوح نیاز به تعمیر دارند، تأثیر زیادی ایجاد می‌کند. در اینجا از ما استقبال صمیمانه‌ای شد و علاوه بر این، این شانس را داشتیم که از مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم کودک دیدن کنیم. آنجا در آرتک چند روزی مشغول کار بودیم.

پس از آن سفر شبانه دنبال شد. گرمای روز جاده را گرم کرده بود، بنابراین قطرات شدید باران که روی آسفالت می‌بارید بلافاصله تبدیل به مه می‌شود و چهره‌های شبح‌آمیزی در چراغ‌های جلو ایجاد می‌کند. روز بعد قرار بود در زیر زمین عکس بگیریم – در غارهای Chatyr-Dah که یکی از جالب‌ترین غارهای اروپا هستند.

قله آی پتری

آنها به دلیل ابعاد بسیار زیاد و تعداد زیادی تشکیلات کلسیتی منحصربفرد هستند. زیباترین آن‌ها غار امینه بیر حصار (که گاهی غار ماموت نامیده می‌شود) است. ما تمام روز را آنجا گذراندیم، زیرا زمان زیرزمینی خیلی سریع پرواز می‌کرد. اینجا جایی است که اسکلت حیوانات عصر یخبندان پیدا شده است: ماموت ها، گاو کوهان دار، کرگدن‌های پشمالو و خرس‌های غار. در اینجا می‌توان مجسمه‌های طبیعی خارق‌العاده‌ای را نیز دید که هزاران سال است که شکل گرفته‌اند. اینها شامل مجسمه‌هایی به نام پادشاه و ملکه (دو استالاکتیت غول پیکر)، طاق درخشان تالار به نام «خزانه»، نگهبان غار – غارشناس سفید مرموز و شدید، که شکل او در تالار «کچکمت» قرار دارد، می‌شود.

صحبت دربارهٔ کریمه بی‌پایان خواهد بود و همچنین سفر در اطراف شبه جزیره می‌تواند برای مدت بسیار طولانی ادامه یابد. اما اکسپدیشن دو هفته‌ای انجام شد و می‌توانید نتایج را در تور مجازی ما مشاهده کنید.

تیم هوایی مایل است از دولت جمهوری کریمه و شخصاً سرگئی آکسیونوف، کارکنان کمپ بین المللی کودکان آرتک، مرکز Speleogoly & Tourism Onix-Tour، کارخانه‌های نوشیدنی سازی گورزوف و ماساندرا و همه افرادی که کمک کردند تشکر کند. اکسپدیشن را سازماندهی کنید

شبه جزیره کریمه در ساحل شمالی دریای سیاه واقع شده است. این دریاچه از شمال شرقی توسط دریای آزوف شسته شده و توسط یک تنگه باریک به عرض 8 کیلومتر از پرکوپ به سرزمین اصلی متصل می‌شود. از قرن نوزدهم کریمه به دلیل آب و هوای خوب و دریای سیاه گرمش به عنوان یکی از بهترین استراحتگاه‌های توریستی در نظر گرفته می‌شود. خط ساحلی شبه جزیره بیش از 2500 کیلومتر طول دارد و دارای سواحل متعدد در بخش بزرگی از قلمرو ساحلی آن است. اما آن‌ها نقاط اصلی دیدنی کریمه نیستند. با حمایت مالی انجمن جغرافیایی روسیه، تیم هوایی یک بررسی هوایی از شبه جزیره انجام داد و پانورامای ما می‌تواند آثار طبیعی، معماری، مکان‌های دیدنی تاریخی و فرهنگ کریمه را به شما نشان دهد.

خلیج سواستوپل

یکی از رشته‌های کوه‌های کریمه، Ai-Petri، مه‌آلودترین مکان شبه جزیره است. 215 روز سال در مه پوشیده شده است. بلندترین نقطه رشته کوه آی پتری، کوه دوم، 1346 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. Ai-Petri منظره فوق‌العاده‌ای را در ساحل دریای سیاه و کل یالتا باز می‌کند و در بین دوستداران طبیعت و کوهنوردان به همان اندازه محبوب است. می توانید با سوار شدن به تله کابین از Mishora به اینجا برسید. همچنین شایان ذکر است که هیچ برج پشتیبانی بین ایستگاه‌های Sosnoviy Bor و Ai-Petri وجود ندارد و فاصله بین آن‌ها 1670 متر است که آن را به طولانی‌ترین مسیر تله کابین در جهان تبدیل می‌کند.

کاخ لیوادیا

نزدیک‌تر به آلوپکا، در پای Ai-Petri، کاخ باورنکردنی Vorontsov وجود دارد. از سال 1828 تا 1848 در دست ساخت بود و به عنوان اقامتگاه تابستانی یک دولتمرد برجسته روسی، فرماندار کل نووروسیا، شاهزاده میخائیل ورونتسوف، خدمت می‌کرد. در آن زمان معماری آن نوآورانه بود. یکی از ویژگی‌های مهم موقعیت ساختمان در مقابل زمین کوه‌ها بود که به کاخ اجازه می‌داد به طور طبیعی با چشم انداز اطراف ترکیب شود و تصویر هنری و رسا اصلی آن را مشخص کند. جالب است بدانید که معمار بریتانیایی، ادوارد بلور، از آلوپکا بازدید نکرد، اما مطالعه نظری او در این منطقه به او اجازه داد تا پروژه‌ای ایده آل و در عین حال غیرعادی خلق کند. طراحی منظره اطراف کارل آنتونوویچ کبا، گیاه شناس برجسته آلمانی بود. به لطف استعدادش ورونتسوف

فوروس، کلیسای رستاخیز مسیح

در کنار کاخ ورونتسوف، رقابت کننده دیگری برای عنوان مجلل‌ترین اقامتگاه کریمه وجود دارد – کاخ لیوادیا – استراحتگاه تابستانی امپراتوران روسیه. این ساختمان به سبک سبک ایتالیایی در اواخر قرن نوزدهم به سرپرستی Monighetti و NP Krasnov ساخته شد.

یکی دیگر از مکان‌های دیدنی کریمه که بدون شک اصلی‌ترینآن‌ها است، کاخی با نام عاشقانه آشیانه پرستو است. از بیرون ساختمان شبیه یک قلعه شوالیه قرون وسطایی واقعی است و درست مانند یک لانه در بالای صخره 40 متری Aurora که مشرف به کیپ Ai-Todor در نزدیکی یالتا است قرارگرفته است.

ابلیسک شکوه، کوه میتریدات، شهر کرچ

قلعه جنوا در تپه قلعه 157 متری در نزدیکی شهر سوداک وجود دارد. افسانه‌ها حاکی از آن است که این قلعه در سال 212 پس از میلاد توسط مهاجران آلانی تولید شده است، اگرچه هیچ مدرک باستان شناسی مبنی بر این تاریخ وجود ندارد. برخی از دانشمندان معتقدند که در اواخر قرن هفتم توسط خزرها یا مردم بیزانس تولید شده است. در طول تاریخ، این قلعه متعلق به کومان ها، هورد طلایی و ترک‌ها بوده است و نام فعلی آن توسط جنوائی‌ها داده شده است که بار دیگر آن را در قرن 14-15 بازسازی کردند. در حال حاضر مجموعه مستحکم از دو خط دفاعی خارجی (قلعه سنت کراس) و داخلی (قلعه ایلیا) تشکیل شده است. موقعیت مناسب و سازه‌های قدرتمند این قلعه را تقریباً تسخیرناپذیر ساخته بود: در جنوب و شرق توسط کوه‌هایی که تا دریا امتداد داشتند محافظت می‌شد و در شمال شرقی، احتمالاً یک خندق مصنوعی وجود داشته است. امروزه این قلعه به روی همه باز است: یک موزه در قلمرو آن وجود دارد.

کنسرت در مرکز کودکان آرتک

یکی از معروف‌ترین شهرها، سواستوپل، در جنوب غربی شبه جزیره کریمه قرار دارد. ما قبلا یک تور جداگانه انجام دادیمبرای این شهر و در ساحل شرقی می‌توانید یکی از باستانی‌ترین شهرهای جهان، کرچ را پیدا کنید. در این شهر می‌توانید گوردخمه‌هایی را پیدا کنید که به عصر برنز (حدود 3000 تا 1000 قبل از میلاد) بر می‌گردد. در پایان قرن هفتم قبل از میلاد، مکان کرچ کنونی توسط یک شهر یونان باستان Panticapaeum اشغال شده بود. در قرن ششم پس از میلاد، این شهر توسط امپراتوری روم (بیزانس) اداره می‌شد. در تاریخ اخیر شهر کرچ به عنوان شهر قهرمان جنگ بزرگ میهنی 1941-1945 شناخته می‌شود. چندین صفحه طول می‌کشد تا درباره تمام دیدنی‌های کرچ به شما بگوییم. هنگام بازدید از شهر، می‌توانید تپه دفن سلطنتی، آخرین محل استراحت یکی از پادشاهان بوسپور (قرن 4 قبل از میلاد)، قلعه عثمانی Yeni-Kale (قرن 18)، یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای مسیحی، کلیسای سنت جان را ببینید. باپتیست (قرن 10) و بسیاری از بناهای منحصربفرد دیگر.

خلیج فئودوسیا و دریاچه آجیگول

همین امر را می‌توان دربارهٔ دیگر مکان‌های دیدنی کریمه که از آن‌ها عکس گرفتیم گفت: آلوشتا، باخچیسارای، فئودوسیا، کیپ فیولنت، کمپ آرتک، شهر تفریحی فوروس، گورزوف، کوکتبل، ماساندرا، استراحتگاه نووی سویت، سیمفروپل و پورت کریم. هر گوشه از شبه جزیره پر از دیدنی‌های منحصربفرد خود است. از شما دعوت می‌کنیم در این سفر مجازی هیجان انگیز به ما بپیوندید!

عکس و متن از Stas Sedov و Sergey Shandin

*️⃣ قبل از اجرای “شبه جزیره کریمه روسیه” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان شبه جزیره کریمه روسیه بر روی لینک اشاره نمایید …